زمان مطالعه: 12 دقیقه

ویژگی تیپ شخصیتی افراد برونگرا، درونگرا و میان گرا MBTI

ویژگی تیپ های شخصیتی

فهرست ها

  • تیپ شخصیتی شما چیست؟
  • روانشناسی شخصیت چطور به ما کمک می کند؟
  • چقدر با انواع شخصیت های انسان ها آشنا هستید؟

تفاوت های تیپ شخصیت می توانند در روابط شخصی، شغلی و اجتماعی آن ها بسیار تاثیرگذار باشند. شاید افرادی را دیده باشید که احساس می کنید شخصیت هایی مشابه با یکدیگر دارید و می توانید بهتر یکدیگر را درک نمایید.

به کمک روانشناسی شخصیت، می توان افرادی که تیپ شخصیتی یکسانی با شما دارند را راحت تر بشناسید. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند در شکل گیری ویژگی های شخصیتی شما موثر باشند. شما با چند نوع از انواع شخصیت انسان آشنا هستید؟

برخی از عوامل موثر در روانشناسی شخصیت، محیطی و برخی دیگر ژنتیکی می باشند. به طور کلی شناخت تایپ شخصیت هر فرد می تواند به او کمک کند تا ویژگی های شخصیتی خود را بهتر بشناسد؛ بهترین تست های شخصیتی در این مسیر به افراد کمک می کنند.

با روانشناسی شخصیت و قدم نهادن در مسیر خودشناسی، افراد راحت تر می توانند برای رفع نقاط ضعف و ایرادات خود تلاش کنند. به همین منظور در ادامه قصد داریم انواع تیپ های شخصیتی در روانشناسی را به همراه شما بررسی کنیم.

 

روانشناسی شخصیت چطور شروع شد؟

تیپ شخصیتی چیست؟ بقراط و جالینوس اولین کسانی بودند که برای ارزیابی و ثبت انواع تایپ شخصیت، ابزارها و روش های مختلفی را ارائه دادند. پس از آن نیز در علم روانشناسی تئوری های متفاوتی در زمینه روانشناسی شخصیت ارائه شدند.

روانشناسان از جهت های مختلفی به تایپ شخصیتی انسان ها پرداخته اند. البته با توجه به پیچیدگی شخصیت انسان ها و تفاوت های فردی آن ها با یکدیگر، نمی توان شخصیت هر فرد را به طور اختصاصی تعریف نمود.

با این وجود همچنان تئوری های مختلفی برای شناخت انواع تیپ های شخصیتی انسان ها ارائه شده اند که شخصیت انسان ها را دقیق تر معرفی کنند. به طور کلی نظریه های مختلفی در رابطه با شناخت و معرفی انواع تیپ های شخصیتی ارائه شد، که از مهم ترین آن ها می توان به نظریه یونگ اشاره نمود.

تاریخچه تیپ شخصیتی

به طور کلی در ابتدای دهه 1920 نظریه شخصیت شناسی توسط ویلیام مولتون مارستون ارائه شد. که معتقد بود رفتار انسان ها دارای چهار سبک متفاوت است. در سال 1940 بررسی های بیشتری روی شخصیت های مختلف انسان ها انجام شد.

در اواسط قرن بیستم یونگ، روانشناس سوئیسی نظریه الگوها را برای روانشناسی شخصیت و شناخت انسان ها ارائه داد و بحث انواع شخصیت ها در روانشناسی حسابی داغ شد.

    • نظریه یونگ

نظریه گوستاو یونگ شکل تازه ای در الگوهای شخصیت شناسی ایجاد نمود. در نظریه یونگ تیپ شخصیتی با توجه به اسطوره های یونان شکل گرفته و به تکراری بودن تیپ های شخصیتی در افرادهای مختلف اشاره دارد.

به همین دلیل است که می تواند به شناخت شخصیت فردی انسان ها و بازتاب شخصیت اسطوره ها در شخصیت آن ها کمک نماید. نتیجه این نظریه در حال حاضر به صورت تست آرکتایپ یونگ در اختیار همگان قرار گرفته است.

کاربرد روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت افراد به آن ها کمک می نماید تا بتوانند ویژگی های فردی خود را بهتر بشناسند. از طرفی با شغل های متناسب با روحیه و شخصیت خود آشنایی کامل پیدا کنند.

در نهایت می توانند شغل مناسب تر و بهتری انتخاب نمایند و در شغل خود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. به طور کلی شناخت تایپ شخصیت به هر فرد کمک می نماید تا بتواند علاوه بر زندگی شخصی و اجتماعی، در موقعیت های شغلی نیز به جایگاه بهتر و موفق تری دست پیدا کند.

انواع تیپ های شخصیتی MBTI

همانطور که گفته شد با توجه به نظریه های مختلف روانشناسان، انسان ها از تیپ شخصیتی متفاوتی برخوردار می باشند. که شاید بارها اسم انواع این تیپ های شخصیتی به گوش شما خورده باشد.

یکی از معروف ترین آزمون های تیپ شخصیتی تست مایرز- بریگز (MBTI) است. که با بررسی نمودن روحیات، علایق و ترجیحات افراد به بررسی شخصیت آن ها می پردازد.

این آزمون به شما کمک می نماید تا بتوانید شخصیت افراد مخاطب خود را نیز بشناسید و با توجه به تیپ های شخصیتی هر فرد با او رفتار نمایید. اما برای شناخت انواع تیپ شخصیتی نیاز است تا با ویژگی های هر کدام از آن ها به طور کلی آشنایی پیدا کنید.

این کار به شما کمک می نماید تا ویژگی شخصیتی مخاطب خود را نیز تشخیص دهید. به طور کلی انواع تیپ های شخصیتی به شرح زیر می باشند. اگر فرزند کوچک دارید؛ با مقاله تیپ شخصیتی کودک، شناخت بهتری نسبت به او پیدا کنید.


ژنتیک بهت میگه کی هستی!!
این دفعه به جای تست های شخصیت شناسی، با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتیت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفت راهکار دریافت کن! اینطوری از خیلی ها جلوتری!

انواع تیپ شخصیت
روانشناسی در شخصیت
  1. برونگرا- درونگرا

در روانشناسی شخصیت، اولین دسته تیپ های شخصیتی، تایپ شخصیت برونگرا و درونگرا است. معمولا افرادی که دارای تایپ برونگرا هستند، انسان های اجتماعی تری هستند؛ این افراد به راحتی احساسات خود را بروز می دهند.

پر انرژی بودن، صحبت کردن زیاد، حضور در جمع، تعداد دوستان زیاد و … از بارزترین ویژگی های افرادی است که دارای شخصیت برونگرا هستند. در صورتی که افرادی با تایپ درونگرا بیشتر به کارهای انفرادی و تفریحات تنهایی علاقه مند هستند. این افراد کم حرف و آرام بوده و معمولا دوستان کمی دارند.

  1. کلی نگر- جزئی نگر

دومین دسته بندی بر اساس کلی نگر و یا جزئی نگر بودن افراد انجام می شود. افرادی که کلی نگر می باشند، معمولا بدون توجه به مسیر تنها به هدف نهایی می اندیشند.

در صورتی که افراد جزئی نگر، مسیر را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند. به طور کلی این افراد به جزئیات نیز توجه بسیار زیادی دارند. به همین دلیل کوچک ترین بی نظمی و مشکل می تواند آن ها را نگران کند.

  1. منطقی- احساساتی

سومین دسته تیپ شخصیتی نیز با توجه به ویژگی های منطقی و احساسی افراد تعیین می شود. معمولا افرادی که منطقی هستند، بدون دلیل چیزی را نمی پذیرند. این افراد به سختی قانع می شوند و تمامی تصمیم گیری های آن ها بر اساس فکر و منطق است.

در صورتی که افراد احساساتی ممکن است به راحتی تحت تاثیر قرار بگیرند و از روی احساس تصمیم گیری نمایند. در صورتی که ممکن است این تصمیمات به ضرر آن ها باشد.

  1. ملاحظه کار- داوری کننده

ویژگی چهارم موثر در روانشناسی شخصیت، داوری کردن و یا ملاحظه کار بودن انسان ها است. معمولا انسان های ملاحظه کار بسیار با احتیاط عمل می کنند و پیش از هر تصمیمی، تمام جوانب آن را می سنجند. انسان های داوری کننده، برای هر کاری برنامه ریزی دارند. این افراد زمانی که می خواهند کاری انجام دهند، برای آن برنامه ریزی می کنند. به همین دلیل است که این افراد معمولا انسان های بسیار منظم و دقیقی هستند.

تیپ شخصیتی درونگرا

تایپ درونگرا به افرادی گفته می شود که معمولا روی افکار و رفتار خودشان تمرکز دارند. این افراد ترجیح می دهند به جای تمرکز روی دیگران، به ایده ها و تفکرات خود اهمیت دهند. معمولا زمانی که می شنویم کسی شخصیت درونگرا دارد، خجالتی بودن و ساکت بودن آن ها را تصور می کنیم.

    • در صورتی که خجالتی بودن هیچ ارتباطی به درونگرا بودن ندارد!

عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگران، همیشه مربوط به تیپ شخصیتی درونگرا نیست؛ ممکن است شخص مبتلا به اختلال ارتباط اجتماعی پراگماتیک باشد. این افراد ویژگی های بارز دیگری نیز دارند.

بنابراین با توجه به ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا به راحتی می توان مشاغل مناسب آن ها را شناسایی نمود. همچنین روانشناسی شخصیت به این افراد کمک می نماید تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسند.

شخصیت درونگرا
خودشناسی

ویژگی های تیپ شخصیتی درونگرا

    • از مهم ترین ویژگی های افراد درونگرا می توان به ساکت بودن آن ها اشاره کرد.
    • این افراد علاقه بسیار زیادی به انجام کارهای انفرادی دارند.
    • این افراد کاملا خودآگاه رفتار می کنند.
    • رویاپردازی  و قدرت تخیل بالا از دیگر ویژگی های افرادی است که تایپ درونگرا دارند.
    • این افراد هنگام حضور در جمع، پس از مدت بسیار کوتاهی احساس کلافگی و خستگی می کنند.
    • ترجیح می دهند به جای صحبت کردن، بنویسند.

تست نئو، پنج عامل شخصیتی شما را بررسی می کند.

علت درونگرایی چیست؟

دانشمندان نمی توانند دلیل مشخصی برای درونگرایی افراد ارائه دهند. اما با توجه به بررسی های انجام شده، مشخص شده که عملکرد مغز افراد درونگرا و برونگرا با یکدیگر متفاوت است.

به طور مثال جریان خون در لوب پیشانی این افراد بیشتر از افراد برونگرا است. به همین دلیل افراد درونگرا راحت تر تصمیم گیری می کنند و برای رفع مشکل راه حل مناسبی ارائه می دهند.

نقطه ضعف و قوت افراد درونگرا

از مهم ترین نقاط قوت این افراد می توان به توانایی تخیل و قدرت برنامه ریزی آن ها اشاره کرد. همچنین این افراد به راحتی می توانند در شرایط بحرانی خودشان را کنترل نمایند. بنابراین در هنگام بروز مشکلات با خونسردی و منطقی راه حلی برای رفع مشکل ارائه می دهند.

از نقاط ضعف آن ها نیز می توان به ضعف آن ها در کارهای گروهی، ناتوانی در برقراری تماس چشمی و فرار از اجتماع اشاره نمود. افرادی با تایپ شخصیتی درونگرا، از تنهایی انرژی می گیرند و بازدهی بیشتری دارند.

مشاغل مناسب افراد درونگرا

با توجه به ویژگی های شخصیتی افرادی که دارای تایپ درونگرا هستند، می توان مشاغل مناسبی را به آن ها پیشنهاد داد.  از مهم ترین و مناسب ترین آن ها موارد زیر است:

    • کارهای خویش فرما
    • نویسنده و محقق
    • فروش های شرکتی
    • کارهای خلاقانه مانند عکاسی، طراحی، گرافیک و …
    • وکالت
    • کار در دل طبیعت
    • دستیار حقوقی
    • مشاوره
    • بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تیپ شخصیت میانگرا

در روانشناسی شخصیت، میانگراها افرادی هستند که با سنجش تمامی جوانب، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب می کنند. به همین دلیل اگر برای قضاوت و نظردهی پیش این افراد بروید، ابتدا شرایط و خواسته های شما و مخاطب تان را می شنود، سپس با بررسی آن ها سعی می کند بهترین و درست ترین نظر را انتخاب نماید.

به طور کلی تیپ شخصیتی میانگرا می تواند با اکثر افراد سازش داشته باشد و بدون بحث مشکلات را برطرف نماید. نکته آزاردهنده و نگران کننده ای که در رابطه با این تایپ شخصیتی وجود دارد، ناتوانی در شناخت هویت آن ها است. از آنجایی که این افراد جایی میان درونگراها و برونگراها قرار می گیرند، ممکن است در روانشناسی شخصیت و هویت اصلی خود دچار تشویش شوند.

ویژگی های کلی میانگرا

    • از مهم ترین ویژگی های افراد میانگرا می توان به محدود نمودن خود و پایبندی به زمان اشاره کرد.
    • این افراد در مهمانی ها و یا گروه های شغلی راحت تر از دیگران معاشرت می کنند.
    • به طور کلی این افراد به گفتگو و معاشرت علاقه بسیار زیادی دارند.
    • از تنهایی لذت می برند، اما پیشنهادهای حضور در جمع را نیز رد نمی کنند. البته نمی توانند گفتگوهای بیهوده را تحمل کنند.
شخصیت میانگرا
درباره میانگرایی چه می دانید؟

نقاط ضعف و قوت میانگرا

از مهم ترین نقاط مثبت تیپ شخصیتی میانگرا می توان به توانایی قضاوت، رهبری تیم و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. همچنین این افراد از مهارت های ارتباطی بسیار قدرتمندی برخوردار است.

با توجه به ویژگی های شخصیتی این افراد، میانگراها می توانند در مذاکرات نتیجه برد- برد را رقم بزنند. از نقاط ضعف آن ها نیز می توان به ناتوانی برخی از افراد میانگرا در “نه” گفتن اشاره نمود.

شغل مناسب میانگرا

اما نکته قابل توجه در رابطه با تیپ شخصیتی میانگرا این است که چه شغل هایی برای این افراد مناسب است. با توجه به قدرت مذاکره و بررسی شرایط توسط این افراد، یکی از شغل های ایده آل برای آن ها قضاوت است.

همچنین این افراد توانایی نسبتا بالایی در بازاریابی و مذاکره دارند. قدرت رهبری و مدیریت یک تیم حرفه ای نیز از دیگر مشاغل مناسب برای این افراد است.

تیپ شخصیتی برونگرا

افراد با شخصیت برونگرا ، بسیار اجتماعی و پر انرژی هستند. این افراد حضور در جمع را به تنهایی و سکوت ترجیح می دهند. همچنین به کارهای گروهی علاقه بسیار زیادی دارند.

افراد برونگرا در صورت بروز مشکل سریعا در رابطه با آن صحبت می کنند و آن را برطرف می نمایند. به همین دلیل است که کمتر از دیگران دچار تشویش و خودخوری می شوند.

ویژگی های تیپ شخصیتی برونگرا

    • افرادی اجتماعی و خوش صحبت
    • تمایل بسیار زیادی به حضور در جمع دارند
    • در کارهای گروهی بسیار موفق هستند
    • از اینکه مرکز توجه باشند، بسیار لذت می برند.
    • ترجیح می دهند به جای فکر کردن، عمل کنند.

علت برونگرایی

معمولا دلیل مشخصی برای این تیپ شخصیتی تعریف نشده است. اما به طور کلی اکثر افرادی که در خانواده های پرجمعیت زندگی می کنند، انسان های برونگرایی هستند. البته عوامل ژنتیکی و شیوه تربیتی انسان ها نیز در برونگرایی و یا درونگرایی آن ها بسیار موثر است.

تایپ های شخصیتی
تست شخصیت شناسی

نقطه ضعف و قوت افراد برونگرا

از مهم ترین نقاط مثبت افرادی که تایپ برونگرا دارند، می توان به روابط اجتماعی قوی، توانایی سخنرانی در جمع و قابلیت کار گروهی اشاره کرد. البته این افراد به دلیل اینکه زیاد صحبت می کنند، نمی توانند چیزی را مخفی نگه دارند. عدم برنامه ریزی و فکر کردن پیش از انجام دادن، می تواند احتمال شکست آن ها را نیز افزایش دهد.

مشاغل مناسب افراد برونگرا

    • مدیریت تیم
    • طراحی و پروژه های گروهی
    • سخنرانی
    • بازاریابی
    • ورزش های گروهی
    • بازیگری و کارهای هنری

تفاوت های بارز درونگراها و برونگراها

از مهم ترین تفاوت های تیپ شخصیتی برونگرا و تایپ درونگرا در روانشناسی شخصیت:

    • تمایل تیپ شخصیتی برونگرا به کارهای گروهی و درونگراها به کارهای انفرادی است.
    • افرادی که تیپ شخصیتی برونگرا دارند، بیشتر صحبت می کنند و درونگراها بیشتر گوش می دهند.
    • تمایل افراد برونگرا به تفریحات دسته جمعی است. در صورتی که تیپ شخصیتی درونگرا تنهایی و تفریحات انفرادی را ترجیح می دهند.
    • تایپ برونگرا به دنبال کارهای پر انرژی و هیجان انگیز می باشند. در حالی که افراد درونگرا کارهای ثابت و آرام را بیشتر می پسندند.

تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا یا بالعکس ممکن است؟

برای تغییر تیپ شخصیتی از درونگرا به برونگرا و یا بالعکس بهتر است به توصیه های زیر توجه نمایید.

    • افراد برونگرا بهتر است شروع به برنامه ریزی نمایند و پیش از انجام هر کاری برای آن برنامه ریزی کنند.
    • افراد درونگرا نیز بهتر است بدون استرس برای شروع کارهای گروهی اقدام نمایند.
    • برای برونگرا شدن بهتر است از امتحان چیزهای جدید نترسید.
    • برای کاهش تیپ شخصیتی برونگرا نیز بهتر است سعی کنید کمی از زمان خود را به تنهایی و سکوت اختصاص دهید.
    • نوشتن نیز می تواند به شما کمک نماید تا کمی تیپ شخصیتی برونگرای خود را تغییر دهید.
    • افراد دارای تیپ شخصیتی درونگرا نیز بهتر است هنگام ناراحتی و یا سردرگمی، در رابطه با موضوعاتی که فکر آن ها را مشغول کرده صحبت کنند.

شناخت تیپ شخصیتی چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که شناخت انواع تایپ شخصیت چه اهمیتی دارد. آشنایی با تیپ های شخصیتی چگونه می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک نماید؟ به طور کلی از مهم ترین تاثیرات روانشناسی شخصیت در زندگی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کاربرد شناخت تیپ های شخصیتی
تایپ شخصیتی شما چیست؟
    • انتخاب شغل

یکی از ابتدایی ترین کاربردهای روانشناسی شخصیت این است که به شما کمک می کند تا ویژگی های خود را بهتر بشناسید. در نتیجه می توانید مشاغلی را انتخاب نمایید که با شخصیت شما سازگاری بیشتری دارند.

به طور مثال افرادی که دارای شخصیت درونگرا هستند، می توانند در زمینه نویسندگی و کارهای انفرادی موفقیت بیشتری به دست آورند. در صورتی که افراد دارای تایپ برونگرا در کارهای تیمی و گروهی موفق تر هستند.

    • روابط عاشقانه

از دیگر کاربردهای شناخت تیپ شخصیتی می توان به میزان موفقیت و پایداری روابط عاشقانه اشاره نمود. معمولا روانشناسی شخصیت به شما کمک می کند تا بتوانید شخصیت شریک عاطفی خود را بهتر بشناسید و نقاط مشترک و تمایزتان را بهتر بررسی کنید.

بنابراین می توانید راحت تر رفتار و خواسته های او را درک نمایید. از طرفی زمانی که بتوانید تیپ شخصیتی خود و مخاطب تان را بشناسید، بهتر می توانید میزان رضایت خود را از رابطه ای که دارید درک نمایید.

    • برنامه ریزی و تحصیل

یکی از سخت ترین و حساس ترین انتخاب های هر فرد در زندگی، انتخاب رشته تحصیلی است. بسیاری از افراد را دیده ایم که پس از سال ها تحصیل و دریافت تخصص در رشته تحصیلی خود، مشغول به کار دیگری می شوند.

این افراد رشته تحصیلی را انتخاب نموده اند، که با روحیه و شخصیت آن ها سازگاری نداشته است. به همین دلیل پس از سال ها تحصیل و زحمت به این نتیجه میرسند که کار دیگری را ادامه دهند.

    • انتخاب سبک زندگی

همچنین روانشناسی شخصیت به شما کمک می کند تا بتوانید سبک درست و مناسبی را برای زندگی خود انتخاب کنید. شناخت ویژگی های شخصیتی به شما کمک می کند تا تفریحات مناسب، کارهای ایده آل، روابط رضایت بخش و … را نسبت به خود بشناسید.

در نهایت بهترین و مناسب ترین روش زندگی را انتخاب خواهید نمود. به طور مثال اگر شما شخصیت درونگرا دارید، تفریحات انفرادی انتخاب مناسب تر و رضایت بخش تری برای شما هستند. در صورتی که افراد دارای شخصیت برونگرا به تفریحات گروهی علاقه بیشتری دارند.

معروف ترین تست های شخصیت شناسی

برای شناخت تایپ شخصیتی می توانید از انواع تست های تیپ شخصیتی استفاده نمایید. این تست ها به شما کمک می نمایند تا با توجه به علایق، ترجیحات و توانایی هایتان بتوانید تیپ شخصیتی خود را شناسایی نمایید. از محبوب ترین و کاربردی ترین تست های روانشناسی شخصیت موارد زیر را می توان نام برد:

    • تست مایرز بریگز یا MBTI
    • آزمون قهرمان درون یا یونگ
    • تست هوش هیجانی یا EQ
    • آزمون تفکر استراتژیک
    • تست نئو
    • آزمون آرکتایپ برند
    • تست هوش گاردنر
    • آزمون هوش هیجانی برادبری و گریوز
    • تست دیسک
    • تست ژنتیکی تیپ شخصیتی

شناسایی تیپ شخصیتی با تست ژنتیک

تست ژنتیکی تیپ شخصیتی به شما کمک می کند تا ویژگی های ژنتیکی شخصیت خود را بشناسید. در نهایت می توانید برای تغییر ویژگی های شخصیتی خود روش بهتری را انتخاب نمایید.

به طور کلی با انجام تست ژنتیکی تیپ شخصیتی می توانید به ویژگی های شخصیتی، تحصیلی، اجتماعی و شغلی خود دست پیدا کنید. بنابراین با تست ژنتیکی تیپ شخصیتی بهتر می توانید ویژگی های ذاتی خود را شناسایی نمایید. (توضیح بیشتر)

جمع بندی

روانشناسی شخصیت به انسان ها در شناخت بهتر خود کمک می کند؛ در نهایت آن ها می توانند خواسته هایی که از زندگی دارند را با رضایت بیشتری مشخص کنند. همچنین راحت تر مخاطب خود را می شناسند و درک می کنند.

با توجه به تفاوت های شخصیتی میان انسان های مختلف، شناخت تایپ شخصیتی هر فرد به او کمک می نماید تا شغل و حرفه مناسب خود را پیدا کند. به طور کلی در طول این مقاله سعی کردیم شما را با جواب سوال های زیر به طور کامل و جامع آشنا کنیم.

تغییر شخصیت از درونگرا به برونگرا چگونه است؟

شاید در ظاهر این تغییر بسیار سخت و غیرممکن باشد اما با تمرین و تکرار ویژگی های اجتماعی افراد برونگرا می توانید مقداری از ویژگی های شخصتی خود را تغییر دهید تا بتوانید حضور موفق تری در جامعه داشته باشید.

چگونه تیپ شخصیتی دیگران را بشناسیم؟

با مطالعه این مقاله و شناخت مولفه های مربوط به هر تیپ شخصیتی، می توانید از روی رفتار، گفتار، واکنش های افراد نسبت به موقعیت ها و مسائل مختلف تا حدودی به نوع تیپ شخصیتی آن ها پی ببرید.

علت درونگرایی چیست؟

دانشمندان نتوانسته اند دلیل مشخصی برای درونگرایی و یا برونگرایی انسان ها پیدا کنند. اما با توجه به بررسی های انجام شده می توان برخی از این دلایل را محیطی و برخی دیگر را ژنتیکی دانست که در نهایت منجر به تعیین ویژگی های شخصیتی انسان می شوند.

چگونه تیپ شخصیتی را شناسایی کنیم؟

با توجه به شناخت ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از تیپ های شخصیتی، به راحتی می توانید تیپ شخصیتی خود را شناسایی نمایید. کافی است این ویژگی ها را با روحیات، ترجیحات و علایق خود مقایسه کنید.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید