زمان مطالعه: 13 دقیقه

پیش از خرید انواع فیجت های جدید بخوانید!

انواع Fidget

احتمالاً فیجت اسپینر را به یاد دارید که سال ها پیش به یکباره در جهان معرفی و به سرعت با استقبال بسیار زیادی روبرو شد. امروزه اسباب بازی Fidget کارآمدتر از گذشته طراحی می شود. این محصول بهترین انتخاب برای ترک احساس اضطراب و بهبود تمرکز در افرادی است که از عدم تمرکز و حواس پرتی رنج می برند.

این اسباب بازی به عنوان یک وسیله مناسب برای درمان اضطراب و اختلال کم توجهی در بچه های بیش فعال ADHD شناخته می شود. این اسباب بازی توسط کودکان و بزرگسالان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما آیا فیجت می تواند باعث کاهش استرس شود؟ اصلاً فواید آن چیست؟ آیا استفاده از آن سن خاصی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع فیجت، کاربرد ها و فواید آن ها اشاره کنیم.

فیجت چیست؟

واژه فیجت (Fidget) در زبان انگلیسی به معنای بی قراری است. اسباب بازی فیجت (Fidget toys) برای کنترل حرکات سریع و تکراری که افراد بخاطر بی قراری و اضطراب انجام می دهند؛ طراحی شده است. هر چند در طول تاریخ اسباب بازی های مشابه فیجت ساخته شده است؛ اما اولین بار در سال 2017 اسپینر ها به عنوان فیجت معرفی شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

معرفی انواع فیجت ضد استرس

مطالعات بسیار زیادی برای بررسی تاثیرات فیجت در تنظیم هیجان و استرس، صورت گرفته است. در سال 2018 مطالعاتی در این زمینه انجام شد که نشان می داد این وسیله می تواند استرس و بی قراری را در کوتاه مدت کاهش دهد.

همچنین مطالعه ای به روی بچه های بیش فعال انجام شد که نشان می داد این اسباب بازی به راحتی می تواند حواس این کودکان را پرت کند. به نظر شما مناسب ترین فعالیت برای کودک بیش فعال چیست؟

به طور کلی شواهد علمی کافی درباره این ادعا وجود ندارد که اسباب بازی های فیجت می تواند اضطراب و استرس را به طور کامل از بین ببرد یا می تواند به شما کمک کند بیشتر تمرکز کنید و بهتر یاد بگیرید.

اما شواهد نشان می دهد این اسباب بازی می تواند در موقعیت های استرس زا شما را سرگرم و آرام کند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به معرفی انواع فیجت ضد استرس بپردازیم.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

معرفی انواع فیجت

قبل از معرفی انواع فیجت بهتر است بدانید دوام و ماندگاری آن ها بسیار اهمیت دارد. زیرا همانطور که اشاره شد فیجت ضد استرس در موقعیت هایی که ناراحت هستید یا استرس دارید بهترین وسیله برای خالی کردن عصبانیت است.

بنابراین ممکن است مورد خشونت شما قرار گیرد! پس بهتر است فیجت هایی را انتخاب کنید که تحمل استفاده طولانی مدت را داشته باشند.

مدل و شکل ظاهری این اسباب بازی نیز مهم است. از جمله مواردی که می تواند شما را ترغیب به استفاده از فیجت ها کند؛ تنوع رنگ، مدل، اندازه و متریال یا مواد ساخت آن ها است. این موارد در میزان جذابیت و سرگرم کنندگی آن ها تأثیر بسزایی دارد.

این گجت های سرگرم کننده امروزه به عنوان اسباب بازی ضد استرس شناخته می شوند و در تمام رده های سنی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی اسباب بازی فیجت مثل حلقه، مکعب، جاکلیدی و غیره می پردازیم.

فیجت اسپینر 

اسپینر ها برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شدند و به طرز شگفت انگیزی باز طرف کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مورد استقبال قرار گرفتند. این اسباب بازی یک فرفره است که ابعاد کوچکی دارد و بین انگشتان دست چرخانده می شود.

حرکت سریع این اسباب بازی حس لذت بخشی را به کاربر منتقل کرده و او را سرگرم می کند. استفاده از این اسباب بازی در کلاس درس ممنوع است. زیرا به هماهنگی میان حرکت دست و چشم ها نیاز داشته و می تواند منجر به حواس پرتی شود.

خرید فیجت

شن جادویی

این محصول نیز نوعی فیجت به حساب می آید. کثیف کاری و بازی با شن و خاک می تواند برای بچه ها سرگرم کننده باشد و منجر به پرورش خلاقیت آنها شود. برای جلوگیری از تماس کودکان با شن های آلوده، می توان از این محصول استفاده کرد.

کودک به کمک قالب هایی که در اختیار دارد می تواند اشکال مختلفی را با شن جادویی خلق کند. بهتر است برای کودکان زیر 3 سال از این محصول استفاده نشود.

فیجت کیوب

این محصول به مکعب ضد استرس مشهور است. فیجت کیوب دارای 6 وجه است و به شکل تاس طراحی شده است. با کمک یک دست می توان آن را چرخاند و سرگرم شد. در هر وجه این مکعب یک بازی لمسی قرار داده شده است.

این مکعب ها به سوئیچ، دکمه های فشاری، اهرم، چرخ دنده، صفحه و گوی چرخان مجهز شده اند. فیجت کیوب از جنس سیلیکون تولید شده و با لمس آن ها می توان به آرامش رسید.

خودکار آرامش (think ink pen ) 

این خودکار از جنس فلز ساخته شده و به راحتی خم و راست می شود. این محصول با نام خودکار تمرکز نیز شناخته می شود. این خودکار را می توانید به حالت های مختلف بچرخانید و خم کنید. این خودکار انتخاب مناسبی برای سرگرم شدن و رهایی از فشار ذهنی در محل کار و سر کلاس درس است.

همچنین می توانید از آن برای نوشتن استفاده کنید. این خودکار صدایی تولید نمی کند و به همین دلیل در موقعیت هایی مانند یک کنفرانس نیز می توانید از آن استفاده کنید.

حلقه های میخی

این دایره های لاستیکی دارای زائده هایی شبیه به میخ هستند. بافت آن کاملاً نرم و ژله ای است و کف دست جا می شود. قطر این حلقه ها معمولاً 10 سانتی متر است.

فشردن این حلقه ها و لمس زائده های میخی شکل آن می تواند حس بسیار خوبی را به شما منتقل کند. به همین دلیل برای رفع استرس از آنها استفاده می شود.

قاب آرامش

قاب آرامش برای گوشی های موبایل طراحی شده است. در طراحی این قاب ها از فیجت پاپت الهام گرفته شده است. بنابراین علاوه بر آنکه کاربردی است و از گوشی موبایل در برابر ضربه محافظت می کند، سرگرم کننده بوده و می توانید با فشردن حباب های روی قاب با آن بازی کنید.

مهم ترین مزیت این قاب ها در دسترس بودن آن ها است. در موقعیت های گوناگون می توانید با آن بازی کرده و استرس را از خود دور کنید.

توپ ضد استرس

این توپ ها از پر طرفدارترین فیجت هایی هستند که تا به حال طراحی و تولید شده اند. بافت بسیار نرمی دارند و در ابعاد مختلفی تولید شده اند. بزرگ ترین توپ ضد استرس قطری برابر با 7 سانتی متر دارد. بافت ژله ای این توپ به هنگام فشردن از میان انگشتان دست بیرون زده و می توان فشار زیادی را به آن وارد کرد.

استفاده از توپ ضد استرس علاوه بر تخلیه انرژی و فشار عصبی می تواند به تقویت عضلات و اعصاب دست نیز کمک کند.

انواع اسباب بازی فیجت

شما هم جزو افراد دائما نگران و مضطرب هستید؟ افراد زیادی روزانه با افکار استرس زا دست و پنجه نرم می کنند؛ انواع اسباب بازی فیجت راهی موقت برای تسکین ناآرامی و اضطراب است.

احساس استرس و نگرانی گاه ریشه ژنتیکی دارد که شرایط و سبک زندگی آن را تشدید می کند؛ شما همراهان عزیز مجموعه مای اسمارت ژن با انجام تست ژنتیک، می توانید علت اصلی این اختلال را کشف کنید و راهی اصولی برای بهبود آن انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم انتهای مقاله را پر کنید.

فیجت mokuru

این فیجت نیز دارای طراحی بسیار ساده ای است. از این محصول می توان در موقعیت های مختلف از جمله محل کار و غیره استفاده کرد. این اسباب بازی را می توانید به صورت تک نفره یا دو نفره استفاده کنید.

بدین ترتیب که باید آن را به حرکت درآورید تا به حالت ایستاده متوقف شود. اسباب بازی mokuru بسیار مهیج است و از جنس سیلیکون ساخته شده است. از آن برای رفع استرس و فشار کاری روزانه و برای سرگرم شدن استفاده می شود.

فیجت خامه ای

این نوع فیجت ها از جنس سیلیکون ساخته شده و به نام خامه ای یا له شو شناخته می شوند. با فشار دادن آن ها، ماده ای شبیه به خامه بیرون می زند و سپس به حالت قبل باز می گردد. به همین دلیل به آن ها خامه ای گفته می شود.

این مدل سالهاست تولید می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه در طرح ها و رنگهای مختلف و بعضاً به صورت شب تاب ساخته می شوند.

فیجت پاپت

پاپت ضد استرس از جنس سیلیکون ساخته شده و بسیار مقاوم است. فیجت پاپت رنگ ها و شکل های مختلفی دارد. این مدل به شکل پلاستیک های حباب دار طراحی شده و با فشردن حباب ها صدا تولید می کند.

صدای تولید شده با توجه به ابعاد و شکل پاپت متفاوت است. این اسباب بازی دو طرفه است و پس از فشردن حباب های یک سمت می توانید از سمت دیگر پاپت ضد استرس نیز استفاده کنید.

اسلایم

اسلایم که با نام خمیر جادویی شناخته می شود نیز یکی از انواع فیجت ضد استرس است. این خمیر جادویی بافتی ژله ای دارد و به وسیله آن می توان اشکال مختلفی ساخت. این خمیر به دست نمی چسبد و از جمله مزایای استفاده از آن می توان به تقویت عضلات دست اشاره کرد.

لیزلیزک

لیزلیزک از ماده ای ژله ای ساخته شده است که درون آن یک اسباب بازی کوچک مانند ماهی، دایناسور، قورباغه و غیره قرار دارد. این اسباب بازی بسیارلیز است؛ شما باید با فشار دادن، اسباب بازی کوچک داخل آن را بگیرید.  این کار خیلی هم ساده نیست و دقایق  طولانی ای می تواند شما را سرگرم کند.

مکعب بی نهایت

این اسباب بازی نیز از 8 مکعب فلزی کوچک تشکیل شده است. مکعب ها به وسیله لولا به یکدیگر متصل شده و مکعب بزرگ تری را به وجود آورده اند.

این مکعب ها به راحتی چرخانده می شوند و می توانید با خلاقیت خود اشکال مختلفی را ایجاد کنید. این محصول انتخاب مناسبی برای پرورش خلاقیت و رشد استعداد در کودکان است.

فیجت ضد استرس

بی قراری معمولاً با انجام حرکات تکراری همراه است. همچنین برانگیختگی فیزیولوژیکی و هوشیاری شما را افزایشمی دهد و حواس شما را پرت می کند.

به طور مثال به هنگام گوش کردن به یک سخنرانی مهم و طولانی برای افزایش تمرکز روی صحبت های سخنران، ناگهان متوجه می شوید که مداد خود را به صورت ناخودآگاه روی میز می زنید یا پاهایتان را تکان می دهید.

توپ ضد استرس

بهتر است بدانید که بدن انسان به هنگام تلاش برای متمرکز ماندن روی یک موضوع مهم، “بی قراری” را به عنوان یک “وقفه ذهنی” انتخاب می کند. مطالعات نشان می دهد که بدن بی قرار می تواند بر عملکرد ذهن تأثیر بگذارد. به طور مثال می تواند احساس استرس را از بین ببرد.

در مواردی که این بی قراری کم است؛ می توان با انجام فعالیت های روزانه، انجام بازی و سرگرمی، رعایت یک رژیم غذایی صحیح، خواب کافی و غیره آن را کنترل کرد.

کاربرد فیجت ها

فیجت ها از جمله اسباب بازی هایی هستند که می توانند در این شرایط مفید واقع شوند. انجام حرکات تکراری و لمس یک شی می تواند شما را آرام کند. همچنین می تواند حواس ذهن شما را پرت کرده و بخش دیگری از مغز را تحریک و فعال کند.

از دیگر کاربردهای اسباب بازی فیجت می توان به کاهش و کنترل اضطراب اشاره کرد. جویدن ناخن، تکان دادن پا، زدن ضربه به روی میز با خودکار، تکان دادن دسته کلید و غیره از جمله رفتارهایی هستند به صورت ناخودآگاه،  بر اثر استرس و اضطراب  از خود بروز می دهیم.

این عادات گاهی می توانند آزار دهنده باشند. مثلاً با تولید صدا همراه باشند و باعث آزار دیگران شوند. فیجت از جمله پاپت ضد استرس و مکعب ضد استرس می تواند انتخاب مناسبی برای ترک این عادات بد و کاهش میزان استرس باشد.

از دیگر کاربردهای این اسباب بازی می توان به ترک اعتیادهایی مانند استفاده دائمی از گوشی موبایل اشاره کرد. امروزه استفاده از موبایل و انجام بازی های کامپیوتری در میان کودکان، نوجوانان و گاهی بزرگسالان طرفدار زیادی دارند.

هدف از استفاده فیجت ها

در بسیاری از این بازی ها، هدف تخلیه انرژی و استرس روزانه است. اما گاهی آثار مخرب این بازی ها بر سلامت بسیار بیشتر است. به طور مثال می توانند منجر به ضعیف شدن چشم ها شوند. اسباب بازی فیجت می تواند وسیله مناسبی برای ترک این عادات بد باشد.

همچنین اسباب بازی فیجت وسیله ای مناسب برای تقویت ماهیچه ها و اعصاب انگشتان دست و تقویت حس لامسه است. لمس یک وسیله و ایجاد حواس پرتی، برای آرامش مفید است. در این شرایط حس لامسه تبدیل به یک خروجی برای رها شدن از اضطراب و استرس می شود.

شاید بتوان گفت مهم ترین کاربرد فیجت ها از جمله مکعب ضد استرس، ایجاد یک وقفه ذهنی برای استراحت مغز است. به همین دلیل می تواند منجر به سرگرم و آرام شدن شما شود.

فیجت کودکان

فیجت ها برای چه سنی مناسب هستند؟

  • فیجت برای کودکان:
    توصیه می شود از این اسباب بازی برای کودکان زیر سه سال استفاده نشود. چنین محصولاتی اغلب از مواد ضد حساسیت و ضد سرطان ساخته شده اند و استفاده از آن ها برای کودکان خطری ندارد. البته باید در ابعاد آن ها دقت شود. زیرا خطر بلعیدن اسباب بازی های کوچک و خفگی در کودکان بسیار بالا است. لیزلیزک، فیجت پاپت، شن جادویی، فیجت کیوب و توپ های مش بهترین انتخاب برای کودکان هستند.
  • فیجت برای نوجوانان:
    گفته می شود بازی با انواع فیجت می تواند استرس نوجوانان را به خصوص در کلاس درس کاهش دهد. البته استفاده از این محصولات در مدرسه ممنوع است. اما در زمان استراحت می توانند از آن ها استفاده کنند. بدین ترتیب خلاقیت آن ها نیز پرورش می یابد. لیزلیزک، اسپینر، مکعب بی نهایت، پاپت ضد استرس و mokuru بهترین انتخاب برای این گروه سنی هستند.
  • فیجت برای بزرگسالان:
    بزرگسالان نیز می توانند از اسباب بازی ها برای کاهش استرس و سپری کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند. مکعب ضد استرس، خودکار آرامش، اسپینر، قاب آرامش و غیره نیز از مناسب ترین فیجت ها برای بزرگسالان هستند. مدیران و کارمندان به راحتی و بدون جلب توجه در محل کار می توانند از خودکار آرامش استفاده کنند.

فواید فیجت برای افراد مختلف

اما بازی با اسباب بازی فیجت چه فایده ای دارد؟ شواهد نشان می دهد که فیجت ها می توانند در موقعیت های مختلفی که فرد دچار اضطراب، استرس و اختلال وسواس فکری و وسواس اجباری است، تبدیل به یک وسیله برای تخلیه انرژی منفی آن ها شوند.

بنابراین می توان گفت فشار ذهنی و استرسی که بر مغز حاکم است؛ از طریق حرکات دست تخلیه می شود.

در نتیجه فشار عصبی روی مغز، کم می شود. رهایی می یابد. این نکته را به خاطر بسپارید که استفاده از این اسباب بازی ها محدودیت خاصی ندارد.

به طور مثال نیاز نیست که فرد مبتلا به بیماری، استرس و غیره باشد تا بتواند از این محصول استفاده کند. این اسباب بازی می تواند منبعی مفید برای تخلیه انرژی در کودکان یا سرگرمی بزرگسالان باشد.

فیجت بزرگسالان

فیجت ها نه تنها می توانند در موقعیت های استرس زا مانند محل کار یا کلاس درس شما را آرام کنند، بلکه فرصت مناسبی را برای استراحت و آرامش مغز در میان انجام یک کار مشخص فراهم می آورند. استراحت مغز در طول روز، خلاقیت شما را افزایش می دهد.

همچنین سرعت انجام کارها با ذهنی خسته بسیار کاهش می یابد. بنابراین این اسباب بازی کمک می کند  به ذهن خود استراحت بدهید و با انرژی بیشتر و ذهنی خلاق کار خود را ادامه دهید. در ادامه به طور مختصر به فواید بازی با این اسباب بازی در کودکان و بزرگسالان اشاره ای خواهیم داشت.

فواید بازی با فیجت برای بزرگسالان

فیجت ها به ترک عادت های بد در افراد کمک می کنند. با استفاده از این اسباب بازی، ذهن به انجام حرکات تکراری دیگری عادت کرده و عادات قبلی را فراموش می کند. عادت هایی مثل کندن موهای صورت و ابروها، جویدن ناخن ها، بازی با انگشتان دست و پا، تکان دادن مداوم دست و پا، اعتیاد به بازی های رایانه ای و موبایل، جزو عادت های بد هستند.

Fidget می تواند باعث افزایش تمرکز، هیجان، شادی و آرامش شود و از میزان استرس روزانه بکاهد.

فواید بازی با فیجت برای کودکان

ساده ترین فایده آن، سرگرم شدن کودکان در اوقات فراغت و جلوگیری از بدخلقی شدن آن ها است. همچنین به هماهنگی حرکات دست، چشم و عضلات دست آنها را تقویت می کند.

علاوه بر این می توان به بهبود توانایی نوشتن و همکاری کودکان در انجام کارهای فیزیکی اشاره کرد. همچنین می تواند آن ها را از کسالت و خستگی خارج کرده و بر هیجان و نشاط آن ها بیفزاید.

انواع جدید و عجیب اسباب بازی فیجت

از انواع جدید این اسباب بازی می توان به انواع چراغ دار و بلوتوثی اشاره کرد. اسپینر های بلوتوثی مجهز به اسپیکر بوده و می توانند موسیقی پخش کنند. فیجت مکعب آرامش یا مکعب ضد استرس، فیجت سنگ آرامش و غیره  نمونه ای از جدیدترین فیجت ها هستند.

آموزش درست کردن فیجت ساده

درست کردن فیجت در خانه

بهتر است بدانید که در خانه و با ساده ترین روش می توانید صاحب یک فیجت خامه ای شوید. برای این کار به یک بادکنک یا دستکش لاتکس نیاز دارید. شما باید کمی آب و اکلیل را داخل بادکنک بریزید و آن را گره بزنید. به همین سادگی میتوانید یک فیجت خامه ای بسازید. به جای آب می توان از خمیر اسلایم، خمیر دندان و آرد نیز استفاده کرد.

نکاتی برای خرید فیجت مناسب

در انتخاب اسباب بازی فیجت بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. دوام:
    بهتر است بدانید برخی از انواع فیجت به طور مثال اسلایم تنها تا دو ماه قابل استفاده هستند. بنابراین به مدت زمان استفاده از آن توجه کنید. همچنین جنس و کیفیت متریالی که در تولید این اسباب بازی به کار می رود، مهم است.
  2. شکل ظاهری:
    همانطور که اشاره شد فیجت ها انواع مختلفی دارند. بهتر است با توجه به سن و کاربرد، رنگ و شکل مناسب را انتخاب کنید.
  3. سن:
    اگر این اسباب بازی را برای کودکان تهیه می کنید به ابعاد آن توجه داشته باشید. فیجت های کوچک برای کودکان خردسال خطرناک است؛ هنگام خرید اسباب بازی حتما به این مسئله توجه کنید زیرا امکان دارد کودک آن را ببلعد. همچنین برخی دیگر مانند اسپینرها برای کودکان بسیار کوچک مناسب و کاربردی نیستند.
  4. رضایت مشتریان:
    تنها راه برای اطلاع از میزان سرگرم کنندگی و تأثیر یک فیجت بر کاهش استرس، بررسی میزان رضایت مشتریان قبلی است. درباره فیجت هایی که هر ساله طراحی و تولید می شوند، تبلیغات بسیار زیادی می شود. شاید یکی از بهترین نکاتی که به شما در انتخاب و خرید این اسباب بازی کمک می کند رضایت مصرف کنندگان قبلی است.

جمع بندی

فیجت یکی از بهترین وسایل سرگرم کننده است که می تواند تأثیرات مثبت دیگری همچون کاهش استرس و اضطراب، افزایش صبر و حوصله، پرورش خلاقیت و استعداد، تقویت عضلات دست و اعصاب انگشتان، کمک به استراحت ذهن و غیره را نیز به همراه داشته باشد. اسباب بازی فیجت طرح ها و مدل های مختلفی دارد که هر کدام برای گروه سنی مختص به خود مناسب هستند.

سوالات متداول

فیجت چیست؟

نوعی اسباب بازی است که به آرامش ذهن کمک کرده و استرس و اضطراب را از بدن دور می کند. این وسیله می تواند منجر به وقفه ذهنی و افزایش تمرکز شود.

چند نوع فیجت داریم؟

این اسباب بازی از نظر رنگ، مدل، کارکرد و غیره به انواع مختلفی دسته بندی می شود. از انواع فیجت می توان به خودکار، توپ، مکعب، اسلایم، پاپت و غیره اشاره کرد.

چطور فیجت ساده درست کنیم؟

با پر کردن یک بادکنک به وسیله کمی آب یا خمیر اسلایم می توانید یک فیجت خامه ای ساده بسازید.

فیجت مناسب چه سنی است؟

اسباب بازی Fidget، برای سنین مختلف (کودکان و بزرگسالان) طراحی و در بازار به فروش می رسد.

بازی با کدام نوع فیجت ضد استرس است؟

فیجت پاپت، توپ مش و اسلایم در کاهش استرس نقش بسزایی دارند. اما از انواع فیجت در موقعیت های گوناگون می توان برای کاهش اضطراب استفاده کرد.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

  1. بنظرم به حرفاشون گوش کنید و ب اون بادکنک که توش یا آب و یا خمیر واتر اسلایم بریزیم، به اونم گوش کنید یعنی توجه کنید. اما به عکس های و اون چیز میزایی که در باره ی فیجت گفتن و توجه نکنید و از این سایت خرید نکنید از فروشگاه های پیش خونتون بخرید . من فردا با مامانم می خوام برم از فروشگاه های پیش خونمون بخرم.امیدوارم که به این نکاتی که من گفتم توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید