زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین سن یادگیری زبان دوم برای کودکان

یادگیری زبان

آیا فرزند شما خیلی زود زبان دوم را یاد می‌گیرد؟ یا دیگر دیر شده است؟ زمان مناسب برای شروع آموزش و یادگیری زبان کی است؟

[گفته می‌شود، یادگیری زبان در بزرگسالی بسیار غیرممکن است. اگرچه ممکن است کودکان هنگام یادگیری زبان نسبت به بزرگسالان مزایایی داشته باشند، اما از برخی جهات، بزرگسالان برای یادگیری زبان دوم مناسب‌تر از کودکان هستند. ]
  • همه این‌ها بدان معناست که کودکان می‌توانند همزمان دو زبان را بیاموزند و یادگیری زبان دوم در اسرع وقت مزایای زیادی دارد. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا!

یادگیری زبان دوم

دو زبانه بودن در مقابل مسلط بودن

دو زبانه بودن و مسلط بودن به زبان دوم کاملاً یکسان نیستند. هرکسی که برای تسلط به زبان دوم وقت گذاشته است می‌تواند این را به شما بگوید. مسلط شدن به زبان دوم تقریباً مانند به خاطر سپردن جداول زمان است.

به عنوان مثال کسانی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند ممکن است نیاز داشته باشند که گاه و بیگاه در مورد زمان استفاده از “por” در مقابل “para” (هر دو در انگلیسی به معنی “برای” هستند، اما در شرایط مختلف در اسپانیایی استفاده می‌شود).

در مقابل دوزبانه بودن به این معنی است که می‌توانید به راحتی به هر دو زبان فکر کنید و سوء استفاده از “por” شبیه گفتن چیزی مانند”برف در فلوریدا کمتر از نیویورک است” خواهد بود.

یک فرد مسلط به زبان انگلیسی ممکن است “کمتر” و “کمتر” را اشتباه بگیرد، اما یک گوینده بومی یا دو زبانه هرگز این اشتباه را انجام نمی‌دهد.

  • شما نمی‌توانید با یادگیری زبان از حفظ کردن اجتناب کنید. تعداد زیادی مفاهیم واژگان و دستور زبان وجود دارد که هنگام شروع به صحبت و درک یک زبان جدید، به عنوان یک پایه محکم به آن‌ها نیاز خواهید داشت. به دلیل چالش هایی مانند تلفظ صحیح و درک ساختار گرامری کاملاً متفاوت، مهم است که در اسرع وقت شروع کنیم.

    همچنین بخوانید :
    کتاب‌های مناسب کودکان چه ویژگی‌هایی دارد.

زبان و مغز کودک شما

واضح است که اگر هدف شما یادگیری زبان دوم از فرزندتان است، اگر مغز شما هر دو ساختار زبانی را به طور همزمان یاد بگیرد، زمان بسیار ساده‌تری برای صحبت با دو زبان خواهد داشت.

  • بیایید نگاهی به برخی از تغییرات رشدی که در مورد یادگیری زبان در مغز نوزادان و کودکان رخ می دهد، بیندازیم. این اطلاعات می تواند به ما در تصمیم گیری آگاهانه درباره راهنمای یادگیری کمک کند.

ماه اول

نوزادان تازه متولد شده ارتباطات سیناپسی جدیدی با سرعت حداکثر سه میلیارد در ثانیه ایجاد می کنند (کوتولاک ، 1996). همه چیزهایی که نوزاد می شنود، می بیند، احساس می کند مزه می کند و لمس می کند جذب مغز می شود.

یک تا شش ماهگی

در این دوره زمانی، نوزادان قادر به ایجاد صداهایی هستند که در همه زبآن‌های جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال کودک یاد می گیرد که فقط با استفاده از صداها و کلمات در محیط خود صحبت کند.

به همین دلیل ممکن است هرگز نتوانید زبان خود را به درستی بچرخانید یا بعضی کلمات زبان “کلیک” آفریقایی را تلفظ کنید مگر اینکه آن را خیلی زود یاد بگیرید.

شش تا هشت ماهگی

مغز نوزاد حدود 1000 تریلیون ارتباط سیناپسی دارد. پس از این سن، تعداد ارتباطات شروع به کاهش می کند. مغز شروع به تجزیه اتصالات غیرقابل استفاده می کند و آن‌هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند تقویت می کند.

سن 10 سالگی

تقریباً نیمی از ارتباطات در یک کودک معمولی از بین رفته است. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​حدود پانصد تریلیون ارتباط دارد، بنابراین این تعداد به حالت پایدار رسیده است.

سن 12 سالگی

قبل از این سن مغز اسفنجی برای زبان بود. در این دوره است که پایه های تفکر، زبان، بینش، نگرش ها، استعدادها و سایر ویژگی ها پایه ریزی می شود. پس از این مرحله از توسعه، پنجره ها بسته می شوند و معماری اساسی در مغز برای زبان کامل است.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

بهترین سن برای یادگیری زبان دوم

با توجه به این مدل واضح است که چرا برخی معتقد بودند بهتر است آموزش زبان دوم را در سن 11-13 سالگی آغاز کنند. کودک می تواند به راحتی درس را درک کند و به نظر می رسد که سریعتر از یک کودک خردسال پیشرفت می کند.

کودکی که برای اولین بار در این سن در معرض زبان دوم قرار می گیرد، به طور ذاتی آن را به همان شیوه ای که نوزاد یا کودک نوپا یاد می گیرد، نمی‌آموزد (به ویژه هنگامی که صحبت از تلفظ و کلمات یا تفاوت های ظریف خاص می آید).

محققان دیگر ادعا می کنند که روزنه یادگیری زبان حتی زودتر، در سن 6 یا 7 سالگی بسته می شود. بنابراین بهترین سن برای یادگیری زبان دوم اساساً از بدو تولد یا در اسرع وقت است. برای یادگیری زبان هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است

به یاد داشته باشید که همیشه می توانید یک زبان جدید را یاد بگیرید. تمرین مغز شما با تمرین یک زبان جدید مزایای زیادی دارد، بنابراین نباید از این ایده که هرگز در سطح بومی صحبت نمی‌کنید، ناامید شوید.

ابزارهایی مانند فلش کارت های زبان خارجی می‌توانند آموزش واژگان و دستور زبان و یادگیری زبان دوم را در هر سنی سرگرم کننده و آسان کنند!

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید