زمان مطالعه: 4 دقیقه

فیلم‌هایی درباره سلامت روان

فیلم‌هایی در مورد سلامت روان

فیلم‌هایی درباره سلامت روان برخی از زنده ترین و شخصی ترین تصورات ذهن انسان با مشکلات مختلف روحی را به تصویر می‌کشد. اغلب اوقات تصور افراد یا شنیده‌ها ممکن است نگرانی‌های مربوط به سلامت روان را انگ دار یا تحریف کنند و باعث شوند شناخت شخصیت های دارای اختلال بسیار متفاوت از چیزی که هست، باشند. همه اعم از پیر یا جوان، به نوعی تحت تأثیر مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

چه خود شما مبتلا به این بیماری هستید یا دوست و یکی از اعضای خانواده یا آشنایی مبتلا به اختلالات روانی داشته باشید، در این لیست فیلم‌هایی را خواهید دید که طیف وسیعی از نگرانی های مربوط به سلامتی را مورد بحث قرار می دهند، از اسکیزوفرنی با عملکرد بالا گرفته تا مبارزه ساده برای تعامل اجتماعی با همسالان خود اما نحوه برخورد آنها دقیق، محترمانه و کاملاً مرتبط است.

دفترچه امید بخش(2012)

فیلم

اگر Silver Linings Playbook را دیده باشید، دقیقاً می دانید که چرا باید در لیست فیلم‌هایی درباره سلامت روان باشد. کل فیلم تلاش می کند تا معنای بیماری روانی را دوباره تعریف کند و دائماً از این عبارت “دیوانه” استفاده می کند. آنچه فیلم را جذاب می کند شخصیت های اصلی تحصیل کرده و ظاهراً “عادی” هستند، تیفانی (جنیفر لارنس) و پت (بردلی کوپر) که به ترتیب از بیماری روانی ناشناس و اختلال دوقطبی رنج می‌برند. اگرچه این فیلم به دلیل دراماتیک شدن بیماری روانی با انتقاداتی روبرو شد.

دختر، ازهم‌گسیخته(1999)

دختر از هم گسیخته

این فیلم سوال دیگری را در مورد این که “به طور حتم دیوانه” به چه معناست به ارمغان می آورد. آیا مراجعه به بیمارستان روانی زنان به جای رفتن به دانشگاه، یعنی فرد دیوانه محسوب می شود؟ این‌ها سوالاتی است که از طریق شخصیت سوزانا (وینونا رایدر)، که از اختلال شخصیت مرزی (BPD) رنج می برد، در فیلم مطرح می‌شود. هنگامی که او وارد بیمارستان روانی می شود و با زنان جوانی ملاقات می کند که هر دو شبیه او هستند و  از طرفی شبیه او نیستند، شروع به درک این می کند که واقعاً کیست.

 

مرد بارانی (1988)

فیلم درباره سلامت روان

این فیلم کلاسیک طنز  داستان دو برادر، چارلی (تام کروز) و ریموند (داستین هافمن) بابیت را به تصویر می‌کشد. در این فیلم  در سفری باورنکردنی برای یادگیری ناتوانی ها همراه می‌شویم. چارلی مبتلا به اوتیسم است  که خطوط تندی را صادر می کند و زندگی جالبی دارد. در طول مدت زندگی مشترکی که با هم دارند، چارلی متوجه می شود که ریموند دارای حافظه ای باورنکردنی و مهارت های ریاضی بی نظیری است. مرد بارانی یک فیلم نشاط آور است که آگاهی بالایی از سلامت روان دارد. مرد بارانی به عنوان فیلمی در مورد اوتیسم در افکار عمومی مشهور است.

قوی سیاه (2010)

قوی سیاه

تریلر روانشناختی سیاهBlack swanتصویری دلربا از یک ذهن پیچ خورده و شکنجه شده است. نینا سایرز (ناتالی پورتمن) به دلیل فشارهای زیادی که به عنوان یک بالرین حرفه ای با آن روبرو است از مشکلات زیادی رنج می برد. اگرچه او سعی می کند نمای خود را “خوب” ایجاد کند، اما این فشار منجر به خودآزاری جسمی می شود: او به طور اجباری پشت خود را خراش می دهد تا شبیه قوئی باشد که به تصویر می کشد، از خوردن غذا خودداری می کند و به شکم خود ضربه می زند. در بخشی از اجرای کشتن قو سفید با دنبال کردن سقوط نینا، متوجه می شویم که چگونه چنین تلاش برای کمال می تواند به ذهن شخص آسیب برساند.

ذهن زیبا (2001)

فیلم ذهن زیبا

فیلم A Beautiful Mind از داستان واقعی جان فوربس نش جونیور و بیوگرافی A Beautiful Mind از سیلویا نصار الهام گرفته شده است. این فیلم در مورد اختلالات روانی،زندگی ریاضیدان، جان نش، وقتی “نظریه بازی” را کشف می کند که با بیش از یک قرن نظریه اقتصادی گذشته مغایرت دارد، مدعی شهرت می شود. اما همچنان که دولت برای جلب توجه او تلاش می کند، اسکیزوفرنی پارانوئید او (یک بیماری روانی که در آن فرد با واقعیت ارتباط خود را از دست می دهد) کنترل کامل را در دست می گیرد. این یک فیلم قدرتمند در مورد غلبه بر بیماری روانی پیشرونده است.

کلوپ صبحانه (1985)

فیلم کلوب صبحانه

کلوپ صبحانه، از دیگر فیلم‌هایی درباره سلامت روان است داستان آن در مورد گروهی از بچه های دبیرستانی ظاهراً متفاوت است که در بازداشت محکوم می شوند.  در این فیلم ما ما بلافاصله کلیشه ها را می بینیم: نوجوان شورشی، عصبی، ورزشکار، دختر محبوب و کوک. اما به زودی متوجه می شویم که هر یک از آن‌ها با نوعی فشار که سلامت روانی شان را به خطر می اندازد روبرو می‌شوند. جان (جاد نلسون) از یک خانه متجاوز است، برایان (آنتونی مایکل هال) سعی کرد با اسلحه شلیک کننده خودکشی کند و مجبور شود اندرو (امیلیو استوز) برای قلدری دیگران از سوء استفاده عاطفی مرزی پدرش ناشی می‌شود. کلوپ صبحانه این فضای بین کسانی را که به نظر می رسد “خوب هستند” و کسانی که در آستانه سقوط هستند بررسی می‌کند، چیزی که بسیاری از مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر چیزی برای حذف از فیلم وجود دارد، این خط است: “همه ما بسیار عجیب هستیم. برخی از ما فقط بهتر می توانیم آن را پنهان کنیم، این تمام است. “

مشاوره ژنتیک رایگان

زندگی خوب در گرو سلامتی است!


در آزمایش سلامت (
HealthX) مای اسمارت ژن نشانگرهای ژنتیکی مرتبط با 56 بیماری و اختلال مثل بیماری های قلبی، دیابت، آلزایمر و غیره تجزیه و تحلیل می شوند. به کمک گزارشی که از تحلیل ژن های شما به دست آمده و جلسه مشاوره ای که با پزشک برای بررسی لایف استایل (سبک زندگی) و شرایط محیطی زندگی تان، خواهید داشت؛ اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطر و بهبود سلامت کلی شما مشخص می‌شود.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای مشاوره رایگان، اطلاعات تماس خود را در فرم وارد کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید