زمان مطالعه: 6 دقیقه

تست سلامت HealthX برای پیشگیری از بیماری ها!

چکاپ کامل بدن با آزمایش سلامت

تست سلامت بدن یا چکاپ کامل بدن، شامل مجموعه آزمایش‌هایی است که به پزشکان امکان می‌دهد تا به هنگام شناسایی هر گونه نشانه‌ای از بیماری، اقدامات لازم را برای کنترل و درمان انجام دهند؛ چکاب های مرسوم معمولا از طریق آزمایش های خون، ادرار، مدفوع و آزمایش های بالینی قابل انجام است. با این حال، این آزمایش ها، به نوعی روش های تشخیصی هستند که معمولا در صورت بروز نشانه های بیماری و یا نگرانی فرد از ابتلا به یک بیماری خاص مفید واقع می شوند.

آزمایش سلامت

اما اگر ما سابقه یک بیماری در خانواده داشته باشیم و یا ابتلا به برخی بیماری ها برای ما ایجاد دغدغه و نگرانی کرذه باشند؛ آیا باز هم این آزمایش ها کارآمد خواهند بود؟ به طور کامل نه! برای مثال در صورت وجود بیماری های وراثتی در خانواده، نیاز به روش‌های تشخیصی دقیق‌تر، برای پیشگیری از بیماری احساس می شود؛ در این زمینه، تست ژنتیک سلامت را می‌توان به عنوان گزینه‌ای مؤثر در نظر گرفت.

آزمایش ژنتیک سلامت با بررسی DNA فرد، اطلاعات مفیدی درباره آسیب‌پذیری‌های ژنتیکی و احتمال بروز بیماری‌های وراثتی ارائه می‌دهد که این اطلاعات می‌تواند در روند اقدامات پیشگیری و درمانی موثر واقع شود.

تست سلامت HealthX مای اسمارت ژن

تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به چه بیماری هایی هستید؟ آزمایش DNA سلامت  که یکی از انواع آزمایش ژنتیک است، می‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

تست سلامت HealthX با بررسی کد‌های ژنتیکی، مکمل آزمایش‌های چکاپ کامل خواهد بود. با انجام آزمایش ژنتیک سلامت، اطلاعاتی بدست می‌آید که در تشخیص زودهنگام، مشخص شدن ریسک ابتلا به بیماری‌های توارثی و در نتیجه برنامه‌ریزی برای پیشگیری از بیماری‌هایی که مستعد ابتلا به آن‌ها هستید؛ کمک می‌کند.

پیش آگاهی یکی از مهم‌ترین مزایای این تست ژنتیکی است! شما با انجام آزمایش سلامت مای اسمارت ژن (HealthX) نسبت به خطرات و ریسک‌هایی در آینده ممکن است برایتان پیش آید آگاهی پیدا می‌کنید، و این آگاهی به شما کمک می‌کند تا اقدامات لازم جهت پیشگیری یا تشخیص به موقع این خطرات و بیماری‌ها را با همراهی پزشک انجام دهید.

تست ژنتیک HealthX

آزمایش سلامت ژنتیک HealthX چه مواردی را بررسی می کند؟

در آزمایش سلامت ژنتیکی مای اسمارت ژن، بیش از ۵۰ بیماری، از جمله موارد زیر بررسی می‌شود:

بیماری که در آزمایش ژنتیک سلامت بررسی می شوند
بیماری که در آزمایش ژنتیک سلامت healthx بررسی می شوند

میدونی ریسک ابتلا به چه بیماری‌هایی رو داری؟!
 

با HealthX، میتونی احتمال ابتلات به بیماری‌های ژنتیکی رو ارزیابی و ازشون پیشگیری کنی. برای اطلاعات بیشتر کلیک کن.

 


تست سلامت ژنتیک با چکاپ های مرسوم چه تفاوتی دارد؟

این سوالی است که بسیاری از مراجعین مای اسمارت ژن از ما می‌پرسند؛ به طور کلی هم تست سلامت ژنتیک و هم آزمایش های چکاپ کامل، اعتبار علمی و ارزش بالینی دارند اما هر کدام با هدف های خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم درباره تفاوت‌های کلیدی این آزمایش ها صحبت کنیم؛ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • محدوده بررسی تست سلامت HealthX گسترده‌تر و عمیق‌تر از آزمایش‌های معمول است. به خصوص در تست سلامت ژنتیکی بدن، تمرکز اصلی روی ریسک بیماری‌های توارثی و انتقال آن به نسل‌های بعدی است. این درحالی است که آزمایش‌های معمول، به سلامت عمومی بدن و عوامل خارجی می‌پردازند.
  • آزمایش چکاپ کامل معمولاً از طریق نمونه خون، سونوگرافی، تصویربرداری و غیره انجام می‌شود؛ در تست ژنتیک سلامت، با یک نمونه‌برداری آسان از بزاق دهان، آزمایش انجام می‌شود.
  • با توجه به ثبات ساختار DNA شما در طول زندگی، آزمایش‌های ژنتیکی را تنها یکبار نیاز است که انجام دهید،‌ اما چکاپ کامل مرسوم، با توجه به  نوع آزمایش‌ها در دوره‌های مشخصی نیاز به تکرار دارند؛ بنابراین هزینه آزمایش ژنتیک یک فرد در طول زندگی بسیار کمتر از آزمایش‌های مرسوم است اگر چه هزینه یکبار انجام دادن آن بیشتر باشد!
  •  آزمایش‌های ژنتیکی این امکان را به شما می‌دهند تا از خطراتی اطلاع پیدا کنید که ممکن است در سنین بالاتری برایتان رخ دهد! حتما سوال برایتان پیش آمده است که «خب چکاریه که از الان بفهمم؟»، جواب این سوال این است که شما با آگاهی پیدا کردن می‌توانید با تغییرات هر چند کوچک در سبک زندگی خودتان از بوجود آمد هزینه های مالی و عاطفی که در صورت بیمار شدن به شما و خانواده تحمیل می‌شود، جلوگیری کنید.

تفاوت‌های کلیدی که در این بخش مطرح شد باعث می‌شود آزمایش سلامت مای اسمارت ژن یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌هایی که یک خانواده می‌تواند انجام دهد؛ باشد. 

ضرورت انجام تست سلامت بدن

ژنتیک و DNA نقش حیاتی در سلامتی دارند؛ به همین دلیل، اطلاعاتی که از تحلیل و بررسی ژنتیک ما به دست می‌آیند، می توانند به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها کمک کنند.

اما از آنجا که تست سلامت HealthX قابلیت‌های بیشتری نسبت به آزمایش‌های معمولی دارد، می‌تواند نگاهی عمیق‌تر نسبت به سلامتی‌تان بدهد و شما را از خطرات محتمل در آینده آگاه کند.

این آگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا اقدامات لازم برای پیشگیری یا تشخیص به موقع این خطرات و بیماری‌ها را انجام دهید و از این راه، کیفیت زندگی را بالا برده و سلامتی‌تان را تضمین کنید.

مراحل انجام تست سلامت مای اسمارت ژن چیست؟

بعد از ثبت سفارش شما توسط کارشناسان مای اسمارت ژن، مراحل زیر به ترتیب برای هر فرد از خانواده طی می‌شود:

  • ابتدا کیت نمونه گیری بزاق برای شما ارسال می‌شود (لازم به ذکر است در صورت تمایل امکان نمونه گیری حضوری در آزمایشگاه پروفسور فرهود برای شما فراهم است)، سپس شما با استفاده از دستور عمل های درون جعبه نسبت به نمونه گیری اقدام می‌کنید.
  • نمونه گرفته شده را توسط پست برای ما ارسال می‌کنید و بعد از دریافت نمونه توسط ما، ۱۲ هفته زمان نیاز است تا شما را از رازهای پنهان DNA آگاه کنیم.

در این ۱۲ هفته

  • ابتدا از نمونه گرفته شده DNA شما استخراج می‌شود تا برای خوانش توسط دستگاه های فوق پیش مای اسمارت ژن آماده شود.
  • فرآیند خوانش دیتاها DNA با توجه به شرایط ممکن است تا ۶ هفته به طول بیانجامد. در مرحله بیش از ۷۰۰ هزار نقطه ژنتیکی شما توسط دستگاه ها خوانده می‌شود.
  • مرحله بعدی تحلیل داده های خوانش شده توسط دستگاه هاست، در این مرحله با توجه به دیتابیس بی همتای مای اسمارت ژن، داده های شما با جمعیت ایران مقایسه شده و در مورد هر بیماری مشخص می‌شود که ریسک احتمالا ابتلا هر بیماری در شما بالا یا پایین است.
  • بعد از تحلیل داده های ژنتیکی شما، فرآیند آماده سازی گزارش برای شما شروع می‌شود.
  • بعد از آماده سازی گزارش، از طرف کارشناسان مای اسمارت ژن با شما تماس گرفته می‌شود تا جلسه مشاوره و بررسی با متخصص ژنتیک هماهنگ شود.
  • مرحله آخر، جلسه آنلاین با متخصص ژنتیک پزشکی است که به طور کامل نتیجه برای شما شرح داده می‌شود و شما را نسبت به خطرات احتمالی و راه‌های مقابله آن‌ها آگاه می‌کند.
آزمایش سلامت HealthX
آزمایش ژنتیک HealthX

گزارش تست سلامت HealthX مای اسمارت ژن

بعد از جلسه مشاوره با متخصص، گزارش ژنتیکی سلامت شما آماده می‌شود. این گزارش شامل:

  • توضیحات و اطلاعات کلی در مورد هر بیماری
  • نتیجه آزمایش شما که نماینگر وضعیت شما در هر بیماری است.
  • پیشنهادات و راهکارهای لازم برای پیش گیری و روش های تشخیصی و درمان هر بیماری

جواب تست ژنتیک سلامت چقدر دقیق و معتبر است؟

دقت خوانش اطلاعات ژنتیکی شما در این نوع آزمایش 99.9% است. ما در این آزمایش، از به روزترین نتایج منتشر شده مطالعات همراهی ژنتیکی (‌‌GWAS) برای تجزیه و تحلیل و تخمین استعداد ابتلا به بیماری‌ها و صفات پیچیده چندعاملی استفاده می‌کنیم. در اولین مرحله، DNA از نمونه بزاقی که برای ما ارسال کرده اید استخراج شده و کدهای حدود ۷۰۰ هزار نشانگر ژنتیکی با استفاده از تکنولوژی توالی یابی پیشرفته خوانش می شوند.

داده های حاصل  از خوانش نشانگرهای DNA، وارد مرحله تجزیه و تحلیل کامپیوتری پیچیده شده و به روز ترین نتایج استخراج شده از مطالعات همراهی GWAS با الگوریتم‌های اختصاصی  روی آن ها اعمال می شود و در نهایت نتایج مربوط به بیماری‌های بررسی شده در قالب یک گزارش به شما ارائه می‌گردد.

باید توجه داشت که داده‌ها و نتایجی که هنگام اعمال این مطالعات بر روی اطلاعات ژنتیکی شما به دست می‌آید، استعداد شما در مقایسه با بقیه جمعیت است و هیچ وقت به این معنی نیست که شما قطعا به این بیماری مبتلا خواهید شد،  بلکه نشان دهنده این است که طبق این مطالعه و از نظر آماری شما می‌توانید استعداد بیشتری نسبت به اکثریت جمعیت برای بروز بیماری داشته باشید یا نه.

چه کسانی باید آزمایش HealthX را انجام بدهند؟

از دیرباز، سلامتی دغدغه اصلی هر انسانی بوده و هست. ژنتیک انسان نیز شامل اطلاعات شگفت انگیزی از سلامتی هر فرد است. به ویژه برای خانواده‌هایی که ژن‌های حامل بیماری‌های ژنتیکی را به نسل‌های بعدی خود انتقال می‌دهند، تست سلامت HealthX یک انتخاب و سرمایه‌گذاری هوشمندانه است.

بنابراین آزمایش ژنتیک سلامت مناسب افرادی است که سلامتی برای آن‌ها اولویت بالایی دارد و می‌خواهند به جای استفاده ار روش‌های قدیمی، از امکاناتی که تکنولوژی های جدید در اختیارشان قرار می‌دهند، بهره‌مند شوند.

مشاوره رایگان آزمایش ژنتیک

مای‌اسمارت‌‌ژن


خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

مجموعه مای اسمارت ژن، ارائه دهنده خدمات ارزیابی ژنتیکی است. درحال حاضر خدمات این مجموعه شامل:

1. آزمایش ژنتیک سلامت HealthX

گزارش جامع از احتمال ابتلای شما به ۵۶ بیماری و اختلال و اقدامات پیشگیرانه با توجه به شرابط محیط زندگی شما.

2. آزمایش ژنتیک استعدادیابی TalentX

گزارش جامع از ویژگی های ژنتیکی شما مثل نقاط قوت و ضعف و غیره و کمک به برنامه ریزی شخصی برای یک زندگی بهتر.

3. آزمایش ژنتیک نیاکان AncestryX

گزارش جامع از گذشتگان شما، مسیر مهاجرت مادری و پدری، ترکیب ملیتی، شخصیت مشهور هم ژن و غیره.

4. آزمایش ژنتیک تغذیه NutritionX

گزارش جامع از نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، که به تامین نیازهای ضروری بدن، حفظ سلامت و رسیدن به وزن ایده آل با یک برنامه غذایی اصولی و شخصی سازی شده کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش های ژنتیکی مای اسمارت ژن، اطلاعات تماس خود را در فرم مشاوره رایگان وارد نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

    1. درود بر شما
      کافیه با شماره پشتیبانی تماس بگیرید و زمان مراجعه رو باهاشون هماهنگ کنید

دیدگاهتان را بنویسید