زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی

بازی برای نوزادان از بدو تولد تا 6 ماه

بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی، در واقع تمریناتی برای درگیر کردن احساسات مختلف کودک است. شش ماه اول زندگی نوزاد زمان شگفت انگیزی است، زیرا روزهای اول برخورد او با دنیای اطراف است.

در این دوران اولین شناخت‌ها و درک از محیط شکل می‌گیرد. در پایان این دوران آن‌ها معمولا می‌توانند بنشیند و در صورت وجود تکیه‌گاه بازی کنند.

در حالی که کودک شما با سرعت خودش رشد می‌کند، راه هایی وجود دارد که می توانید این رشد را تشویق کنید.

انجام این فعالیت‌ها والدین را به فرزند خود متصل می‌کند و آن‌ها را به ناظر بهتری تبدیل می‌کند ، بنابراین وقتی به پزشک متخصص اطفال مراجعه می‌کنند، می‌توانند اطلاعات خوبی در مورد وضعیت رشد کودک در اختیار پزشک قرار دهند.

ردیابی

مواد مورد نیاز: یک اسباب بازی کوچک، نرم، رنگارنگ، مانند توپ اسفنجی یا حیوان شکم پر.

  • چکار باید بکنید: در حالی که نوزاد شما به پشت دراز کشیده است، اسباب بازی را جلوی صورت او بگیرید و در صورت نیاز، آن را به آرامی تکان دهید یا به آرامی با آن لمس کنید تا توجه او جلب شود. سپس اسباب بازی را از این طرف به آن طرف حرکت دهید و او را تشویق کنید تا همراه با چشمانش دنبال شود.
  • مهارت کسب شده : ردیابی بصری، توسعه بصریرقصیدن

وسایل مورد نیاز:وسایل پخش موسیقی

  • چه باید بکنید: یکی از آهنگ‌های مورد علاقه خود را بگذارید و در حالی که کودک خود را محکم روی سینه خود نگه داشته اید، به آرامی با هم به موقع به سمت موسیقی حرکت کنید.
  • مهارت‌های آموخته شده: گوش دادن.

آواز خواندن

  • چه باید کرد: دفعه بعد که نوزاد شما ناآرام می شود یا در مقابل چرت زدن مقاومت می‌کند، برای او لالایی با صدای آرامش بخش بخوانید. هیچکدام از آثار کلاسیک را به خاطر ندارید؟ مشکلی نیست، شما می‌توانید متن آهنگ را در نت جستجو پیدا کنید یا فقط آهنگ مورد نظر خود را بسازید.
  • مهارت‌های آموخته شده: گوش دادن، تنظیم احساسات

به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

بازتاب‌ها

وسایل مورد نیاز: آینه مناسب کودک

  • چه باید بکنید: بازتاب خود را در آینه به کودک نشان دهید ، سپس بپرسید: “آن کیست؟” با بازتاب خود و یک خواهر یا برادر یا حیوان پر شده این کار را تکرار کنید.
  • مهارت‌های آموخته شده: رشد بصری، اجتماعی و احساسی

به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

دراز نشست

  • چه باید کرد: اگر نوزاد شما کنترل سر خوبی دارد، او را به پشت بخوابانید، دستان خود را زیر بغل او قرار دهید و به آرامی او را به حالت نشسته هدایت کنید. با افزایش قدرت و قدرت عضلانی، این دست اندازها را با گرفتن دستان خود و کشاندن آرام او به حالت نشسته انجام دهید.
  • مهارت‌های آموخته شده: مهارت‌های حرکتی ، کنترل سر

ماساژ

  • چه باید کرد: وقتی کودک شما در حالت آرام و هوشیار است، پوشک او را از تن درآورده و صورت خود را روی یک حوله نرم یا پتو در یک اتاق گرم و آرام قرار دهید. کارکردن در مقاطعی که تحمل او به او اجازه می‌دهد، به آرامی اما محکم ساق پا، بازوها و شکم را نوازش می‌کند.
  • مهارت‌های آموخته شده: آگاهی از بدن ، پیوند
    بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی
    بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی

رهبر را دنبال کنید

  • چه باید بکنید: ببینید چند کودک می‌توانند با ضربه زدن به میز، باز و بسته کردن دست‌ها، کف زدن و تکان دادن، چند حرکت را پشت سر هم تقلید کنند.

نکته: با کاری که کودک شما در حال انجام آن است شروع کنید، مانند مشت زدن روی میز.با افزودن حرکات جدید و پیچیده تر، چالش را افزایش دهید، به واکنش های کودک خود توجه کنید. اگر او ناامید به نظر می‌رسد، عقب نشینی کنید، فعالیت باید سرگرم کننده باشد.

  • مهارت‌های آموخته شده: تقلید ، مکالمه رفت و برگشت ، حافظه

پرواز

  • چه باید بکنید: کودک را در شکم خود دراز کنید و دستان خود را دور قسمت میانی او قرار دهید تا او کاملاً حمایت شود. سپس او را به آرامی بالا بیاورید و مانند یک موشک به فضا به بالا، پایین، عقب و جلو ببرید. برای خنده‌های اضافی، جلوه‌های صوتی اضافه کنید. نوزادان عنصر غافلگیری را دوست دارند و از طریق آن یاد می گیرند. آن‌ها همچنین جهان را از دیدگاه دیگری می‌بینند و جنبه شادی در آن وجود دارد.
  • مهارت‌های آموخته شده: حرکت و تحریک بدن

لگد زدن

مواد مورد نیاز: کاغذ بافت

  • چه باید کرد: یک یا دو ورق کاغذ دستمال کاغذی جدید یا استفاده شده را در زیر کوسن مبل یا صندلی روکش دار قرار دهید تا مانند یک پرده به زمین آویزان شود. جوراب های نوزاد را بردارید و او را به پشت بگذارید، در حالی که پاهایش به بافت و زانوها کمی خم شده است. اگر او شروع به لگد زدن کند، به آرامی کاغذ را با دست خود خش خش کنید یا پاهایش را به آن ضربه بزنید.
  • مهارت‌های آموخته شده: آگاهی بدن، علت و معلول، ادغام حسی، جمع کردن چانه

سبد خرید

وسایل مورد نیاز: حوله کاغذی یا لوله های دستمال توالت خالی به حلقه های 1 تا 2 اینچی ، یک سبد کم یا یک تابه کم عمق

  • چه کاری باید انجام دهید: سبد یا تابه را با حلقه های لوله کاغذی پر کنید. در حالی که نوزاد در زمان شکم است، روی بالش قرار داده یا با دستان آزاد برای بازی روی پای خود نشسته، آن را مقابل کودک قرار دهید. او را تشویق کنید تا دستان خود را به حلقه‌ها فشار داده و به سمت بالا بکشد یا از دیوار ظرف برای کمک به او در درک آن‌ها استفاده کنید.
    بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی
    بازی برای نوزادان از تولد تا 6 ماهگی

کارهایی برای متفاوت لوله‌های بریده شده را با نوار روبان یا پف حمام عوض کنید تا حس لامسه متفاوتی ایجاد شود. (هنگام استفاده از روبان، همیشه مراقب کودک خود باشید و او را در بازوی خود نگه دارید.) توپ های گلف یکی دیگر از پرکننده‌های سرگرم کننده است، زیرا هنگام قرار دادن در یک تابه فلزی صدای زیادی ایجاد می‌کند.

  • مهارت‌های آموخته شده: گرفتن و رها کردن، تحریک لمسی، هماهنگی چشم و دست

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید