زمان مطالعه: 5 دقیقه

ایده بازی‌های ساده کودکان در خانه

بازی کودک در خانه

گرمی هوا و کرونا دلیل خوبی برای در خانه ماندن است. با وجود تنوع بالای اسباب بازی کودکان، گاهی بچه‌های بی قرار روی کاناپه تکان می‌خورند، ساعت کندتر از حد معمول می‌گذرد و شما ایده‌ای برای انجام بازی کودکانه در خانه ندارید. بازی در خانه با وسایل ساده و ایجاد سرگرمی برای آن‌ها چالشی مهم برای والدین است.از بازی دخترانه و تفنگ بازی پسران که بگذریم، بازی‌های خلاقانه بسیاری برای کودکان وجود دارند. در ادامه 12 بازی آورده‌ایم که شما و بچه‌هایتان را راضی و فعال می‌کند تا برای سرگرم کردن آن‌ها به تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و موبایل احتیاج نداشته باشید.

  1. بازی‌های مداد و کاغذ

لیستی از بازی‌هایی که می شود با کاغذ و مداد انجام داد تهیه کنید و هربار یکی را امتحان کنید، مانند نقطه بازی، دوز، اسم فامیل، اسم روی پیشانی و … .

دوز یکی از بازی‌های قلم و کاغذی است که می‌شود آن را حتی دو نفری هم انجام داد، این بازی یکی از ساده‌ترین و سرگرم کننده‌ترین بازی ها برای سنین مختلف است.

برای انجام این بازی به یک کاغذ نیاز دارید که روی آن جدولی سه در سه بکشید، سپس توافقی یا با سنگ کاغذ قیچی نفر شروع کننده را انتخاب کنید، افراد باید سعی کنند به صورت عمودی، افقی یا اریب را با شکلی که انتخاب کرده پر کند.

  1. کاردستی

برای این کار حتما نیاز به مجموعه ای فانتزی ندارید از هر چیز دور ریختنی هم می‌توانید استفاده کنید.

فقط مقداری کاغذ و مقوای رنگی، چسب و قیچی برای انجام بازی خلاقانه برای کودکان نیاز دارید. از آن‌ها بخواهید با مداد رنگی طرح‌های متنوع بکشند، به بچه‌ها کمک کنند کاغذ را با قیچی برش دهند و با توجه به طرح دلخواه بچسبانند. اگر ایده ای ندارید می توانید طرح کاردستی های مناسب کودکان را در اینترنت جستجو کنید.

کاردستی کودکان

آیا می دانید نقاشی هایی که کودکان می کشند، گاهی نشانه هایی از احساسات درونی آن ها را در خود دارد؟ کودکان معمولا با نقاشی کردن، خوشی، غم و خشم خود را آزاد می کنند. برای یادگیری تفسیر نقاشی کودکانه کافی است کلیک کنید.
  1. تردستی مخصوص کودکان

ترد دستی‌های ساده را اجرا کنید. یک سکه زیر یکی از سه فنجان قرار دهید و فنجان ها را بدون بلند کردن از روی میز تکان دهید. سپس از فرزندان خود بخواهید که حدس بزنند زیر کدام  فنجان سکه قرار دارد. والدین زیرک می توانند فنجان ها را نزدیک لبه میز قرار دهند و سکه را مخفیانه بیندازند.

  1. بازی‌ با کارت

انواع کارت های بازی وجود دارند که مناسب رده سنی و علایق شما و فرزندان طراحی شده اند. مونوپولی، راز جنگل و … از بازی های معروف مناسب کودکان هستند. بعضی از این بازی‌ها مناسب سایر اعضای خانواده نیز هستند که شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

همینطور بخوانید :

  1. پازل مناسب کودکان

پازل اثرات مثبتی روی قدرت حل مسئله فرزند شما دارد. می توانید از انواع پازل های آماده موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید و یا اینکه از بچه ها بخواهید خودشان بسازند. از فرزندان خود بخواهید روی یک تکه مقوای محکم یا تخته بریستول نقاشی بکشند. سپس با استفاده از یک مداد قطعات پازل را مستقیماً روی نقاشی آنها ترسیم کنید. قطعات را با یک قیچی خوب برش دهید ، آنها را مخلوط کنید و حل کنید.

  1. آب شو، یخ شو

برخی از آهنگ‌های مورد علاقه کودکان خود را انتخاب کنید و میزان صدا را زیاد کنید. از آن‌ها بخواهید تا موسیقی متوقف شود، به جنب وجوش بپردازند. وقتی موسیقی متوقف می‌شود، آنها باید در هر موقعیتی که قرار دارند منجمد شوند. برای اینکه بازی چالش برانگیزتر باشد، از بچه‌ها بخواهید که در حالت‌های خاصی یخ شوند: حیوانات،  اشکال، حروف یا حتی حالت های ورزش. کودکان نوپا به خصوص این بازی را دوست دارند.


روی توانمندی های کودکت حساب کن!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

 

  1. نمایش برگزار کنید

با کمی خلاقیت از لباس‌ها و وسایل مختلف برای نمایشتان استفاده کنید، شاید این بازی برای کودکان 2سال به بالا جالبت تر باشد. علاوه‌بر بازی ساده برای کودک دوساله، می‌توانید اجرای انواع نمایش‌های بندانگشتی، عروسکی داشته باشید و حتی تئاترهای مناسب سنشان را با بچه‌ها تمرین کنید. مثلا یک کارتن بزرگ بیاورید و از کودکان بخواهید درون آن‌ها رفته و با یک عروسک داستان تعریف کنند. یا یک جایگاه برای اجرای نمایش آماده کنید.

  1. پیدا کردن گنج

بچه ها عاشق پیدا کردن اشیا پنهان هستند، به خصوص وقتی که در پایان بازی جایزه‌ای در کار باشد. سرنخ های خود را در برخی از ورق های کاغذ بنویسید، خلاق باشید. اولین سرنخ را در جایی پیدا کنید که آسان پیدا شود، مانند داخل اسنک یا کاسه شکلات. سپس به همان اندازه که می‌خواهید سرنخ های اطراف خانه را رها کنید، دنباله ای برای رسیدن به سرنخ نهایی ایجاد کنید. به جای جایزه، پیدا کردن گنج می تواند سکه های مختلف در اطراف خانه باشد. به این ترتیب بچه ها می توانند همه سکه ها را جمع کنند و در آخر آنها را در قلک های خود بگذارند. می‌توانید وسایل خانه را پنهان و با دادن سرنخ‌هایی کمک به یافتن آن‌ها کنید. با یک سربند، چشمان یک عضو خانواده را بسته و وسیله‌ای را پنهان کنید. بعد می‌توانید با روش‌های مختلف مانند تولید صدا یا دادن سرنخ‌ها کمک به یافتن آن کنید.

آموزش خمیربازی کودکان پیش دبستانی + عکس 10 ایده بازی با خمیر

  1. بولینگ داخل سالن

یک روش عالی برای استفاده مجدد از بطری های آب (یا می توانید یک مجموعه بولینگ را خریداری کنید). شش تا 10 بطری آب را در انتهای سالن یا اتاق نشیمن خود قرار دهید. یک خط نوار چسب را در خط شروع قرار دهید. یک توپ با اندازه متوسط ​​بگیرید و شروع کنید!

  1. حباب بازی

برای لذت بردن از حباب بازی لازم نیست به بیرون از منزل بروید. برای این بازی داخل خانه، شما برای هر بازیکن به یک ظرف و نی، مقداری آب و مایع ظرفشویی نیاز دارید. برنده کسی است که بزرگترین یا طولانی ترین حباب را درست می‌کند.

  1. کتاب‌های رنگ‌آمیزی و پازل

یکی از گزینه های در دسترس برای سرگرمی کودکان کتاب های رنگ آمیزی هستند. این کتاب‌ها برای رده‌های سنی مختلف و با تنوع موضوعی بسیار بالا وجود دارد. حتی می‌توانید برای خودتان هم تهیه کنید و با فرزندتان همراه شوید.

خمیربازی کودکان

  1. خمیربازی یا اسلایم بازی

خمیر بازی یا اسلایم یکی از انواع فیجت است که برای بازی کودکان استفاده می شود. معمولا در این بازی از خمیرهای آماده و فاقد مواد مضر استفاده می شود. اگر حوصله دارید خودتان خمیر را در رنگ‌های مختلف آماده کنید. به کودکتان کمک کنید با وسایل مختلف اشکال متنوع ایجاد کنند.

12 بازی در خانه با وسایل ساده مناسب برای کودکان معرفی کردیم، شما با فرزندتان چه بازی‌های ساده‌ای انجام می‌دهید؟

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید