زمان مطالعه: 12 دقیقه

کتاب‌های مناسب کودکان چه ویژگی دارد؟

خرید کتاب مناسب کودک
  • کدام کتاب قصه کودکان دوران کودکی؛ شما را ساعت ها کتاب به دست، زیر پتو بیدار نگه داشته است؟
  • اسم این کتاب را به‌ خاطر می‌آورید؟
  • بنظر شما کتاب قصه کودکان جذاب و گیرا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کتاب قصه کودکان دریچه‌ای است به دنیای جادویی که همه چیز در آن ممکن است. از وجود غول های بزرگ تا آبشارهای پر از شکلات، خیلی از ما در کودکی اولین احساس و درک از دنیای بیرون را با تجربیاتی که شخصیت‌های داستانی داشتند؛ به دست آوردیم.

بعد از نوجوانی به دسته‌بندی سنی کتاب‌ها کمتر توجه می‌شود، اما انتخاب کتاب‌های مناسب کودکان نوپا یا سنین کمتر از ده سال، دقت و حوصله بیشتری می‌طلبد. انتخاب کتاب‌های فوق العاده برای کودک شما، او را در مسیر یادگیری قرار می‌دهد.

مطالعه کتاب قصه کودکان، دایره واژگان و مهارت‌های تشخیص اشیا را در کودک تقویت می کند و کنجکاوی او را نسبت به جهان بر می انگیزد. توصیه‌های عالی کتاب قصه کودکان موجب رشد او و همچنین موفقیت در دروس مدرسه نیز می شود.

ویژگی های کتاب مناسب برای کودکان

آیا توصیه های کتاب، مناسب سن کودک من است؟

کتاب‌های مناسب کودکان براساس رده سنی، توصیه‌ها و آموزش‌های مختلف دارند. برای نوزاد چند ماهه یا کودک نوپای شما، کتاب‌های تخته ای که از مقوا و پلاستیک ساخته شده اند؛ مناسب هستند. همچنین کتاب های صوتی و گویا، کودک را با داستان همراه می‌کند. کتاب های مصور، برای بچه ها جذابیتی خاصی دارد و درک او از محیط پیرامون را تقویت می کند.

به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه کودک شما کوچکتر باشد ، داستانهای بیشتری نیاز به بیان تجربیات زندگی او دارد. با افزایش سن ، فانتزی اهمیت بیشتری پیدا می کند. اجازه دهید علایق او شما را راهنمایی کند؛ در انتخاب های خود خلاق باشید. آیا او عاشق دایناسور است؟

قبل از خواب یک کتاب قصه کودکان تصویری دایناسور برایش بخوانید. اگر مایل است خودش کتاب را بخواند؛ یک کتاب غیر داستانی در مورد حفاری های باستان شناسی به او پیشنهاد دهید. تمام فعالیت های کودک باید مناسب سن او باشد؛ حتی بازی هایی که انجام می دهد! در این راستا، مقاله های بازی مناسب کودک سه ساله و بازی برای سنین مختلف می تواند شما راه راهنمایی کند.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

فرزند من از این کتاب چه می‌آموزد؟

 هر تیپ شخصیتی کودک به سبک های مختلفی از کتاب ها علاقه دارد. كتاب‌های مناسب بچه ها و كودكان پیش دبستانی بر مفاهیم پایه‌ای مانند حروف الفبا، احساسات یا دوستی متمركز می شوند. در این کتاب‌های آموزش محور، از تکنیک‌هایی مانند تكرار، داستان پردازی، معما و سایر ابزارهای سوادآموزی برای تعلیم کودک استفاده می كنند. همین کتاب های آموزنده برای یک کودک بزرگتر، درک و دایره لغات او را افزایش می دهد. همچنین مهارت‌ها و موضوعاتی را که از طریق خواندن یاد می گیرد؛ در برخورد با چالش های روزمره به کار می برد.

تصاویر پویا و جذاب

در هرسنی تصاویر زیبا انسان را جذب می‌کند. کتاب‌های کودکان معمولا رنگ‌های شاد با تصاویری بزرگ دارند. در این بازه سنی، کتاب‌های تصویری رنگ آمیزی، برای یادگیری و سرگرمی بسیار مناسب هستند. هنگام انتخاب کتاب‌های تصویر محور، به دنبال کتاب‌هایی باشید که، عکس‌های آن توجه شما را جلب کند و شخصیت پردازی آن مناسب با رده سنی کودک باشد. مورد انتخابی شما باید کودک را به اشاره، لمس و صحبت در مورد تصاویر دعوت کند. همچنین کتاب‌هایی را انتخاب کنید که به نظر می رسد خواندن آن‌ها با صدای بلند جالب باشد. اگر دوست دارد کلمات و عبارات را با صدای بلند تکرار کند؛ شعر یا داستان‌های کوتاه یک انتخاب عالی است.

ترکیب ادبیات داستانی و غیر داستانی

فرزندتان را به خواندن کتاب های مختلف دعوت کنید؛ ادبیات داستانی و غیرداستانی هر کدام به نوعی نثر جذابی دارند. کتاب های تاریخی با روایت وقایع تاریخی، ماجراجویی آن‌ها بر می انگیزد و او را به سفری در گذشته می برد. بچه‌ها کنجکاو هستند که چگونه آزمایشات علمی انجام می‌شود؟ آن‌ها از ماجراهای علمی و کمی تخیل جادویی لذت خواهند برد. اگر فرزند شما در کسب مفاهیم کتاب قصه کودکان مشکل دارد بهترین انتخاب برای آن‌ها متن‌های ساده برای خواندن، فونت بزرگ و دارای تصاویر در هر صفحه هستند.

با انتخاب کتاب‌های مناسب زمینه تفریح را فراهم کنید

هنگام خواندن و توصیف تصاویر کتاب برای کودک ، خط داستانی و شخصیت ها را با جزئیات بیان کنید. متن را بخوانید، به هر کلمه اشاره کنید و با یک روش ویژه داستان را در ذهن او ماندگار کنید. به عنوان مثال از او سوالاتی درباره داستان بپرسید و پیش بینی کنید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

با فرزند خود یک نمایش عروسکی بر اساس کتاب قصه مورد علاقه‌اش اجرا کنید. می‌توانید وظایف قصه گویی و عروسک گردانی را بین اعضا تقسیم کنید و برای کل خانواده یک نمایش اجرا کنید. ثبت خاطره نمایش را فراموش نکنید! در سنین مدرسه و افزایش مهارت‌های نوشتاری، از فرزندان بزرگتر خود بخواهید که دنباله کوتاهی برای فصلی از کتاب مورد علاقه‌شان بنویسند. او را برای کشیدن جلد کتاب به چالش بکشید!

  • در ادامه 10 بهترین کتاب قصه کودکان  را معرفی می کنیم:

قصه شب برای کودکان

کتاب‌خوانی، یکی از ابزارهای رشد توانمندی کودکان است. امروزه کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی ادبیات کودک نوشته شده‌اند. مطالعه قصه کودکانه، به ویژه قصه شب برای کودک، تاثیرات مثبتی را در کودکان به وجود می‌آورد. قصه شب برای کودک، موجب آرامش خاطر او در هنگام خواب می‌شود و رابطه‌ی عاطفی و صمیمانه،‌ میان فرزندان و والدین ایجاد می‌کند.

دوران خردسالی و کودکی، یکی از مهم‌ترین دوران‌های زندگی هر فرد است؛ زیرا در این زمان، قدرت خلاقیت او پرورش می‌یابد و راه و روش زندگی کردن را می‌آموزد. با مطالعه کتاب قصه کودکان این امر میسر می‌شود؛ زیرا داستان و قصه کودکانه، یکی از اصلی‌ترین راه‌های پرورش ذهن کودک محسوب می‌شود. در این مقاله، ده کتاب داستان کودکانه و قصه شب برای کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ده کتاب داستان کودکانه و قصه شب برای کودکان

 

1- کتاب قصه کودکان بدن تو مال خودته!

نویسنده: کورنیلیا اسپل‌من
رده سنی: 5 سال

کتاب قصه کودکان بدن تو مال خودتهیکی از مسائل بسیار حساس و قابل توجه، تربیت جنسی کودکان در سنین خردسالی است که نباید از نظر والدین، دور بماند. والدین باید به کودک خود آموزش دهند تا در برابر آزار جنسی، بتوانند محکم و قاطع «نه» بگویند. این مسئله را می‌توان به وسیله‌ی کتاب‌های مختلف در این زمینه، به کودک آموزش داد.کتاب «بدن تو مال خودته!» یکی از کتاب‌های مفید در این زمینه است. والدین می‌توانند با خواندن این کتاب قصه کودکان، حریم خصوصی او را در برابر دیگران به او بشناسانند. این کتاب، یکی از کتاب‌های آموزشی مناسب کودکان 5 ساله است.

 

2- “ساختن فوق العاده است”

نویسنده: اشلی اسپایرز
رده‌ سنی: 5 سال
کتاب مصور «ساختن فوق العاده است» روایت داستان یک دختر و بهترین دوستش، یعنی گربه‌ی او است. دختر به خلق چیزهای جدید علاقه‌ دارد و با ایده‌های خلاقانه‌ی خود می خیک چیز شگفت‌انگیز را دارد. او می‌داند که چطور یک وسیله فوق العاده بسازد و دست به کار می شود. گاهی شکست می‌خورد و از روند کارش ناامید می‌شود.

کتاب کودک

اما او می‌داند که ساخت یک وسیله‌ی شگفت‌انگیز کار آسانی نیست و باید بیشتر تلاش کند. پس به پیشنهاد گربه‌اش ساعتی را برای استراحت به پیاده‌روی می‌روند و دختر سرحال‌تر از قبل برای انجام کارهایش بازمی‌گردد. این کتاب نشان‌دهنده‌ی ذهن خلاق و ایده‌ پرداز کودکان است و نیز نشان می‌دهد که کودک، ممکن است به خاطر ترس از اشتباه و سرزنش بزرگترها، کار خود را انجام ندهد. نویسنده در این کتاب از کودک می‌خواهد که بدون توجه به پیرامونش، ایده‌های خود را عملی کند. نکته‌ی مهم دیگر این کتاب قصه کودکان، وجود گربه‌ یعنی صمیمی‌ترین دوستش است که مشوق اصلی او در این مسیر به شمار می‌آید.

 

3- کتاب قصه کودکان ماهی بی‌قرار

نویسنده: روت گالووی
رده سنی: 3 تا 9 سال
داستان کتاب ماهی بی قرار، درباره‌ی یک ماهی کوچک بازیگوش به نام تیلر است که در غارشان آرام و قرار ندارد. به همین دلیل، روزی مادرش او را برای بازی کردن به بیرون از خانه می‌فرستد و از او می‌خواهد تا از خودش مواظبت کند.

کتاب کودک ماهی بی قرارتیلر از این پیشنهاد خوشحال می‌شود و تصمیم می‌گیرد که در اطراف گشت‌وگذار کند، اما غافل از این که وارد غار بزرگ‌تری در این دریای بزرگ می‌شود. اما آیا آن‌جا واقعا یک غار است؟ یا ماهی کوچولو در دریای بزرگ گم شده است؟ این کتاب قصه کودکان دبستانی و پیش دبستانی با زبانی ساده و ابتدایی این قضیه را شرح می‌دهد که هنگام بازی در بیرون از محیط خانه، باید مواظب باشند تا از خانه دور نشوند و جای دوری نروند. هم‌چنین کودکان با دنیای زیر آب آشنا می‌شوند و نام بسیاری از موجودات دریایی را یاد می‌گیرند.

 

4- کتاب کودکانه خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت

نویسنده: رضا دالوند
رده‌ سنی: 3 تا 8 سال
کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت، کتابی مناسب رده سنی الف است. این کتاب، روایتگر داستان یک دختر خردسال است. دختر قصه ی ما به ماکارونی علاقه ندارد و برای غذا خوردن بهانه‌گیری می‌کند. مادر دخترک تصمیم می‌گیرد که با الهام از تصاویر حیوانات، ظرف غذای دختر کوچکش را تزئین و او را به غذا خوردن تشویق کند.

کتاب خوراک زرافهبا این کار مادر، به مرور ذائقه‌ی غذایی دختر تغییر می‌کند و از غذا خوردن لذت می‌برد و با اشتیاق، به انتظار وعده‌ی بعدی می‌نشیند.
این کتاب قصه کودکان، کتابی بسیار کاربردی است که با بیانی ساده و قابل فهم برای کودکان، آن‌ها را تشویق می‌کند تا از عادت‌های بد غذایی خود دست بکشند. کتاب خوراک زرافه به یکی از ساده‌ترین اتفاق‌های روزمره که در بسیاری از خردسالان دیده می‌شود؛ می‌پردازد.

 

5- کتاب کودکانه بهترین دوست من

نویسنده: ساته تن
رده‌ سنی: 3 تا 7 سال

کتاب قصه بچه هاکتاب بهترین دوست من، درباره‌ی خرگوشی تنها است که داخل یک سیب زندگی می‌کند. روزی هنگام بارش شدید باران، خرگوش یک تخم مرغ روی زمین پیدا می‌کند و به عنوان دوست خود به خانه می‌برد. خرگوش زندگی خود را با دوستش تقسیم می‌کند و در کنار هم با خوشحالی زندگی می‌کنند. اما روز جدایی آن دو فرا می‌رسد و خرگوش قصه، دوباره تنها می‌شود. خرگوش با یک یادگاری از دوستش زندگی می‌کند تا این که باد، آن یادگاری را با خود می‌برد. در این میان، روزی دوستش نزد او باز می‌گردد و نشان می‌دهد که همه چیز ممکن است تغییر کند اما دوستی هم‌چنان پابرجا است. این قصه کودکانه، با مفاهیم ساده و کودکانه، ارزش دوستی را بیان می‌کند.

 

6- کتاب کودکانه من ماه هستم

نویسنده: استیسی مک‌آنلتی
رده‌ سنی: 3 تا 7 سال

کتاب مصور من ماه هستم، کتابی است که از زبان ماه، داستان را روایت می‌کند. نویسنده در این کتاب داستان کودکان، با زبانی طنز و جذاب، درباره‌ی شکل‌گیری ماه و دوستی او با زمین، از زبان خود ماه سخن می‌گوید.

کتاب من ماه هستماین کتاب که تصویرگری بسیار زیبای آن به جذابیتش افزوده است، شامل بسیاری از حقایق علمی درباره‌ی ماه می‌شود که نویسنده با زبانی کودکانه آن را بیان می‌کند.

  • استیسی مک‌آنلتی،  سوال‌های علمی کودکان را در قالب داستان به خوبی  پاسخ داده است.

این کتاب می‌تواند یکی از بهترین و مفیدترین کتاب‌های علمی موجود برای پاسخ بسیاری از پرسش‌های کودکان و حتی بزرگسالان باشد. همچنین در مقاله معرفی 10 انیمیشن کودک، می توانید با انیمشین هایی که تصویرگری های فوق العاده و تاثیر گذار دارند، آشنا شوید.

 

7- کتاب کودکانه خاله قلقلی خیلی زبلی

نویسنده: اسدالله شعبانی
رده سنی: 5 تا 8 سال
همه‌ی ما قصه‌ی خاطره‌انگیز «کدو قلقله‌‌زن» را شنیده‌ایم و از شنیدن آن نیز لذت برده‌ایم. این کتاب قصه کودکان، بازنویسی همان قصه‌ی قدیمی است که به خاطر دارید. با این تفاوت که نویسنده، آن را مناسب رده سنی الف تالیف کرده است.
داستان درباره‌ی خاله پیرزن است که برای دیدن دخترش راهی می‌شود. پیرزن باید از یک جنگل پر از حیوانات وحشی عبور کند تا به خانه ی دخترش برسد.

کتاب قصه بچه هاخاله پیرزن در وسط جنگل، با شیر و گرگ و پلنگ روبه‌رو می‌شود و با زیرکی و چرب زبانی جان سالم به در می‌برد و به خانه‌ی دخترش می‌رسد. بعد از یک هفته که خاله پیرزن قصد برگشت به خانه‌ی خود را می‌کند نقشه‌ای هوشیارانه می‌کشد و در یک کدو پنهان می‌شود. سرانجام سالم به خانه‌ی خود می‌رسد.این قصه کودکانه، علاوه بر آن‌که ادبیات شفاهی ایران را به کودک می‌شناساند، با بیانی ساده به کودک می‌آموزد که در مواقع سختی و مشکلات، اعتماد به نفس خود را حفظ کند و برای رهایی از چنگ حوادث فکر خود را به کار اندازد.

 

8- کتاب کودکانه قصه‌های شب برای پسر‌های کوچولو

نویسنده: گروه نویسندگان ایگلو
رده سنی: مناسب رده سنی الف و ب

کتاب قصه برای پسربچهقصه‌های شب برای پسر‌های کوچولو، مجموعه‌ای از 15 داستان جالب و تخیلی است که دارای تصاویر رنگارنگ و جذاب برای کودکان است. داستان‌های کوتاه انگلیسی ترجمه مهدی رمضانی هستند و موضوع‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. این کتاب قصه کودکان  برای بچه های دبستانی نیز مناسب است. داستان‌ها در این کتاب قصه شب، به صورت نثر و شعر نوشته شده‌اند.

 

 

9- کتاب کودکانه قصه‌های شب برای دخترهای کوچولو

نویسنده: گروه نویسندگان ایگلو
رده سنی: مناسب رده سنی الف و ب

کتاب قصه برای دختربچه هاکتاب قصه‌های شب برای دخترهای کوچولو، مجموعه‌ای از 15 داستان خواندنی و خیال‌انگیز برای کودکان، به ویژه دخترهای کوچک است. این کتاب قصه کودکانه، با تصاویر رنگارنگ و جذاب، می‌تواند انتخاب مناسبی برای خردسالان باشد. روز بارانی، پری مهربان، پری دریایی، مهمانی خودمانی تاج گمشده، رقص جادویی، رنگین کمان، بخشی از فهرست این کتاب قصه شب برای کودکان است. کتاب قصه شب برای دخترهای کوچولو، شامل مجموعه‌ای از داستان کوتاه برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی است.

 

10- کتاب کودکانه قصه‌های 5 ساله‌ها

نویسنده: گروه نویسندگان
رده سنی: 5 سال
این کتاب، مجموعه‌ای از قصه برای کودکان 5 ساله است. قصه‌های جالب و خواندنی این کتاب با تصاویر جذاب، داستان‌هایی از حیوانات را متناسب با فهم کودکان بیان می‌کند. کتاب قصه‌های 5 ساله‌ها با بیانی گیرا و ساده، مسائل تربیتی را با مخاطب کودک خود به اشتراک می‌گذارد.

کودکان خردسال به دلیل تصاویر جذاب این کتاب به آن علاقه‌مند می‌شوند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. کتاب حاضر، شامل 6 داستان مختلف همراه با تصاویر است که همکاری، مهربانی، نظم و مسائل اجتماعی را با زبان کودکانه به کودک آموزش می‌دهد.

کتاب داستان کودک

معرفی چند قصه شب مناسب کودکان 5 ساله

قصه‌ی صوتی شب بخیر کوچولو، مجموعه‌ای از چند قصه شب مناسب رده سنی الف است که با اجرای زیبای خانم مریم نشیبا، به منظور ترویج کتاب‌ خوانی، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. در این بخش به چند نمونه از قصه‌ شب کودکان اشاره می‌کنیم.

حواست کجاست میمون کوچولو؟

قصه‌ی صوتی حواست «کجاست میمون کوچولو؟» یک قصه شب مخصوص رده سنی الف است. این قصه شب درباره‌ی میمون کوچکی است که مشغول بازی می‌شود و یادش می‌رود که به مدرسه برود. این قصه صوتی یکی از قصه‌های مجموعه‌ی شب بخیر کوچولو است.

کبوتر و گنجشک

این قصه شب درباره‌ی دوستی میان کبوتر و گنجشک است. روزی کبوتر مانند پرنده‌های دیگر قصد مهاجرت می‌کند و به دوستش قول می‌دهد که نزد او باز می‌گردد. این قصه‌، دوری دوستان از یکدیگر را نشان می‌دهد و به کودک می‌آموزد تا میزان صبر و تحمل خود را افزایش دهد.

کمک به همسایه‌ها

این قصه شب درباره‌ی کمک به همسایه است. سعید با خانواده‌اش در خانه‌ای نزدیک به خانه‌ی بی‌بی جان زندگی می‌کنند. همه‌ی اهالی محل، بی‌بی جان را دوست دارند اما یک روز از بی‌بی جان خبری نمی‌شود و مادر سعید با کلید خودش وارد خانه‌ی او می‌شود. او متوجه بیماری بی‌بی جان می شود و به کمک او می‌آید.

فواید کتاب قصه برای کودکان

کتاب خواندن یکی از روش‌های تقویت افزایش واژگان کودک به شمار می‌رود و خواندن قصه در برقراری ارتباط والدین یا پرستار با کودک تاثیر مثبت دارد.

نکات خرید کتاب قصه کودکان

ابتدا تصاویر کتاب نظر کودک را به خود جلب می‌کنند؛ سپس کودک متوجه مضمون داستان می‌شود. قصه‌های کودکان پر از خیال پردازی های جذاب است. کودکان عاشق داستان‌های عجیب و تخیلی هستند. در ادامه به مهم‌ترین فواید مطالعه کتاب قصه کودکان اشاره می کنیم:

  •  افزایش مهارت‌های ارتباطی کودک
  • رشد اجتماعی و عاطفی
  •  مهارت‌های شناختی
  •  افزایش توجه
  •  تسکین اضطراب
  •  افزایش دانش و بهبود شخصیت
  •  تبدیل شدن به عادت

نکاتی درباره‌ی انتخاب کتاب برای کودکان

برای انتخاب کتاب قصه کودک باید به یک سری نکات توجه کنید و بدانید که کدام یک از کتاب‌ها برای فرزند خردسال شما مناسب است. بهتر است قبل از خرید کتاب داستان کودک به این نکات توجه کنید:

  • کتاب قصه کودکان مناسب سن کودک و دارای تصاویر
  • محتوای خلاقانه و جذاب
  • وجود طنز و مطالب خنده‌آور
  •  خوانش آسان برای کودک (استفاده از فونت مناسب برای کودک)
  • کودک به مرور و بدون زیاده روی اطلاعات جدید را دریافت می کند.
  •  پایان خوش داستان
  •  تعداد صفحات مناسب (کتاب مصور باشد بیشتر از 16 صفحه نباشد، در غیر این صورت 25 تا 35 صفحه مناسب است)
  •  داشتن جلد مقاوم و بادوام
  •  محتوای مناسب رده سنی کودک
  •  شخصیت‌های بااخلاق، شجاع و بادرایت

کلام آخر

کتاب‌خوانی یکی از مهارت‌های مهم در زندگی هر فرد است که به وسیله‌ی آن تجربیات زیادی را در امور مختلف کسب می‌کند. خواندن کتاب برای کودک، یکی از راه‌های پرورش قدرت ذهن او است و موجب رشد توانایی‌های او می‌شود. در این مقاله، ده کتاب قصه کودکان مناسب رده سنی الف با ذکر فواید و نکات، برای شما معرفی کردیم.

قصه های صوتی، داستان‌های متفاوتی دارند. در مقاله ای که خواندید؛ چند نمونه از داستان های صوتی مناسب کودکان دبستانی و پیش دبستانی را معرفی کردیم. قصه های صوتی هنگام خواب، باعث آرامش ذهن کودک می‌شود. شما می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، قصه شب کودکان جدید مناسب سن فرزند خود را پیدا کنید.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید