زمان مطالعه: 14 دقیقه

مکان های تفریحی مناسب کودکان و نوجوانان

مکان های تفریحی مناسب کودکان و نوجوانان

فهرست ها

تفریح و بازی یکی از مهم ترین جنبه های زندگی کودکان است. در واقع تفریح و بازی باید از هر لحاظ متناسب با وضعیت و شرایط او در نظر گرفته شود. متاسفانه امروزه با رایج شدن زندگی آپارتمان نشینی والدین این موضوع مهم را فراموش کرده اند. بازی های ساده در خانه یا در محیط های بسته محدودیت هایی دارد که شاید برای بسیاری از کودکان جذاب نباشد.

همانطور که می دانید در واقع کودکان در فضای خانه به معنای واقعی کلمه بازی نمی کنند. آن ها علاوه بر محدود شدن حرکات شان مدام نگران آسیب وارد کردن به وسایل خانه و بلندی صدای خود خواهند بود. همین مسئله به تدریج بر روی شرایط روحی آن ها تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل است که اختصاص دادن فضایی به عنوان مکان تفریحی مناسب کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مکان های تفریحی مناسب کودکان
کودکان در پارک در حال بازی

اهمیت بازی و مکان تفریحی کودکان

بچه ها با بازی کردن در مکان تفریحی کودکان موفق به کشف ناشناخته های بسیاری می شوند. آنها در این مکان ها انواع رنگ ها، شکل ها و جسم ها را از نزدیک می بینند و آنها را لمس می کنند. به وسیله لمس کردن وسایل و اجسام چگونگی استفاده از آن ها را در زندگی آینده خود یاد می گیرند.

بازی کردن بچه ها در مکان تفریحی مناسب کودکان باعث ایجاد فرصت های یادگیری برای آنان می شود. کودک با بازی کردن در این مکان ها جهان پیرامون خود را میشناسد و رابطه های بسیاری را تجربه می کند. علاوه بر این بازی کردن در این فضای تفریحی، سبب رشد فکری و ذهنی آنان می شود.

اهمیت رعایت ایمنی در مکان تفریحی کودکان

در مکان تفریحی کودکان رعایت نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا کودکان زمانی که در فضای باز قرار می گیرند دایره دیدشان به شدت وسیع می شود؛ بنابراین ممکن است ناخواسته به هر کجا سرک بکشند. کودکان در محیط های باز و شلوغ کنترل مناسبی بر روی حرکات خود ندارند. در بسیاری مواقع تعادل خود را بی جهت از دست می دهند. این دلایل و بسیاری دلایل دیگر اهمیت رعایت نکات ایمنی در مکان تفریحی برای کودکان را نمایان می کنند.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

اهمیت ایمنی وسایل بازی در مکان تفریحی کودکان

هر ساله تعداد زیادی از بچه ها به دلیل آسیب دیدگی در مکان تفریحی کودکان به مراکز درمانی مراجعه می کنند. با نظارت کافی و مناسب بر روی تجهیزات و وسایل بازی می توان از وقوع بسیاری از این حوادث جلوگیری کرد. برای ایمن کردن وسایل بازی دستورالعمل هایی وجود دارند که پیروی از آن ها الزامی است. در صورت پیروی از دستورالعمل های مربوط به ایمنی وسایل بازی می توان فضایی شاد و خاطره انگیز را در این مکان برای آن ها مهیا کرد.

وسایل بازی مناسب کودکان

بهترین تفریح برای نوجوانان

قطعا مکان تفریحی و تفریح های مناسب نوجوانان با مکان تفریحی کودکان بسیار متفاوت هستند. به طور کلی بهترین تفریح برای نوجوانان تفریحی است که جنبه سرگرمی و آموزشی را توام داشته باشد. تفریحاتی همچون موسیقی، فیلم سازی، برنامه نویسی از جمله تفریحات مناسب برای نوجوانان هستند.

سرگرم کردن نوجوانان کار آسانی نیست. آن ها دوران کودکی را پشت سر گذاشته اند و در حساس ترین دوره زندگی خود به سر می برند. از این رو بهتر است در انتخاب تفریحات مناسب ویژگی های شخصیتی، روحی و روانی آنان را در نظر گرفت.

نحوه انجام بازی بچه ها در مکان تفریحی کودکان

به طور کلی نحوه انجام بازی بچه ها در مکان تفریحی کودکان باید به نحوی باشد که روح و جسم کودک پرورش پیدا کند. علاوه بر آن بازی در مکان تفریحی برای کودکان باید دقت، نظم، انضباط، تمرکز، خلاقیت، قدرت تجزیه و تحلیل را در کودک پرورش دهد.

نکته: مکان تفریحی مناسب کودکان اهمیت ویژه ای در انجام بازی و نحوه سرگرم شدن بچه ها دارد. با روند پروسه رشد کودکان نحوه بازی های آنان تغییر می کنند؛ بنابراین مهم است که بازی های تعبیه شده در این مکان و انواع تفریح هیجان انگیز، متناسب با مراحل رشد و سن آنان در نظر گرفته شوند.

مکان بازی سرپوشیده مناسب کودکان

در مکان تفریحی کودکان چه نوع بازی هایی باید وجود داشته باشند؟

بر اساس استاندارد ها در مکان تفریحی کودکان باید بازی های متنوعی برای آنان در نظر گرفته شوند.

بازی های آموزشی

در مکان تفریحی برای کودکان همیشه قسمتی را به بازی های آموزشی اختصاص می دهند. بازی هایی که با هدف یادگیری مهارت خاصی طراحی شده اند؛ مثلا بازی هایی که به شناخت انواع اجسام، شغل ها، حیوانات و یا رنگ ها به کودک کمک می نمایند.

بازی های آنلاین

امروزه بازی های آنلاین به عضوی جدانشدنی از بازی ها و تفریحات کودکان تبدیل شده اند؛ بنابراین لازم است این مکان ها زمینه و شرایط انجام این بازی ها را برای کودکان فراهم نمایند.

بازی های تخیلی

انجام بازی های تخیلی از جمله سرگرمی های هیجان انگیزی برای کودکان و نوجوانان هستند که ماهیت آنها آشفتگی، شلوغ کاری و کثیف کاری است. فراهم نمودن چنین فضایی یک امتیاز مثبت برای این مکان ها محسوب می شود.

بازی های گروهی

انجام بازی های گروهی، مهارت های با ارزشی مانند اجتماعی بودن و روحیه همکاری را در کودکان تقویت می کنند. همه مکان های تفریحی مخصوص کودکان باید شرایط و امکانات بازی های گروهی را داشته باشند.

بازی های نمایشی

بهترین مکان تفریحی برای کودکان مکانی است که دارای یک یا چند بخش نمایشی مخصوص کودکان باشد. کودکان ۸ سال به بالا علاقه شدیدی به انجام بازی های نمایشی از خود نشان می دهند.

بازی های فکری

بازی های فکری و امکان فراهم نمودن انجام آن ها از دیگر اقداماتی است که باید این اماکن برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شوند.

بازی هیجانی مناسب کودکان

بازی های هیجانی

یقینا بازی های هیجانی و امکانات آنها در هر مکان تفریحی برای کودکان وجود دارند. بازی های هیجانی سبب تخلیه هیجانات و احساسات نهفته در کودکان می شوند.

بازی های آبی

بازی با آب از دلچسب ترین بازی ها برای کودکان و نوجوانان به شمار می آید. از این رو لازم است در مکان تفریحی مناسب کودکان امکان انجام آن ها را برای بچه ها فراهم نماید.

بهترین تفریح برای کودکان

برای ایجاد بهترین تفریح برای کودکان الزاما بردن آنها به پارک و شهربازی نیست. انتخاب بهترین مکان برای تفریح کودکان کار سختی نیست. تنها کاری که باید در این باره انجام داد این است که خواسته ها و علاقه مندی های کودک خود را بشناسید.

به طور کلی بهترین تفریح برای کودکان شامل این موارد زیر می باشند:

کشیدن نقاشی

کشیدن نقاشی مناسب ترین و بهترین تفریح برای کودکان ۵ سال به بالا است. اغلب کودکان بدون داشتن طرح و الگویی بخصوص افکار و ایده های خود را بر روی کاغذ می آورند. این کار علاوه بر سرگرم کردن کودک موجب ایده پردازی و خلاق شدن او خواهد شد.

خمیر بازی

خمیر بازی برای آن ها ایده پرداز و خلاق است. این بازی، بازی محبوب کودکان و نوجوانان است و برای مدت زمانی طولانی می تواند آن ها را سرگرم نگه دارد.

ساخت کاردستی های کاغذی

ساخت کار دستی های کاغذی بهترین تفریح برای کودکان ۵ سال به بالا است. این نوع بازی به عنوان یک تفریح هیجان انگیز بسیار کم هزینه و برای خانواده ها مقرون به صرفه می باشد. استفاده از انواع کاغذها و مقواهای باطله و استفاده مجدد از آن ها سبب می شود تا کودکان با بازیافت این مواد آشنا شوند.

پیدا کردن وسایل پنهان

انجام این بازی بهترین تفریح برای کودکان ۸ ساله و بالاتر است. کودکان طی انجام این بازی لحظات هیجان انگیزی را تجربه می کنند. انجام این بازی سبب بالا رفتن تمرکز و دقت کودکان در انجام کارها می شود.

بازی با گِل

کمی خاک و کمی آب، ترکیب این دو عنصر مهم می تواند شیرین ترین لحظات را برای کودکان خلق کنند. کودکان با استفاده گِل و آب دست ها و انگشتان خود را به کار می گیرند و مهارت های کارکردن با آن ها را یاد می گیرند.

بازی فکری

در معتبر ترین و بهترین مکان تفریحی برای کودکان حتما یک یا چند بازی فکری برای کودکان ۸ سال به بالا در نظر گرفته شده اند. انجام بازی های فکری کودک را وادار به تمرکز و فکر کردن می کنند. علاوه بر آن بسیاری از این بازی های فکری حس رقابت را در کودکان ایجاد می کنند.

مشاهده آسمان و شمردن ستاره ها

در گذشته بهترین مکان تفریحی کودکان حیاط و پشت بام خانه ها بود. تماشای آسمان و شمردن ستارگان برای کودکان بسیار جذاب و شیرین می باشد. والدین می توانند با تشویق کودک خود به کشیدن تصاویر ذهنی با استفاده از ستاره ها به بالابردن تمرکز و دقت او کمک کنند.

اوریگامی یا تا کردن کاغذ

اوریگامی یا تا کردن کاغذ یکی از سرگرمی های مهیج برای کودکان و نوجوانان است. آن ها به وسیله تا کردن کاغذ موفق به ساخت اشکال مختلف می شوند.

تماشای فیلم

در بهترین فضای تفریحی کودکان و نوجوانان، از جمله شهربازی و پارک کودک حتما قسمتی را به تماشای فیلم کودکان اختصاص داده اند. تماشای فیلم به عنوان مهم ترین و مفید ترین تفریح کودکان همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

انیمیشن های جدید مناسب کودکان

خواندن کتاب

یک مکان تفریحی خوب، همیشه بخشی از فضای خود را به کتاب و کتابخانه مخصوص کودکان اختصاص می دهد. کودکان با مطالعه کتاب برای ساعات و لحظاتی هر چند کوتاه از دنیای واقعی دور می شوند و در لابه لای قصه ها گم می شوند. غرق شدن در دنیای قضه ها و افسانه ها سبب تقویت قوه تخیل کودک می شود.

مکان های مناسب یادگیری کودکان

مکان های مناسب کودکان برای یادگیری

بهترین مکان تفریحی کودکان که در آن علاوه بر سرگرم کردن کودکان بتوان آموزش های لازم را به آنان داد دارای ویژگی های ذیل می باشند:

۱: در مکان های مناسب برای یادگیری کودکان باید هم زمان با آموزش تفریحات مناسبی را نیز برای آنان در نظر گرفت.

۲: مدت زمانی که برای یادگیری صرف می شود باید به مراتب کمتر از زمان بازی و تفریح کودکان باشد.

۳: مکان مناسب برای یادگیری کودکان بهتر است مکانی دلباز و حدالمقدور در فضای باز باشد.

۴: مکان مناسب آموزش و یادگیری کودکان باید مطابق با ویژگی های مختلف کودکان انتخاب شود.

۵: در این مکان ها یادگیری باید توام با بازی و تفریح صورت بگیرد.

۶: در این مکان ها حدالمقدور کودک باید آزاد باشد تا خود تجربه کند و یاد بگیرد.

۷: مکان های مناسب برای یادگیری کودکان باید بخشی را به حضور والدین اختصاص دهند تا کودکان با دلگرمی و حس امنیت بیشتر به یادگیری بپردازند.

۸: در این مکان ها لازم است از بهترین و پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات آموزشی برای کودکان استفاده شود.

۹: کودکان را در انتخاب این مکان ها آزاد گذاشت.

۱۰: کودکان را با اصرار و زور مجبور به حاضر شدن در این مکان ها ننمایید.

برای انتخاب مکان تفریحی مناسب کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب مکان تفریحی کودکان باید نکات مهم و بسیاری را مد نظر قرار داد. این نکات شامل موارد ذیل می باشند:

۱: مکان مورد نظر باید متناسب با سن کودک در نظر گرفته شود.

۲: مکان انتخابی باید دارای فضای کافی باشد. به نحوی که موجب محدود شدن حرکات کودک نشود.

۳: مکان مورد نظر باید مکانی امن و سالم باشد.

۴: شاخص های استاندارد در بازی ها و تجهیزات بازی مورد استفاده کودکان در نظر گرفته شده باشند.

۵: بازی ها و دستگاه های بازی تعبیه شده در مکان تفریحی متناسب با سن و ویژگی های شخصیتی و روحی کودکان باشند.

۶: بازی های در نظر گرفته شده در مکان تفریحی سبب تخلیه هیجان در کودکان و نوجوانان شوند.

۷: این مکان ها باید سبب شکوفا شدن استعداد های کودکان و نوجوانان شوند.

۸: موجبات شکوفایی و رشد استعداد های کودکان را فراهم نمایند.

۹: در کنار تفریح و سرگرمی اهداف آموزشی را نیز دنبال کنند.

۱۰: این مکان ها باید مطابق با توانایی و نیاز کودک طراحی شده باشند.

۱۱: روحیه همزیستی مسالمت آمیز و همکاری را در ذهن کودکان نهادینه نمایند.

۱۲: حضور در این مکان ها باید حس نشاط و شادی را به کودک منتقل کند.

جاهای دیدنی تهران برای نوجوانان

ایجاد بهترین مکان تفریحی مناسب کودکان شهر تهران را به یک شهر رویایی برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. بهترین جاهای دیدنی تهران برای نوجوانان شامل موارد ذیل می باشند:

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یک مجموعه آموزشی، تفریحی است. در بخش های مختلف این پارک انواع پرندگان گوشتخوار، دایناسورها و پرندگان گیاه خوار بزرگ و کوچک قرار داده شده اند.

پارک دایناسورهای متحرک یا ژوراسیک به عنوان بهترین مکان تفریحی تهران برای نوجوانان شناخته شده است. آدرس پارک ژوارسیک : سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق.

سورتمه تهران

سورتمه تهران مناسب ترین و هیجان انگیز ترین مکان تفریحی کودکان و نوجوانان است. امکانات زیادی در سورتمه تهران وجود دارند که موجبات سرگرمی و نشاط کودکان را فراهم می کنند. آلاچیق خانوادگی، آبشار ۳۰ متری، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی از جمله امکانات سورتمه تهران هستند.

ادرس سورتمه تهران : تجریش، خیابان دربند نرسیده به میدان دربند.

مکان های مناسب اردو در تهران

مکان تفریحی کودکان در تهران کم نیستند. در اغلب مناطق تهران حتما چندین مکان تفریحی مناسب کودکان تعبیه شده اند. بسیاری از این مکان ها جهت اردو های دانش آموزی بسیار مناسب و مطلوب می باشند.

مهم ترین مکانهای مناسب اردو در تهران شامل مکان های ذیل می باشند:

پارک علمی فن آموز

پارک علمی فن آموز در واقع یک پارک علمی تفریحی است. کودکان و نوجوانان با حضور در این پارک حضور در محیطی شاد و علمی را با هم تجربه می کنند. امکانات این پارک به نحو بسیار مطلوب و مناسب سن کودکان تجهیز شده است.

از جمله امکانات این مکان تفریحی مناسب، وجود انواع مختلف تجهیزات و فناوری های علمی است. این امکانات در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده می شوند تا مشاهدات و آزمایشات خود را به کمک آنها انجام دهند.

موزه عروسک های ملل

موزه عروسک ملل

موزه عروسک های اقوام ایرانی، این موزه که در خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی، کوچه تابان پلاک ۱ واقع شده یک مکان تفریحی مناسب برای اردوهای دانش آموزی است. در این موزه ۵۴۰ عروسک از ۵۳ کشور جهان به نمایش گذاشته شده اند. این موزه با دارا بودن امکانات تفریحی و علمی مناسب شرایط مطلوبی برای اشنایی دانش آموزان با فرهنگ های مختلف را فراهم کرده است.

صلح دوستی و نوع دوستی و آشنایی با قوم های مختلف ایرانی از جمله اهداف برگزاری اردو در این مکان می باشند.

موزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد بهترین مکان تفریحی کودکان و مناسب ترین مکان برای برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی است. کتابخانه، ۸ سالن بزرگ برای به نمایش گذاشتن انواع حیوانات و کارگاه تاکسیدرمی از جمله امکانات این موزه می باشند. این موزه در خیابان نیاوران، دارآباد واقع شده است.

موزه سینمایی ایران

موزه سینمایی ایران بهترین مکان برای تفریح کودکان است. در این مکان می توان خاطره انگیز ترین اردوی یک روزه را برای کودکان و نوجوانان ترتیب داد. مسئولان این موزه امکانات فوق العاده ای برای بازدید کنندگان در نظر گرفته اند.

ایجاد سه سالن بزرگ که مملو از یاد ها و خاطرات سینمای ایران هستند هر بازدید کننده ای را به وجد خواهند آورد. ساختمان موزه سینمایی ایران در باغ فردوس واقع در خیابان ولیعصر بنا شده است.

جاهای دیدنی تهران برای کودکان کدامند؟

با توجه به اهمیت مکان تفریحی مناسب برای کودکان اکثر شهر های بزرگ از جمله تهران فضاهایی را به محل بازی کودکان اختصاص داده اند. از جمله مهمترین مکان های تفریحی مناسب کودکان در تهران عبارتند از:

پارک ارم

مکان تفریحی مناسب کودکان

پارک ارم یک مکان تفریحی مناسب برای کودکان است. این پارک در اتوبان کرج واقع شده است. در این پارک انواع تجهیزات و امکانات سرگرم کننده و مهیج برای کودکان در نظر گرفته شده است.

این پارک به عنوان بهترین مکان تفریحی کودکان دارای باغ وحش، ۳ شهر بازی مجاز و تپه سحر آمیز است. باغ وحش این پارک یکی از کاملترین باغ وحش های ایران است.

کودکان در این مکان می توانند با انواع جانوران بومی و غیر بومی از نزدیک آشنا شوند. در این مکان تفریحی مناسب کودکان لحظاتی هیجان انگیز و با نشاطی را تجربه خواهند کرد.

شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو در بزرگراه یادگار امام و در بوستان نهج البلاغه واقع شده است. این شهربازی یکی از پارک های موضوعی و جذاب شهر تهران است. کودکان با حضور در این مکان و استفاده از تجهیزات آن تفریحی متفاوت و جذاب را تجربه خواهند کرد.

کودکان و نوجوانان در این پارک با انواع تجهیزات و ماشین های سنگین برای ساخت و یاز آشنا می شوند. ذهن خلاق کودکان به وسیله بازی کردن با این وسایل شکوفا می شود.

دنیای لی لی پوت یا پارک مشاغل

پارک مشاغل یا دنیای لی لی پوت یکی از مکان های تفریحی کودکان است. کودکان در این پارک علاوه بر گذراندن لحظاتی شاد با انواع مشاغل از نزدیک آشنا می شوند. امکانات موجود در این پارک در نوع خود بی نظیرند.

در این مکان تفریحی مناسب انواع کافی شاپ و رستوران، اتاق مهمانی برای برگزاری جشن تولد، اتاق مخصوص دورهمی مادرانه و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد. این پارک در تهرانپارس، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت، جنب شهرداری ناحیه ۴ واقع شده است.

پارک شنی کودکان مکانی مناسب برای کودکان

بهترین تفریح برای کودکان بازی با شن و ماسه است. پارک شنی علاوه بر سرگرم کردن کودکان سبب کسب مهارت های گوناگون در کودکان می شود. تقویت مهارت های هیجانی و حرکتی از جمله ویژگی های برتر این پارک است.

پارک شنی تهران در اتوبان شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز ۲، مجتمع مگامال، طبقه همکف انتهای راهرو شمالی واقع شده است.

پارک بدن انسان

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش یک مکان تفریحی مناسب برای کودکان است. کودکان با حضور در این پارک امکان آب تنی را پیدا می کنند. در پارک آب و آتش مساحت بسیاری را به یک نوع بازی به نام سرباز اختصاص داده اند.

بازی سرباز می توان بهترین تفریح برای کودکان باشد و برای ساعاتی آن ها را دچار هیجانات مثبت نماید. بوستان آب و آتش در بخش شمالی اراضی عباس آباد و در تقاطع دیدار و آفریقا واقع شده است.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از جاذبه ها و مکان تفریحی کودکان است. وجود شهربازی روباز و سرپوشیده، قایقرانی، ماهیگیری، بازی های آبی هیجان انگیز، جزیره های تفریحی از جمله مهمترین امکانات هیجان انگیز در این دریاچه هستند. این دریاچه در همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد.

مکان های تفریحی مناسب کودکان و نوجوانان در فضای بسته

مکان تفریحی کودکان و نوجوانان در فضای بسته یکی از انتخاب های ایده آل والدین برای سرگرم کردن بچه ها است. فضاهای تفریحی بسته هرچند دارای معایبی هستند اما مزایای آن ها به مراتب بیشتر از این معایب می باشند.

استفاده از این نکات ها در فصل های بسیار سرد و گرم سال و محافظ از کودکان در برابر سرما و گرمای شدید از جمله فواید مهم فضاهای بسته برای تفریح کودکان و نوجوانان می باشند.

استفاده از این نوع مکان باعث می شود تا به راحتی حرکات کودکان را حین بازی نظاره کرد و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرد. در ادامه به چند نمونه از بهترین مکان های تفریحی سربسته مخصوص کودکان و نوجوانان در شهر تهران اشاره خواهیم کرد.

شهر بازی واندر لند یا سرزمین عجایب

این شهر بازی یک مکان تفریحی برای کودکان است که به صورت سرپوشیده بنا شده است‌. بازی های کامپیوتری، سالن جشن تولد، سالن بولینگ، دستگاه های بازی از مهم ترین امکانات این شهر بازی می باشند. واندرلند درفلکه دوم صادقیه، بلوار اشرافی اصفهان، نرسیده به پل شهید همت و در مرکز خرید تیراژه واقع شده است.

شهر بازی بولینگ عبدو یا چمران

این شهربازی یکی از قدیمی ترین مکان تفریحی کودکان است. در این مکان امکاناتی همچون گریم بچه ها، بازی های کامپیوتری، سینما ۴ بعدی و دستگاه های بازی وجود دارند. این مکان تفریحی مناسب در خیابان شریعتی، زیر پل صدر واقع شده است.

شهر بازی ژوپیتر

این شهر بازی یک مکان تفریحی با نشاط و هیجان انگیز و تازه تاسیس است.

سینمای مخصوص برای رده های سنی مختلف

وسایل مدرن و پیشرفته مخصوص بازی کودکان و نوجوانان از مهم ترین امکانات این فضای تفریحی سر بسته می باشند. شهربازی ژوپیتر در مجتمع فرهنگی تجاری کوروش در غرب تهران واقع شده است.

مکان سرپوشیده مناسب بازی کودکان

ویژگی های بارز مکان های سرپوشیده برای تفریح کودکان

سرپوشیده بودن مکان تفریحی کودکان فواید و مزایایی زیادی به همراه دارند. مهم ترین این فواید عبارتند از:

  • ایجاد محیطی امن برای کودکان.
  • اطمینان خاطر و آرامش والدین از وارد شدن کودکان به این مکان ها.
  • امکان نظاره کودک حین بازی بدونه نیاز به جابه جا شدن و طی مسافت های طولانی.
  • تعداد تجهیزات بازی در این گونه مکان ها استاندارد بوده و کودکان برای استفاده از آن ها دچار سردرگمی نخواهند شد.
  • در این مکان ها امکان استراحت و تفریح والدین کودکان نیز فراهم شده است.
  • در مکان های تفریحی سرپوشیده علاوه بر امکانات تفریحی امکان انجام فعالیت های علمی و فرهنگی نیز برای کودکان مهیا شده اند.
  • نکات ایمنی برای مراقبت از فرزند خود در مکان تفریحی کودکان
  • نکات ایمنی برای مراقبت از فرزند خود در مکان تفریحی کودکان شامل موارد ذیل می باشند:
  • قوانین مربوط به مکان تفریحی را رعایت کنید.
  • فرزند خود را از نقاط خطرناک و ممنوعه پارک دور کنید.
  • در صورتی که فرزندتان خردسال است او را در انجام تمام بازی ها همراهی کنید.
  • خصوصیات ویژه فرزند خود را بشناسید و آن ها را مد نظر قرار دهید.
  • لباس متناسب به او بپوشانید.
  • کفش های راحت و نرمی را به پای فرزند خود بپوشانید.
  • هر چند وقت یکبار مقداری آب به او بنوشانید.
  • فرزند خود را برای رفتن به سرویس بهداشتی همراهی کنید.
  • دورادور حرکات او را زیر نظر داشته باشید.
  • برای استفاده از تجهیزات و وسایل بازی او را یاری کنید.

در صورت حضور طولانی مدت در این مکان، حتما مراقب خوراک فرزند خود باشید. کودکان حین بازی گرسنگی را احساس نمی کنند. همین امر سبب افت فشار در آن ها خواهد شد.

نکته پایانی

بهترین مکان تفریح برای کودکان مکانی است که با توجه به خصوصیات و ویژگی های رفتاری و روحی کودکان ساخته شده باشد. مکان های تفریحی بسیاری در سطح شهر ها وجود دارند اما برای انتخاب بهترین آن ها باید فاکتورهای ذکر شده در متن را در نظر گرفت.

فضاها و مکان های نامناسب تفریحی موجب خستگی و سردرگمی کودکان می شوند. علاوه بر آن احتمال آسیب دیدگی کودکان در این گونه مکان ها بسیار بالا است.

سلام😊
ما در مجموعه مای اسمارت ژن، خدمات تخصصی استعدایابی ژنتیکی  ارائه می‌دیم، فقط از طریق دی انی ای استخراج شده از نمونه بزاق شما ! مراحل نمونه‌گیری از بزاق خیلی ساده است، بعد از تحلیل داده‌های ژنتیکی، جلسات مشاوره داریم. بعد از دریافت گزارش مای اسمارت ژنی می‌تونیم بگیم شما چه نقاط قوت و ضعفی دارید و بهتون راهکار می‌دیم تا بتونید کیفیت زندگی خودتون رو بهبود بدید.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید