زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی ده انیمیشن جدید مخصوص کودک

انیمیشن 2021 مناسب کودکان

یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای کودکان و حتی بزرگسالان، تماشای انیمیشن است. هر ساله، تعداد زیادی انیمیشن کودک تولید می‌شود که توانسته‌اند محبوبیت زیادی را بدست بیاورند. تماشای برنامه کودک، علاوه بر آن‌که موجب سرگرمی کودکان می‌شود، نوعی آموزش برای کودک به حساب می‌آید.
ژانر کودک، یکی از مهم‌ترین ژانرها است. کودک در قالب یک انیمیشن و برنامه کودک، با دیدن تصاویر متحرک و جذاب که شکل و شمایلی سرگرم‌کننده دارند، اطلاعات زیادی را به دست می آورد. انیمیشن کودک، به دلیل آن‌که درصد عمده‌ای از مخاطبان آن را کودکان تشکیل می‌دهند، باید از نظر محتوا، تایید شده و مناسب کودک باشد تا تاثیر مخربی بر او نگذارد.
با ما برای معرفی ده انیمیشن برتر سال 2021 همراه باشید.

1- اینبو، روح آمازون (AINBO: Spirit of the Amazon)

انیمیشن اینبو، روح آمازون (AINBO: Spirit of the Amazon) 2021

داستان درباره‌ی دختری به نام اینبو است که سعی دارد تا مکان زندگی خود در آمازون را از مرگ و بیماری نجات دهد. او با راهنمایی دو روح به نام دلو و لوکا که یکی لاک‌پشت و دیگری یک تنبل است، از ارواح خوبی که در جنگل هستند کمک می‌گیرد.
او قصد دارد تا با یاکورونا، دیو جنگل مبارزه کند. این دیو که بدن مردی به نام دویت را تسخیر کرده است، اهالی روستا را درمان می‌کند و در پی غارت طلاهای آمازون است. در میان راه، اینبو متوجه می‌شود که دویت پدر اوست و با راهنمایی گرفتن از روح مادرش، پدرش را از تسخیر یاکورونا نجات می‌دهد.

2- شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها (Trollhunters Rise of the Titans 2021)

شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها (Trollhunters Rise of the Titans 2021) 2021

داستان، روایتگر رویارویی همیشگی خیر و شر است. حوادث داستان در شهری خیالی به نام Arcadia Oaks اتفاق می‌افتد.
در این شهر موجودات ماورایی در کنار انسان‌ها قرار دارند و دو نیروی خیر و شر را تشکیل می‌دهند. هدف نیروی شر نابودی دنیا است و در برابر آن‌ها یک گروه خیر، متشکل از نوجوانان، برای نجات دنیا از نابودی تلاش می‌کنند. این انیمیشن ابرقهرمانی، شخصیت‌های نیروی خیر را از میان نوجوانان برگزیده است و می‌خواهد احساس قهرمانی را درون مخاطبان کودک و نوجوان خود بیدار کند.

3- تام و جری (Tom and Jerry 2021)

تام و جری (Tom and Jerry 2021)

تام و جری یکی از انیمیشن‌های قدیمی و محبوب در میان کودکان و بزرگسالان به شمار می‌رود. داستان این انیمیشن جدید، همان دعواها و مردم‌آزاری‌های دو شخصیت جذاب و سرگرم کننده‌ی تام و جری است و باعث خنده و سرگرمی مخاطب می‌شود.
این فیلم-انیمیشن، داستان دختری به نام «کیلا» را روایت می‌کند که در آستانه‌ی برگزاری یک مهمانی بزرگ در هتل است و باید جری را از هتل بیرون کند. او برای این کار تام را استخدام می‌کند و لحظاتی شاد را برای مخاطب رقم می‌زند. البته ناگفته نماند که در این میان، داستانی فرعی از ازدواج دو فرد مشهور نیز به میان می‌آید اما هم‌چنان تام و جری شخصیت‌های اصلی‌اند.

 


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

4- میچل‌ها علیه ماشین‌ها (Mitchells vs Machines)

میچل‌ها علیه ماشین‌ها (Mitchells vs Machines)

در داستان میچل‌ها علیه ماشین‌ها، با اختلاف نظر دختر جوان خانواده و پدرش روبه‌رو می‌شویم. دختر که به فیلمسازی علاقه‌مند است اما پدر او هنر را برای ادامه‌ی زندگی او مناسب نمی‌داند و با تکنولوژی رابطه‌ی خوبی ندارد.
هنگامی که دختر برای رفتن به دانشگاه فیلمسازی مقاومت می‌کند، مادر خانواده برای بهبود رابطه‌ی پدر و دختر پیشقدم می‌شود تا به همراه خانواده، دختر را به دانشگاه برسانند. در میان راه درگیر جنگ با ربات‌هایی می‌شوند که فرمان آن توسط یک گوشی هوشمند صادر شده است. آن‌ها با کمک یکدیگر متحد می‌شوند و دنیا را از نابودی توسط تکنولوژی نجات می‌دهند.

5- مایا، زنبور عسل و گوی طلا (Maya The Bee 3 The Golden Orb)

مایا، زنبور عسل و گوی طلا (Maya The Bee 3 The Golden Orb)

این انیمیشن کودک، داستانی ماجراجویانه دارد که به ساده‌ترین روش ممکن به کودکان پیام‌های مثبتی را القا می‌کند. مایا، زنبور شجاع داستان، مسئولیت رساندن گوی طلایی را به گروه مورچه‌ها برعهده می‌گیرد. در این راه دوستش ویلی و دو مورچه‌ی سرباز، با او همسفر می‌شوند.
در این میان، سوسک‌ها قصد نابودی گوی طلا را دارند تا به دست مورچه‌ها نرسد. سرانجام گوی طلایی می‌شکند و شاهزاده‌ی مورچه‌ها متولد می‌شود. پس از آن در پی اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد، مایا و مورچه‌ها یک سوسک را نجات می‌دهند که از قضا خواهر رئیس سوسک‌ها است. و هنگام حمله‌ی سوسک‌ها به مورچه‌ها، او مانع می‌شود و دشمنی را کنار می‌گذارند و در برابر پرنده‌ای ک دشمن همه‌ی آن‌ها است متحد می‌شوند.

 

6- پیتر خرگوشه 2 (Peter Rabbit 2)

پیتر خرگوشه 2 (Peter Rabbit 2)

این فیلم‎‌-انیمیشن داستانی ماجراجویانه دارد. در این قسمت از داستان، توماس و بی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و از خرگوش‌ها در مزرعه‌ی خود نگهداری می‌کنند.
در پی پیشنهاد یک ناشر به بی، در پی نوشتن ادامه‌ی داستان خرگوش‌ها، شخصیتی شرور را برای پیتر خرگوشه در نظر می‌گیرند. او از وضعیت پیش آمده ناراحت می‌شود و روی به دزدی می‌آورد. اما در انتهای داستان، از کارهای خود پشیمان می‌شود و متوجه می‌شود که نباید به قضاوت دیگران نسبت به خود اهمیت بدهد.

7- اژدهای آرزوها (Wish Dragon)

اژدهای آرزوها (Wish Dragon)

 

داستان این انیمیشن، درباره‌ی پسری فقیر به نام «دین» است. او به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط با دوست دوران کودکی خود، لینا، می‌گردد که به یک مدل معروف تبدیل شده است. در این میان، پسر با اژدهایی شوخ‌طبع به نام «لانگ» آشنا می‌شود و او در پی برآورده کردن سه آرزوی پسر، با او همراه می‌شود.
لانگ به دین پیشنهاد ثروت را می‌دهد اما دین آن‌ها را رد می‌کند. لانگ به اشتباه خود درباره‌ی ثروت‌اندوزی بیش از اندازه و غفلت از خانواده و مردم سرزمینش پی‌ می‌برد.
این انیمیشن کودک، با بیانی ساده، نکات مثبتی مانند توجه به خانواده، دوستان و معنای زندگی را به مخاطب خود می‌آموزد.

 

8- سگ‌های نگهبان 2021 (paw patrol 2021)

سگ‌های نگهبان 2021 (paw patrol 2021)

این انیمیشن قسمتی مجزا از سریال سگ‌های نگهبان است که در هر قسمت، سگ‌ها به رهبری پسری به نام رایدر، جان افرادی را نجات می‌دهند. در این قسمت از انیمیشن 2021 سگ‌های نگهبان، داستان شهرداری خودخواه نمایش داده می‌شود که با خودخواهی زیاد، زندگی مردم شهر را به خطر می‌اندازد.
در پی تماس‌های مردم با سگ‌های نگهبان رایدر، سگ‌ها از نیت شوم شهردار آگاه می‌شوند و در پی مبارزه با او برمی‌آیند. آن‌ها برای این که بتوانند در برابر شهردار پیروز شوند، نیروی جدیدی را برای همکاری دعوت می‌کنند. این انیمیشن، پیام‌های مثبت زیادی را برای مخاطب کودک خود بیان می‌کند.

9- منقرض شده (Extinct)

منقرض شده (Extinct)

داستان این انیمیشن درباره‌ی موجوداتی به نام فلامل است که در خطر انقراض‌اند. در میان این موجودات آپ و اد که خواهر و برادرند، دائم موجب خرابکاری می‌شوند. این دو در جشن گلی که هر سال برگزار می‌شود، مجسمه‌ی گل را می‌شکنند.
آن‌ها برای جبران کار خود به دنبال گل خاصی می‌روند و از طریق تونل زمان به حال حاضر فرستاده می‌شوند. آن‌ها وارد منزل دکتر چانگ می‌شوند و از طریق کلارنس، سگ دکتر چانک متوجه انقراض خود می‌شوند.
آن‌ها برای نجات جان دوستان خود به دنبال دکتر می‌روند و متوجه می‌شوند که توسط کلارنس به زمان دیگری فرستاده شده است. آپ و اد تلاش می‌کنند و دکتر چانگ را به زمان حاضر برمی‌گردانند و نسل خود را از خطر انقراض نجات می‌دهند.

 

10- انیمیشن ویوو (Vivo)

انیمیشن ویوو (Vivo)

داستان این انیمیشن درباره‌ی پیرمردی به نام آندرس است که با ویوو، خرسک خود زندگی می‌کند. آندرس و ویوو در هاوانا آوازخوانی می‌کنند و موسیقی، رابطه‌ای عمیق و صمیمانه میان آن‌ها برقرار کرده است. روزی یک نامه از عشق قدیمی و زوج هنری‌ آندرس، یعنی مارتا، از میامی به دست او می‌رسد.
مارتا که قصد خداحافظی از دنیای موسیقی را دارد به آندرس پیشنهاد همکاری می‌دهد. آندرس که از ابراز نکردن عشقش به مارتا پشیمان است، پیش از آن‌که به او ملحق شود، مرگ مجالش نمی‌دهد. ویوو تصمیم می‌گیرد به وسیله‌ی گبی، که از بستگان آندرس است، شعر او را به مارتا برساند. سرانجام شعر عاشقانه به دست مارتا می‌رسد و آخرین کنسرت خود را با شعر او اجرا می‌کند.

 

فواید تماشا کردن برنامه کودک

بدون شک تماشای بیش از اندازه‌ی تلویزیون برای کودکان مناسب نیست و موجب کم‌تحرکی و در نتیجه، آسیب به او می‌شود. اما باید بدانید که تماشای آن خالی از لطف نیست. تماشای برنامه کودک فوایدی نیز دارد:
1- تقویت سیستم کلامی در سنین خردسال
2- آموختن مهارت و خلاقیت
3- تقویت خودباوری و مبارزه با ترس و کاهش استرس
4- افزایش رشد شناختی
5- رشد آگاهی کودک
6- یادگیری زبان دوم
7- الگوسازی

 

نکات انتخاب برنامه مناسب کودک

انیمیشن کودک و به طور کلی برنامه کودک یکی از سرگرمی‌های پرطرفدار است که برای انتخاب آن باید به نکاتی توجه کرد:
1- در نظر گرفتن سن کودک
2- دریافت اطلاعات محتوایی انیمیشن کودک
3- بازتاب‌دهنده‌ی علایق کودک
4- استفاده از رنگ‌های زنده و شخصیت‌های جالب در انیمیشن کودک
5- توجه به رده‌ی سنی
6- آموزنده بودن

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید