زمان مطالعه: 6 دقیقه

آموزش 10 ایده خمیر بازی کودکان – کاردستی با خمیر بازی + عکس

با خمیر بازی چی درست کنم؟

به دنبال فعالیت‌های سرگرم‌کننده مثل آموزش خمیر بازی برای بچه‌ها هستید؟ آموزش خمیر بازی کودکانه یک پیشنهاد ما به شما است. در اینجا‌ ایده‌های زیادی برای ساخت، یادگیری و بازی با خمیر بازی برای بچه‌ها در تمام سنین داریم.

با خمیر بازی چی درست کنیم؟

پتانسیل بسیار زیادی در خمیر بازی وجود دارد که بچه‌ها بار‌ها و بار‌ها به سمت آن جذب می‌شوند. خمیربازی محدودیت سنی ندارد و یکی از بازی های ساده در خانه است. خمیر بازی اسلایم نیز، یکی از انواع فیجت است.

شاید بخواهید‌ ایده‌های سرگرم‌کننده‌ای برای دعوت از بچه‌های خود به یادگیری و آموزش خمیر بازی داشته باشید. احساس خوشایند بازی با خمیر،افزایش خلاقیت کودک،تقویت هماهنگی دست ها، از بارزترین فواید خمیر بازی است.در اینجا لیستی از فعالیت‌های خمیر بازی برای کودکان نوپا و پیش دبستانی آمده است.

۲۳ بازی ساده در خانه برای کودک دو ساله

وسایل مورد نیاز برای آموزش خمیر بازی کودکانه:

برای خمیربازی به وسایل خاصی نیاز ندارید. ساده ترین چیزهایی که با ان می توانید بازی کنید ساختن خمیر با کمی آرد و آب است.  درست کردن بسیاری از شکل‌ها با دست ممکن است. برای تکمیل وسایل

وسایل و ابزار مورد نیاز خمیر بازی شامل این موارد است:

  • قالب
  • کاتر
  • میله
  • قیچی
  • سفره
  • کارد
  • میله
  • سرنگ
  • وردنه
  • و …
قالب های خمیربازی
قالب های شکل دهنده خمیر بازی

به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

آموزش ایده خمیر بازی کودکانه

بازی با خمیر محدودیتی ندارد، بچه ها می توانند هرچه دوست داشته باشند با خمیر بسازند.

1. ساخت جنگل رومیزی

هر نوع حیوانی که مورد علاقه کودک به راحتی با کمی خلاقیت با خمیر قابل ساختن است. اگر دوست دارد با خمیر ماهی، فیل یا حلزون یا حتی دایناسور خمیری بسازد مانع او نشوید.

2. آموزش حلزون خمیری

حلزون خمیربازی
آموزش ساخت حلزون با خمیر بازی

برای ساختن حلزون کافی است کمی خمیر بردارید آن را مطابق شکل لوله کنید، سپس آن را مطابق شکل بپیچید. یک دایره برای سر حلزون درست کنید و روی آن قرار دهید. حلزون خمیری قشنگ شما آماده است.

3. انواع نان را با خمیر بسازید

اگر در خانه نان خانگی پخته باشید حتما متوجه علاقه بچه ها به بازی با خمیر شده اید. حتی می توانید اینها را با خمیر نانوایی انجام بدهید و بعد آن را داخل فر بگذارید. قالب های مافین، وردنه، کاتر کوکی، مهره ها و  هر آنچه نیاز دارند را بچینید. بچه‌ها دوست دارند سفارش شما را بگیرند و کیک‌های خمیر بازی، براونی، کوکی‌ها و موارد مشابه را درست کنند!

4. آموزش درست کردن میوه با خمیربازی

درست کردن میوه های مختلف یکی از انواع اشکال محبوب بازی با خمیر است. در ادامه برای نمونه آموزش ساخت سیب با خمیربازی را برای شما آورده ایم

آموزش سیب با خمیربازی

میوه ی بزرگ میخواهید یا کوچک؟ به همان اندازه از هر رنگی که مورد علاقه شما است، خمیر بردارید. خمیر را شبیه نصف سیب، به شکل نصف توپ درآوریدو روی  آن یک تکه خمیر سفید رنگ قرار دهید. بقیه قسمتهای سیب را مطابق شکل آماده کنید.

آموزش سیب با خمیربازی
میوه های خمیری

5. آموزش گل با خمیربازی

آموزش خمیر بازی کودکانه و ساخت گل: گل یکی از پرکاربردترین چیزهایی است که با خمیر میتوان ساخت. کافی است کمی خمیر بازی بردارید و گلبرگ ها را آماده کنید. انتهای گلبرگ را مطابق شکل شماره یک فرم دهید. در مرحله بعد گلبرگ ها را کنار هم قرار دهید. حالا نوبت درست کردن برگ ها است. میتوانید کمی خلاق باشید و روی برگها خطوط ایجاد کنید. در اخر همه اجزا را مطابق شکل بهم بچسبانید.

گل سازی با خمیر بازی
آموزش ساخت گل با خمیر بازی

6. کامیون با خمیربازی

کمی خمیر بردارید و مطابق تصویر زیر به شکل سه مکعب در اندازه های مختلف درآورید. چرخ های ماشین را با دایره های رنگی اماده کنید. اجزا را روی هم سوار کنید، در نهایت ماشین خمیری شما آماده است.

ساخت کامیون با خمیر بازی
آموزش ساخت کامیون با خمیر بازی

7. با خمیر حروف الفبا بسازید

یکی از ساده ترین اشکالی که با خمیر می توانید بسازید، همین حروف الفبا است. این بازی برای یادگیری الفبا کودکان پیش دبستانی سرگرم کننده است. به نظر شما فایده خمیر بازی برای کودکان، چه موارد دیگری را شامل می شود؟

الفبای انگلیسی
آموزش الفبای انگلیسی با حمیربازی

8.قالب خمیر بازی

به کمک قالب ها خمیر را به هرشکلی که می خواهید در بیاورید.

قالب های خمیربازی
شکلک های خمیربازی

9.با خمیر بازی هشت پا بسازید

مطابق شکل خمیرها را اماده کرده و بهم بچسبانید تا هشت پای خمیری خود را بسازید.

ساخت هشت پا خمیری
آموزش ساخت اختاپوس با خمیر بازی

10. با خمیر بازی آدمک درست کنید

آموزش ساخت آدمک خمیر بازی

شرایط نگهداری خمیر بازی به چه صورت است؟

خمیر بازی جزو بازی هایی است که تمام نسل ها به آن علاقه مندند و از بازی کردن با خمیر لذت می برند.  از آن جا اکثر طرفداران این بازی، کودکان خردسال هستند؛ بهتر است هنگام آموزش خمیر بازی کودکانه، چند نکته درباره نگهداری خمیر بازی را  نیز به آن ها بیاموزید:

  • بعد از تمام شدن بازی، حتما خمیر را داخل ظرفی در بسته  یا یک نایلون فریز (نایلکس) قرار دهید و مطمئن شوید که هوا وارد آن نمی شود.
  • هنگام بازی برای کودک یک نایلون بزرگ یا سفره کوچک پهن کنید؛ این کار باعث می شود تا فرش های شما از خمیری نشوند هم خمیر بازی از موها و پرزهای روی زمین در امان بماند. (معمولا در پکیج خمیر بازی یک سفره کوچک وجود دارد)
  • استفاده نکردن از خمیر بازی برای مدت طولانی، باعث از دست دادن حالت اولیه خمیر می شود؛ بنابراین اگر کودک شما به صورت دائم از آن استفاده نمی کند؛ هر چند وقت یک بار آن را ورز بدهید.

کودک شما خمیر بازی را ترجیح می دهد یا اسلایم؟

سوالات شما

آیا خمیر بازی خشک شده، دیگر قابل استفاده نمی باشد؟

متاسفانه بعد از یک مدتی، خمیر حالت اولیه خود را از دست می دهد و اگر آن را در فضای باز بگذارید خشک می شود؛ اما نگران نباشید راه هایی برای استفاده دوباره از خمیر بازی وجود دارد. معمولا با اضافه کردن چند قطره آب می توان خمیر را دوباره نجات داد و مدتی دیگر با آن بازی کرد. بعد از اضافه کردن آّب، آنقدر خمیر ورز بدهید تا آب کاملا جذب شود و خمیر به حالت اولیه برگردد.

قیمت خمیر بازی چقدر است ؟

خمیر بازی جزو اسباب بازی های به صرفه و اقتصادی است و معمولا قیمت مناسب تری نسبت به سایر اسباب بازی ها دارد. قیمت خمیر بازی کودکان بستگی به نوع خمیر و بزرگ و کوچک بودن پکیج آن دارد. برخی از پکیج ها علاوه بر ماده خمیر، ابزار ها و وسایل دیگری برای بازی درون جعبه خود دارند؛ طبیعتا این مدل خمیر بازی ها گران تر هستند. قیمت خمیر بازی کودکان حداقل 20,000 تومان الی 200,000 تومان می باشد.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید