زمان مطالعه: 11 دقیقه

آشنایی با بهترین تست‌های شخصیت شناسی

تست های شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی در حوزه های شغلی، تحصیلی، استعدادیابی و غیره بسیار مورد توجه افراد، به خصوص قشر تحصیل کرده، قرار گرفته است.  عموم افراد علاقه دارند تا خود را از جنبه های مختلف شخصیتی مورد آزمایش قرار دهند. اما از بین این همه تست خودشناسی، کدام یک بهتر است؟

یک آزمون شخصیت شناسی خوب باید معتبر، قابل اعتماد و علمی باشد و تمام جوانب مهم را در نظر بگیرد. خودشناسی یک دانش مهم است و به موفقیت در محیط کار، تحصیل و اجتماع و تصمیم گیری ها و رفتارهایمان کمک می‌کند.

تست ‌های روانشناسی شخصیت، تصویر ذهنی ما از خودمان را شفاف‌تر کرده و کمک می کند هنگام تصمیم های مهم رویدادهای زندگی، بهترین انتخاب را داشته باشیم. این تست‌ها انواع تیپ شخصیتی را مشخص می کنند و در شناخت رفتارها، عادات، تصمیم‌گیری‌ها و غیره نقش کمکی دارند. در ادامه این مطلب، ما به بررسی 10 تا از معروف ترین تست‌های شخصیت شناسی می پردازیم.

انواع تست شخصیت شناسی
معروف ترین تست های شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شخصیت هر فرد، مهم ترین نقطه تمایز او با سایر انسان ها است. از همین رو، تست های شخصیت شناسی تفاوت‌های انسان ها در نحوه فکر، احساس و رفتار را زیر ذره بین می گذارند و جنبه اصلی تفاوت میان افراد مشخص می کنند.

درک شخصیت خود و دیگران به ما در برقراری ارتباط با افراد جامعه کمک می‌کند، روی تعاملات ما با دیگران اثر می‌گذارد و باعث افزایش موفقیت‌های ما در موقعیت‌های شغلی، اجتماعی، تحصیلی، روان‌شناختی و… می‌شود.

در تست‌های خودشناسی، هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد؛ در واقع پاسخ به سوالات، تصویری از شخصیت، رفتارها و عادت ها ترسیم کرده و به شناخت بهتر از خود کمک می کند.

انواع آزمون های خودشناسی

تست های شخصیت شناسی در چند حوزه به شدت رایج و مورد توجه هستند؛ مهم ترین این حوزه ها عبارتند از:

تست شخصیت شناسی تصویری

تست شخصیت شناسی تصویری در واقع مجموعه‌ای از تصاویر است که می‌توانیم از طریق آن‌ها اطلاعاتی در مورد خود کسب کنیم. این دسته از تست‌ها، پیشینه طولانی و بلند و بالایی دارند. تست‌های شخصیت شناسی تصویری، از تعدادی عکس تشکیل شده‌اند که پاسخ به آن‌ها جنبه‌ای از ذهن ناخودآگاه ما را نمایان می‌کند.

این تست‌ها انواع مختلفی دارند؛ برخی از آن‌ها صرفاً سرگرم‌ کننده بوده و جنبه علمی خاصی ندارند. این درحالی است که روان شناسان، تست های شخصیت شناسی را به صورت تصویری طراحی کرده اند؛ دانشگاه ها، مراکز تحقیقات و سایر مشاوران از این نوع آزمون ها استفاده می کنند.

تست شخصیت شناسی شغلی

شغل ایده‌آل هر فرد شغلی است که از انجام آن لذت ببرد. آشنایی با علایق، استعدادها و توانایی‌ها به افراد کمک می‌کند تا شغل‌هایی را که بیشتر به خصوصیات شخصیتی آن‌ها نزدیک است؛ انتخاب کنند.

تست شخصیت شناسی، یکی از بهترین راه های رسیدن به شغل مناسب و مورد علاقه افراد است. البته امروزه به علت تعداد بسیار بالای تست‌های شخصیت شناسی شغلی که در اینترنت قرار دارد؛ انتخاب تست مناسبی که جواب دقیقی به ما ارائه دهد کار دشواری به نظر می رسد. برخی از بهترین تست‌ها در این زمینه شامل تست‌های زیر هستند:

تست اوکانر نیز یکی دیگرهای از آزمون های شخصیت شناسی است که توانایی های شما را به چالش می کشد.

تست تحصیلی و تست شغلی
چقدر در رشته تحصیلی خود موفق هستید؟

تست استعداد تحصیلی

شناخت صحیح ویژگی‌های شخصیتی می‌تواند به شما در انتخاب رشته و شناخت استعداد تحصیلی کمک کند. انتخاب رشته تحصیلی مناسب، تأثیر بسیار مهمی در آینده‌ شغلی و رضایت افراد ایفا می‌کند اما اینکار یک تصمیم سخت و چالشی محسوب می‌شود.

با این حال مواردی مثل بررسی تست‌های مناسب استعداد تحصیلی می‌تواند در این تصمیم به کمک‌تان بیاید. توجه داشته باشید که تست های معرفی شده،  توانایی‌های لازم برای انجام یک نوع شغل خاص یا تحصیل در یک رشته را پیش‌بینی نمی‌کنند.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید برای انتخاب مسیر تحصیلی یا شغلی‌تان از یک تست شخصیت شناسی کمک بگیرید باید یک منبع قابل اعتماد را انتخاب کنید که مورد تایید متخصصان و مراجع علمی-تحقیقاتی باشد.

تست‌های شخصیت شناسی که دارای تعداد بالایی سوال در طیف‌های وسیعی از ترجیحات شخصی هستند و توسط محققان طراحی شده‌اند؛ به احتمال زیاد نتایج دقیق‌تر، قابل اعتمادتر و نزدیک تری به ترجیحات شخصی و پتانسیل کاری شما خواهد داشت. برای آشنایی با تست انتخاب رشته مناسب من، کلیک کنید.

معرفی 10 بهترین تست شخصیت شناسی جهان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای آگاه شدن از ویژگی های شخصیتی و آشنایی بهتر با عادات و رفتارها، تست‌های شخصیت شناسی هستند. با این حال بهتر است قبل از انتخاب یک تست با آن آشنایی داشته و درباره اهداف آن تست از آگاهی کافی برخوردار باشیم.

تست‌های روانشناسی باید پایه علمی و روانشناسی داشته باشند و مورد تائید متخصصان قرار گیرند. در ادامه ده تست شناختی معروف و شناخته‌شده را معرفی و به کاربردهای آن اشاره می کنیم:


ژنتیک بهت میگه کی هستی!!
این دفعه به جای تست های شخصیت شناسی، با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتیت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفت راهکار دریافت کن! اینطوری از خیلی ها جلوتری!
 
بهترین تست شخصیت شناسی
ده تست شخصیت شناسی معروف

تست شخصیت شناسی DISC

تست شخصیت شناسی DISC رفتارهای افراد را در شرایط متفاوت توصیف می‌کند. از این آزمون می توان به عنوان یک تست شخصیت شناسی شغلی در مصاحبه های استخدامی، برای شناخت بهتر واکنش های احتمالی فرد مصاحبه کننده در موقعیت های مختلف استفاده کرد؛ تمرکز این تست روی موضوعاتی از قبیل:

  • یک فرد در برابر چالش‌ها و شرایط سخت چطور رفتار می‌کند؟
  • روی دیگران چه تأثیری می‌گذارد؟
  • رفتار فرد در مقابل قوانین و چارچوب ها چگونه است؟

است. به کمک تست DISC پاسخ این سوال ها را پیدا خواهید کرد.

تست DISC چهار موضوع اصلی را توضیح می‌دهد:

  1. نفوذ (Dominance): به عنوان مثال رک، اراده قوی، قدرتمند
  2. تأثیرگذاری (Influence): مثلاً اجتماعی، پرحرف، سرزنده
  3. ثبات (Steadiness): به عنوان مثال آرام، مهربان، سازگار
  4. وظیفه‌شناسی (Conscientiousness): منطقی، خوددار، آنالیزگر

تست دیسک(DISC) مناسب چه کسانی است؟

این تست برای افرادی مناسب است که می‌خواهند شخصیت خود در محیط کار را بهتر بشناسند و با نقاط قوت و ضعف خود بهتر آشنا شوند. نتایج این تست به نحوی طراحی شده‌اند که برای هرکسی قابل درک باشد و به سادگی بتوان آن‌ها را به یاد آورد. همچنین تست DISC نمودارهایی برای درک بهتر نتیجه تست دارد و نوشته‌ها و توضیحات آن هم ساده و روان هستند.

بنابراین تست DISC یک ابزار شخصی برای افزایش بهره‌وری کاری، ارتقاء کیفیت کار تیمی، کمک به رهبری، افزایش فروش و بهبود مهارت‌های ارتباطی با دیگران است. این تست شخصیت شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و استایل رفتاری افراد را تحلیل می‌کند و یک تست برای اندازه‌گیری هوش، اشتها، سلامت ذهنی یا ارزش‌ها نیست.

تست MBTI، دقیق ترین تست شخصیت شناسی

در تست MBTI افراد برحسب پاسخ هایشان به یکی از 16 گروه شخصیتی موجود تقسیم‌بندی می‌شوند. هدف تست  MBTI این است که افراد شخصیت خود را بهتر مورد بررسی قرار دهند و با علایق، نقاط قوت و ضعف، شغل‌های مناسب، سازگاری خود با دیگر افراد و… بهتر آشنا شوند. این تست برای تمام افراد مفید است و به خودشناسی کمک می‌کند. در تست شخصیت شناسی MBTI هیچ تایپ شخصیتی نسبت به بقیه «برتر» یا «بدتر» نیست.

تست mbti
تایپ شخصیتی شما چیست؟

تست معروف MBTI فقط برای شناخت بهتر نسبت به خودتان طراحی شده است. تایپ شخصیتی کارکترهای فیلم و سریال‌ ها، افراد معروف و سلبریتی‌ها نیز در این تست بررسی و رسانه ای شده اند. چهار مقیاس اصلی MBTI شامل موارد زیر هستند:

E(برون‌گرا) و I(درون‌گرا)

افراد برون‌گرا به تعاملات اجتماعی و آشنا شدن با افراد جدید علاقه بیشتری نشان می‌دهند و از انجام این کارها انرژی می‌گیرند. احساسات خود را راحت‌تر بروز می‌دهند و راحت تر با بقیه ارتباط برقرار می کنند.

در مقابل، افراد درون‎گرا از تنها ماندن با افکار خود لذت می‌برند و دوست دارند در دنیای درونی خود غرق شوند. این گروه تعاملات و مکالمات عمیق و پرمفهوم با تعداد محدودی از افراد را ترجیح می‌دهند. در مقاله کودک درونگرا، این موضوع را دقیق تر مورد بررسی قرار دادیم.

 S(حسی) و N(شهودی)

افراد حسی بیشتر به حقایق و چیزهایی که خودشان می‌توانند تجربه کنند علاقه دارند. این افراد به مسائل اثبات شده‌؛ توجه بیشتری نشان می‌دهند. در مقابل افراد شهودی بیشتر به نکات پنهان، الگوهای رفتاری و برداشت‌ها توجه می‌کنند. این گروه، از فکر کردن به احتمالات و تئوری‌ها لذت می‌برند.

 T(منطقی) و F(احساسی)

افراد منطقی بیشتر بر اساس عقل و منطق خود تصمیم‌گیری می‌کنند و صلاح خودشان را بیشتر از دیگران در نظر می‌گیرند. گروه احساسی در تصمیم‌گیری‌های خود به احساسات دیگران و شرایط آن‌ها هم توجه می‌کنند.

 J(قضاوتی) و P(ادراکی)

افراد قضاوتی در تصمیمات و عقاید خود کاملاً قاطع هستند در حالی که افراد ادراکی سازگارتر بوده و آمادگی روبه‌رو شدن با عقاید جدید را دارند.

تست NEO – بیگ فایو

تست NEO دارای 5 فاکتور اصلی است و از طریق این موارد شخصیت افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست به صورت گسترده در مطالعات، کلینیک‌ها و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است و به شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد و علایق و سلایق آن‌ها کمک می‌کند.

 5 فاکتوری که در آزمون بیگ فایو بررسی می شود، شامل موارد زیر هستند:

وظیفه‌شناسی: مواردی مثل کارآمدی، نظم، احتیاط، دستاوردها و…

آزمایش‌گری: آمادگی برای تجربه شرایط جدید، خلاقیت، احساسات، ماجراجویی، علاقه‌های هنری، آزادی‌خواهی و…

سازگاری: مهربانی، قابل اعتماد بودن، قابلیت همکاری، باوجدانی، فروتنی، حس همدردی، همکاری با دیگران و…

ثبات: آرامش در مقابل اضطراب، صبر دربرابر عصبانیت، شادی دربرابر افسردگی و…

برون‌گرایی: رفتار دوستانه، سطح فعالیت، هیجان‌طلبی، نشاط و نحوه بروز احساسات و…

تست Enneagram

در تست آنیاگرام به معرفی 9 تایپ شخصیتی پرداخته شده است که هرکدام استعدادها، انگیزه‌ها، علایق، تمایلات و ترس‌های مخصوص خود را دارند. این آزمون به آشنایی با نقاط قوت و ضعف، شغل‌های مناسب هر شخصیت و برقراری روابط بهتر با خود و دیگران کمک می‌کند. تست Enneagram برای رشد شخصیتی، خودشناسی و آگاهی از ذات فردی به کار می‌رود. نام تیپ‌های شخصیتی آنیاگرام به شرح زیر است:

  • تیپ 1 (اطلاح‌طلب، کامل‌گرا)
  • تیپ 2 (کمک‌گرا، مهربان، مراقب)
  • تیپ 3 (موفق، موفقیت‌طلب)
  • تیپ 4 (فردگرا، هنردوست، خیال‌پرداز)
  • تیپ 5 (پژوهش‌گر، کنجکاو، مشاهده‌گر)
  • تیپ 6 (شکاک، پرسش‌گرا)
  • تیپ 7 (خوش‌گذران)
  • تیپ 8 (رهبر، مدیر، مبارز)
  • تیپ 9 (صلح‌طلب، میانجی)

تست PF 16

آزمون 16PF یک تست قابل اعتماد و متعبر از 16 ویژگی شخصیتی است که رفتار فرد در شرایط مختلف را توصیف و پیش‌بینی می‌کند. از این ابزار برای انتخاب افرادی استفاده می‌شود که باعث رشد و پیشرفت کسب و کارها می‌شوند. تست 16PF که بالای 50 سال درخصوص آن تحقیق و توسط 2700 مقاله تحقیقاتی بازبینی شده است؛ بسیار قابل اعتماد و دقیق محسوب می‌شود.

تحلیل تست های شخصیت شناسی
تفسیر تست های شخصیت شناسی به چه صورت است؟

تست 16PF بینش گسترده‌ای ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا به صورت عینی درک کنید افراد چه کسانی هستند و فقط اخلاق حرفه‌ای آن‌ها را نشان نمی‌دهد. این تست خطر تصمیم‌گیری درباره استخدام نیروی کار را کاهش می‌دهد و به تصمیم‌گیری‌های کلیدی مانند ارائه ترفیع و انتخاب نقش‌های کلیدی در یک کسب و کار کمک می‌کند. همچنین این تست می‌تواند به عنوان یک مرجع در طول یک حرفه عمل کرده و با شناسایی پتانسیل‌های فرد به رشد کسب و کار و خود فرد کمک شایانی نماید.

تست MMPI

MMPI یک تست شخصیت شناسی است که ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی را مشخص می‌کند. از این تست اغلب برای تشخیص افرادی که از مشکلات روانی یا سلامت ذهنی رنج می‌برند استفاده می‌شود.

با وجود آنکه تست MMPI، تنها برای افرادی با مشکلات روانی طراحی شده است؛ از MMPI برای تشخیص ثبات روانی افرادی با شغل‌های پرخطر مانند خلبانان، پلیس‌ها و فعالان انرژی هسته‌ای  نیز استفاده می شود.

MMPI یک ابزار روان‌شناختی محافظت‌شده است؛ بدین منظور که فقط روان‌شناسان آموزش دیده می‌توانند آن را ارائه و تفسیر کنند. امروزه تست MMPI توسط رایانه انجام می‌شود و نیازی به دخالت مستقیم روانشناس در طول اجرای آن نیست؛ اما پس از آماده شدن نمرات تست توسط کامپیوتر، روانشناس گزارشی در این رابطه می‌نویسد که نتایج آزمون را در زمینه مشکلات گذشته فرد و نگرانی‌های روان‌شناختی فعلی تفسیر می‌کند.

البته برای اینکه نتایج تست صحیح و قابل اعتماد باشد؛ لازم است فرد در جواب به سوالات صادقانه عمل کرده و جواب‌ها را عوض نکند. همچنین باید بدانید که تست MMPI را در اینترنت نمی توانید پیدا کنید.

تست HEXACO

تست HEXACO یک مدل ساختاری 6 بعدی از شخصیت انسان‌ها ارائه می‌دهد و توسط اشتون و لی ایجاد شده است. این شش عامل شامل:

  1. صداقت و فروتنی (H)
  2. عاطفه (E)
  3. برونگرایی (X)
  4. سازگاری (A)
  5. وظیفه‌شناسی (C)
  6. آمادگی برای کسب تجربه‌های جدید (O)

است. بالا یا پایین بودن هر عامل در افراد مختلف با بهره‌گیری از خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص آن مشخص می‌شود.

این مدل چند عامل مشترک با برخی دیگر از انواع تست‌ها دارد اما منحصر به فرد محسوب می‌شود. در توسعه مدل HEXACO مطالعات گسترده ای صورت گرفته است؛ از این مدل برای شناسایی مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی از آن استفاده می‌شود. HEXACO یکی از تست های معتبر و قابل اطمینان به شمار می ‎آید.

تست شخصیت شناسی آرکتایپ‌ها یا کهن الگوها

تست شخصیت شناسی زنان و مردان بر اساس آرکتایپ‌ها است که در رسیدن افراد به خودآگاهی کمک می‌کند و تغییرات ضمیر ناخودآگاه افراد از کودکی تا بزرگسالی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست به شکلی طراحی شده است که افراد را در شرایط و موقعیت‌های گوناگون قرار داده و از طریق جمع‌آوری پاسخ‌‌هایشان الگوی زندگی آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

آرکتایپ‌ها یا کهن الگوها برگرفته از خدایان و الهه‌های یونانی است. تست شخصیت شناسی کهن الگوها می‌تواند علت بسیاری از انتخاب‌ها و رفتارهای افراد که به صورت ناخودآگاه انجام می‌شوند را مشخص سازد. افراد با استفاده از این تست می‌توانند ضمیر ناخودآگاه خود را بهتر بشناسند و از این طریق کنترل بیشتری زندگی خود پیدا کنند.

در واقع افزایش خودآگاهی تأثیر بسیاری بر نحوه تصمیم‌گیری افراد می‌گذارد و به آن‌ها در کنترل هیجانات‌شان کمک بسزایی می‌کند. در این تست 15 آرکتایپ وجود دارد که 7 تا از آن‌ها زنانه و 8 تا مردانه هستند. هر یک از آرکتایپ‌ها دارای خصوصیات مخصوص خود بوده و توانایی‌ها، علایق، استعدادها و سبک زندگی ویژه‌ای را دارا هستند. تست کهن الگوها به شناسایی استعدادهای افراد و انتخاب مسیر شغلی مناسب هر فرد، کمک می کند.

تست هارتمن و تست گاستون برژه
معرفی تست هارتمن و گاستون برژه

تست گاستون برژه

تست گاستون برژه یکی از انواع تست‌های شخصیتی است که به سنجش خلق و خوی افراد کمک می‌کند. این تست به بررسی کلی رفتارهای افراد می‌پردازد. در تست گاستون برژه، موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

تأثیرپذیری یا عدم تأثیرپذیری

تأثیرپذیری نشان دهنده آمادگی فرد برای بروز هیجانات و احساساتی شدن است.

فعال یا غیرفعال

ویژگی فعال یا غیر فعال، میزان انگیزه افراد برای دستیابی به اهدافشان را مشخص می‌کند. افراد فعال، به راحتی از اهداف خود دست نمی کشند و نا امید نمی شوند؛ آن ها اراده و انگیزه بالایی دارند. در مقابل افراد غیرفعال در برابر مشکلات زود از تلاش دست می‎‎کشند.

ابتدایی یا ثانویه

ابتدایی بودن به معنی واکنش سریع به اتفاقات است و ثانویه بودن یعنب واکنش کند و آرام‌تر به رویدادهای مختلف.

حالت قطبی

ین عامل به نحوه سلطه‌گری افراد اشاره دارد. تیپ مریخ سعی در حاکمیت طلبی از طریق اجبار دارد و تایپ زهره از طریق جلب توجه اینکار را می‎کند.

مهربانی یا نامهربانی

نشان‌دهنده وجود یا عدم وجود همدردی و مهربانی است.

روشن‎فکر یا مقرراتی

نشان‌دهنده میزان آمادگی افراد برای پذیرش افکار جدید است.

جاه‌‌‌طلبی

 میل افراد برای افزایش موفقیت‌ها و دست یابی به موقعیت‌های بهتر را نشان می دهد.

تست Hartman

این آزمون از دور ممکن است کمی ساده به نظر برسد. در تست شخصیت شناسی هارتمن، 45 سوال در زمینه‌های مختلف از افراد پرسیده می ‎شود؛ سپس با توجه به پاسخ های دریافتی افراد داوطلب، یک کد رنگ به آن‌ها نسبت داده می شود. تست هارتمن روش بسیار خوبی برای تعیین شخصیت افراد است.

قرمز : کسانی که کد رنگ قرمز دریافت می ‎کنند قدرت را دوست دارند. تایپ شخصیتی قرمز، به افراد بسیار قاطع، با توانایی رهبری بالا نسبت داده می شود. این افراد در کارهای خود به رعایت نظم توجه زیادی داشته و اکثراً نسبت به دیگران منتقد و کنترل‌گر هستند.

آبی : افراد آبی خوبی‌خواه هستند و برای دوستان و عزیزان خود هرکاری می‌کنند. این افراد اغلب کمال‌گرا بوده و برای حفظ ریشه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند. تایپ آبی اغلب کنترل‌گر است و به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کند.

زرد : افراد شاد و سرزنده در این گروه قرار می‌گیرند. این افراد همیشه مثبت‌اندیش اند و برای رویارویی با دنیا آمادگی کامل دارند. ماجراجویی هم از ویژگی‌های دیگر تایپ زرد است. این گروه همچنین راحت دوست پیدا می‌کنند و بسیار اجتماعی هستند اما گاهی دوستی‌های آن‌ها کوتاه‌مدت و سطحی است.

سفید : افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند صبور و مهربان‌ هستند. آن‌ها از قضاوت دیگران دوری می‌کنند و دوستان بسیار خوبی محسوب می‌شوند. علاقه ای به کار کردن زیر دست دیگران ندارند و اغلب از موفقیت‌های خود راضی نمی شوند.

تست کتل

تست کتل، در مقیاس های 1،2،3، برای سه گروه سنی مختلف انجام می شود. تمرکز این تست در ارزیابی هوش سیال افراد است. هوش سیال را می توان ظرفیت یادگیری ذاتی فرد تعریف کرد. تست هوش کتل یک تست تصویری است؛ در هر سوال از این تست، باید مناسب ترین تصویر را برای جای خالی پیدا کنید. اما کاربرد این تست چیست؟ در ادامه سه کاربرد مهم تست هوش سیال را آورده ایم:
شناخت معلولیت های یادگیری
کمک به تعیین مسیر شغلی برحسب به توانایی های فرد
همچنین برای ورود به انجمن افراد باهوش (Triple Nine Society) از تست کتل به عنوان آزمون ورودی استفاده می شود.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با تمام کاربرهای های هوش سیال، به مقاله تست کتل مراجعه نمایید.

جمع بندی

تست شخصیت شناسی تصویر ذهنی ما از خودمان را کمی شفاف‌تر می‌کند. در این مقاله ما به معرفی بهترین آزمون های شخصیت شناسی از جمله MBTI، NEO، HARTMAN پرداختیم. افراد به کمک تست های شخصیت شناسی می توانند  نسب به خود و توانایی هایشان شناخت بهتری پیدا کنند.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید