زمان مطالعه: 5 دقیقه

آزمایش ژنتیک تغذیه؛ تجربه یک رژیم غذایی متفاوت با NutritionX

تست ژنتیک تغذیه
  • آزمایش ژنتیک تغذیه چیست؟
  • کدام رژیم غذایی برای من مناسب است؟
  • سالم ترین رژیم لاغری کدام است؟

این سوالی است که خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. متخصصان تغذیه، رژیم‌ های مختلفی مثل رژیم مدیترانه‌‌ای، رژیم دش، رژیم اتکینز و انواع راه و روش‌های عجیب و غریب کاهش وزن،‌ افزایش سطح انرژی بدن و افزایش قدرت عضلانی را تجویز می‌کنند.

اما آیا تا به حال، این سوال برای شما پیش آمده است که وجود چه خصوصیاتی در شما، یک رژیم غذایی برای‌تان مناسب و یک رژیم دیگر  را نامناسب می کند؟

این خصوصیات در دل ژن‌های شما نهفته است، ما در مای اسمارت ژن با استفاده از آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX، این اطلاعات را از دل DNA شما استخراج می‌کنیم. همراه ما باشید تا در ادامه مقاله، با این آزمایش جذاب بیشتر آشنا شوید.

رژیم غذایی ژنتیکی چیست؟

رژیم غذایی ژنتیکی وجود خارجی ندارد! شوکه شدید؟ سوال درست این است، رژیم غذایی چیست؟

رژیم غذایی به مجموعه‌ای از خوراکی‌های مصرفی یک موجود زنده گفته می‌شود. گاهی اوقات انسان‌ها از رژیم تغذیه‌ای ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد؛ به این سبک برنامه ها، پرهیزانه یا «رژیمِ درمانی» می‌گویند (مثلاً در بیماری دیابت).

گاه، افراد برای چاق یا لاغر شدن از رژیم مراعات کننده لاغری یا رژیم پرهیزانه چاقی به نام «رژیم افزایش وزن» پیروی می‌کنند. همچنین برخی افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند، به این نوع رژیم خوراکی، «گیاه‌خواری» گفته می‌شود. 

معمولا در اکثر رژیم های غذایی، اهدافی از جمله موارد زیر دنبال می‌شود:

  • افزایش یا کاهش وزن
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • تناسب اندام
  • افزایش قدرت عضلانی

پس سوال مهم این است:

نقش ژنتیک در رژیم و برنامه غذایی من چیست؟

بهترین پاسخ به این سوال این است، اگر سر یک سفره، ۸ غذای کاملا یکسان برای ۸ فرد متفاوت سرو شود، آیا میزان جذب مواد معدنی، ویتامین ها، قند و به طور کلی مواد مغذی در این ۸ فرد یکسان خواهد بود؟ به طور قطع، خیر. این موضوع به طور ویژه به ژنتیک افراد بستگی دارد‌. بنابراین هر شخص می‌تواند با استفاده از آگاهی نسبت به ژنتیک خود، رژیم غذایی مخصوص خود را داشته باشد.

آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ما در آزمایش ژنتیک تغذیه یا NutritionX مای اسمارت ژن، افراد را از نظر جذب انواع ویتامین، مواد معدنی، متابولیسم بدن در مواجهه با موادی مثل کافئین و همچنین مواردی مثل پرخوری عصبی بررسی می‌کنیم.


متابولیسم پایه بدن، یکی از فرآیند‌های مهم بدن است که علاوه بر کاهش وزن و افزایش انرژی، در بهبود سلامت کلی بدن از جمله بهبود عملکرد قلب، جلوگیری از پوکی استخوان و غیره نقش دارد؛ یک از راه‌های افزایش متابولیسم پایه بدن، انجام آزمایش ژنتیک تغذیه برای دریافت توصیه‌های متناسب با ژنتیک منحصر به فرد و نیاز‌های بدن شخص است.

متخصصان ما، شما را نسبت به موارد مهم گفته شده، که همچنین می‌توانند در انتخاب رژیم و بهینه‌سازی آن کمک کننده باشند نیز آگاه می‌سازند.


رژیم اصولی با تست ژنتیک تغذیه!
آیا رژیم غذایی شما، تمام نیازهای بدن تان را تامین می کند؟ به کمک NutritionX هم به وزن ایده آل برسید هم سلامتی خود را حفظ کنید.
 

اما بهینه سازی رژیم به چه معناست؟

فرض کنید شما به طور ژنتیکی در جذب ویتامین B12  دچار مشکل هستید، اما ممکن است هر نوع رژیمی را با توجه به هدف‌تان و پیشنهاد متخصص تغذیه انتخاب کنید.

متخصص تغذیه شما ممکن است با توجه به شرایط واضح شما مانند BMI و شرایط دیگری از جمله آزمایش های خون متنوع، رژیم مخصوص شما را انتخاب کرده باشد.

در تمامی رژیم ها، بدون توجه به اینکه ممکن است شما در جذب انواع ویتامین و مواد مغذی مشکل داشته باشید، واحدهای مشخصی از انواع غذا به شما پیشنهاد می‌شود.

در حالیکه در صورت کمبود انواع ویتامین، شما حتی ممکن است به مکمل های غذایی نیز نیاز داشته باشید. نبود این ویتامین ها می‌تواند مشکلاتی از جمله موارد زیر را در شما سبب شود:

  • مشکلات بینایی
  • ضعف جسمانی
  • افزایش سرعت ضربان قلب

بنابراین آگاهی ژنتیکی نسبت به تغذیه، می‌تواند در بهینه‌سازی رژیم غذایی کمک کننده باشد.

تفاوت رژیم غذایی ژنتیکی NutritionX با سایر رژیم های غذایی چیست؟ 

تفاوت مهم آزمایش ژنتیک NutritionX با دیگر رژیم های تغذیه ای در این است که آزمایش ژنتیکی NutritionX مکمل کلیدی هر نوع رژیم غذایی است. بنابراین مهم‌ترین نکته این است که تست ژنتیکی NutritionX  جایگزین رژیم های غذایی مرسوم نیست، بلکه می‌تواند جواب این سوال باشد که «چرا برخی از رژیم های غذایی در رسیدن به اهداف خود شکست می‌خورند؟»

بنابراین طرح این سوال که «تفاوت رژیم غذایی ژنتیکی NutritionX با سایر رژیم های غذایی چیست؟» نیز از اساس اشتباه است. NutritionX مکمل کلیدی تمام رژیم های غذایی است، چون نیاز بدن شما، مستقیما به توانمندی ژنتیکی شما در جذب ویتامین ها و مواد مغذی در ارتباط است.

نتیجه آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX

مانند سایر آزمایش های مای اسمارت ژن، NutritionX نیز تنها نیازمند 2 میلی لیتر بزاق است. بعد از استخراج DNA از بزاق شما و خوانش داده های لازم، تیم فنی مای اسمارت ژن، متشکل از اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف، اقدام به تحلیل داده های ژنتیکی شما می‌کند. تمامی مراحل، از استخراج تا تحلیل و آماده‌سازی گزارش تغذیه، حدود ۱۲ هفته کاری زمان می‌برد.

برای خرید آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX با تخفیف ویژه کلیک کنید.

با خرید آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX چه چیزی دریافت می کنیم؟

آگاهی، آگاهی و آگاهی!

تمرکز و چشم‌انداز تمامی محصولات مای اسمارت ژن، از جمله TalentX و HealthX، ارائه آگاهی بیشتر در جهت شناخت بهتر و در نتیجه، بهبود قدرت تصمیم‎گیری است.

آزمایش ژنتیک تغذیه NutrituonX نیز از این قاعده مستثنی نیست. با خرید این آزمایش، نسبت به شرایط ویژه خود در مواجهه با انواع ویتامین ها و مواد معدنی آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد. با استفاده از این آگاهی نیز، تصمیمات و در نهایت، نتایج بهتری در خصوص رژیم خود خواهید گرفت. نتایجی از جمله:

  • تناسب اندام
  • وضعیت روحی و جسمانی بهتر
  • افزایش سطح انرژی
  • عدم ابتلا به بیماری هایی که ممکن است بر اثر کمبود مواد مورد نیاز بدن باشد.

تست ژنتیک تغذیه برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به مواردی که در این آزمایش بررسی می‌شود، تمامی افراد بعد از ۲ سالگی می‌توانند از نتیجه آن در جهت بهینه‌سازی رژیم غذایی خود و افزایش آگاهی نسبت به مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان استفاده کنند.

اما بیشتر از همه، افرادی که بارها و بارها و رژیم های غذایی خود شکست خورده اند و نتیجه ندیده اند؛ می توانند این بار با آگاهی و شناخت کامل نسبت به نیازهای بدن شان، اقدام کنند.

مراحل و شرایط خرید و انجام آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX

مراحل انجام آزمایش ژنتیک تغذیه را در مراحل زیر میتوان خلاصه کرد:

۱. نمونه‌گیری و استخراج DNA

در قدم اول، بعد از خرید آزمایش، کیت نمونه‌گیری مای اسمارت ژن برای شما ارسال می‌شود.

  1. سپس با استفاده از محتویات کیت و راهنمای آن، بزاق دهان خود یا فرزندتان را جمع‌آوری نموده و برای ما ارسال می‌کنید.

با رسیدن این نمونه به شرکت «مای اسمارت ژن»، تیم فنی، اقدام به استخراج DNA نمونه‌ می‌نماید.

  1. با استخراج DNA از نمونه‌های ارسالی شما، DNA ها برای خوانش اولیه به آزمایشگاه ارسال می‌شود. مجموع زمان مورد نیاز جهت خوانش و تحلیل ابتدایی نمونه، ۶ تا ۸ هفته کاری است.  
  2. بعد از خوانش دیتای ژنتیکی شما، گزارشی الکترونیکی و شخصی‌سازی شده (حاوی اطلاعاتی کامل از شاخص‌های ژنتیکی اندازه‌گیری شده توسط تیم تحلیل مای اسمارت ژن) به همراه توصیه‌های کاربردی، بر اساس دیتاهای ژنتیکی برای شما تهیه می‌شود.

مشاوره رایگان آزمایش ژنتیک تغذیه

NutritionX

گزارش جامع تست تغذیه ژنتیک، به شما و یا متخصص تغذیه تان کمک می کند که با توجه نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، یک برنامه غذایی و رژیم منحصر به فرد را برایتان تدوین کند. با توجه به این که برنامه غذایی شما بر اساس نیازهای بدنتان چیده شده؛ بسیار نتیجه بخش و کارآمدتر از سایر رژیم های همگانی عمل خواهد کرد.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش های ژنتیک مای اسمارت ژن، اطلاعات تماس خود را در فرم مشاوره رایگان وارد نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

  1. سلام
    انجام این آزمایش به کنترل حساسیت های غذایی و کنترلشون کمکی میکنه؟

    1. سلام مهرناز عزیز
      آزمایش ژنتیک تغذیه کمک میکنه تا متوجه بشید چطور رژیم غذایی تون رو با حساسیت‌های غذایی که دارید بهتر تنظیم کنید؛ که در نتیجه منجر به کنترل حساسیت های غذایی و کاهش عوارض شون میشه.

دیدگاهتان را بنویسید