زمان مطالعه: 11 دقیقه

تعریف استعدادیابی و اهمیت کشف استعداد

استعدادیابی چیست؟

تعریف استعدادیابی چیست؟ هر انسان دارای مهارت ها و استعدادهای ذاتی خاصی است و رسالت و وظیفه ی خاصی را در دنیا دارد. هیچ فردی در این دنیا بدون استعداد خاص و متفاوت به دنیا نمی آید.

استعدادهای ذاتی متناسب با شرایط و محیط زندگی هر یک کشف خواهند شد. علاوه بر محیط، ژنتیک نیز در استعدادها نقش پر رنگی دارد. به نظر شما نقش DNA در استعدادیابی چقدر است؟ با ما همراه باشید تا موضوع تعریف استعدادیابی و تاثیر ژنتیک بر آن را مورد بررسی قرار دهیم و با روش های آن آشنا شویم.

تعریف استعدادیابی و اهمیت شناخت توانمندی ها 

شناخت توانمندی ها کمک بزرگی برای موفقیت در همه ی حیطه های زندگی می باشد. به طور مثال  پدر و مادر اصرار دارند تا فرزندشان رشته ریاضی بخواند و مهندس شود؛ اما فرزند آن ها با استعداد ذاتی خیاطی به دنیا آمده است!

قطعا در این موارد نه تنها استعداد و مهارت ذاتی فرد کور می شود بلکه در شغل آینده نیز فرد موفقی نخواهد بود. یکی از موارد مهم درباره ی موضوع شناخت استعدادها این است که کشف استعداد رابطه مستقیمی با علاقه فرد دارد.

واقعیت این است که تفاوت زیادی در کیفیت زندگی افرادی که مسیر زندگی خود را طبق توانایی ها و استعدادهایشان تعیین کرده اند و افرادی که نسب به قابلیت های خود آگاه نیستند؛ وجود دارد.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

نشانه های اهمیت شناخت توانمندی ها 

  • رضایت شغلی دارند.
  • علاقه مند به پیشرفت و ارتقای شغلی هستند.
  • مسئولیت پذیر هستند.
  • خلاقیت خود را به کار می گیرند.
  • از رشته تحصیلی خود راضی هستند و آن را دوست دارند.
  • به ادامه تحصیل علاقه دارند.

این ها فقط چند نمونه بارز از ویژگی های زندگی فردی است که نسبت به توانایی ها، علاقه ها و شرایط زندگی خود آگاهی دارد و از زندگی کردن لذت می برد. در مقابل افرادی که شناختی نسبت به خود ندارند معمولا:

  • از شغلی که دارند راضی نیستند.
  • ارتقای شغلی در کاری که به آن علاقه ندارند خیلی برایشان جذاب نیست.
  • احساس مسئولیت کمتری نسبت به وظایف خود دارند.
  • کم تر به ایده ها و خلاقیت خود می پردازند.
  • به رشته تحصیلی خود علاقه ندارند.
  •  به ادامه تحصیل علاقه مند نیستند و  یا مدام رشته خود را تغییر می دهند.
  • از زندگی خود راضی نیستند و صبح ها انگیزه ای برای شروع روز ندارند.

در نتیجه، کاری که صرفا برای به دست آوردن پول انجام می شود و هیچ انگیزه و علاقه ای نسبت به آن وجود ندارد؛ به رشد فردی کمک نمی کند. همچنین انتخاب رشته فقط برای دریافت مدرک، تاثیری در رشد فردی و اجتماعی نخواهد داشت. یک اجتماع موفق از افراد مسئولیت پذیر تشکیل می شود. بیشتر مشکلات جامعه به دلیل انجام شغل های اجباری می باشد.

تعریف استعدادیابی
در هر سنی می توان برای استعدادیابی اقدام کرد!

استعدادیابی به موقع چه تاثیری در زندگی افراد دارد؟

سن و زمان استعدادیابی یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت افراد به حساب می آید. قطعا هر چه زودتر یک فرد استعداد ورزشی و علایق خود را بداند، سریع تر وارد مسیر موفقیت خواهد شد.

به طور مثال فردی که در دوران کودکی علاقه و استعداد خود را نسبت به موسیقی پیدا می کند قطعا در سی سالگی یکی از ماهرترین افراد در آن حوزه موسیقی خواهد شد. در هر سنی می توان اقداماتی برای کشف استعداد انجام داد اما انجام آن در سنین پایین تر کمک بزرگی به موفقیت فرد خواهد نمود. تحقیق در مورد استعدادیابی کمک بزرگی به شما خواهد نمود.

فواید استعدادیابی کودکان بسیار زیاد است. از سن سه سالگی به راحتی می توان با استفاده از ابزارهایی استعدادیابی را بر روی کودکان انجام داد. توجه داشته باشید که انجام این کار در یک مرحله انجام نمی شود و حدود یک سال زمان لازم است تا استعداد های کودک مشخص گردد.

برخی از والدین به اشتباه این تصور را دارند که تنها با انجام یک تست می توان کشف استعداد کودک را انجام داد. کودک در یک بازه ی زمانی یک ساله می تواند استعداد های نهفته خود را بروز دهد.

اگر یک آقا یا خانم چهل ساله هستید باز هم برای استعدادیابی دیر نیست. انسان تا زمانی که نفس می کشد باید در جهت رشد خود تلاش نماید. قطعا کشف زودتر مهارت و استعداد بهتر است اما توجه داشته باشید که هیچ وقت برای انجام کارهای درست دیر نیست.

خانم های خانه دار بسیاری بعد از ازدواج و بچه داری استعداد خود در زمینه های مختلف را کشف نموده اند و در حال حاضر شغل و درآمد عالی دارند. یکی دیگر از این روش ها، تست هوش گاردنر، روشی برای استعدادیابی کودکان است.

آیا می دانید نقاشی هایی که کودکان می کشند، گاهی نشانه هایی از احساسات درونی آن ها را در خود دارد؟ کودکان معمولا با نقاشی کردن، خوشی، غم و خشم خود را آزاد می کنند. برای یادگیری تفسیر نقاشی کودکانه کافی است کلیک کنید.

با ژنتیک استعدادت رو پیدا کن!
این دفعه به جای تست های استعدادیابی، با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتیت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفت راهکار دریافت کن! اینطوری از خیلی ها جلوتری!

تست استعدادیابی ژنتیکی برای اولین بار در ایران در مجموعه مای اسمارت ژن انجام می شود.ما از طریق بررسی دی ان ای 23 ویژگی مهم شخصیتی شما را مورد بررسی قرار می دهیم. نتیجه این بررسی تحت یک گزارش کامل همراه با مشاوره ارائه می شود.
با استفاده از نتایج این آزمایش استعدادیابی ژنتیکی به استعدادها و ویژگی شخصیتی ذاتی خود پی می برید. این آگاهی در آینده شما و یا کودکتان برای انتخاب مسیر درست تحصیلی، شغلی و در نهایت زندگی بهترین تاثیر بسزایی دارد.
فراموش نکنید که شما هم می توانید با انجام آزمایش ژنتیک بسیار ساده، زمینه استعدادهای نهفته خود را بشناسید و در مسیر رشد خود یک قدم بردارید. همین حالا برای دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را در فرم انتهای مقاله وارد نمایید.

نقش والدین در شناخت استعداد فرزندان
شرایط را برای رشد و شکوفایی کودک مهیا کنید.

 نقش والدین در استعدادیابی فرزندان

Talent Acquisition چیست؟ داشتن استعداد به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. فراهم کردن شرایط و حرکت در مسیر رشد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ممکن است یک کودک استعداد و توانمندی زیادی در حوزه یک رشته ورزشی داشته باشد اما در صورت توجه نشدن به آن پیشرفت و موفقیت خوبی را در آن زمینه به دست نیاورد.

والدین نقش اساسی و بسیار مهمی را در استعدادیابی فرزندان خود دارند. یک کودک در صورتی پیشرفت خواهد کرد که والدین توجه کافی را به او و استعدادهایش داشته باشند. بنابراین اگر صاحب فرزند هستید؛ باید خودتان را مسئول استعدادیابی او بدانید و مطالعات زیادی انجام دهید.

talent acquisition  چیست؟

عبارت Talent Acquisition به معنی جذب استعداد و کشف استعداد  می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا به این مسئله توجه بسیار زیادی می شود. متاسفانه در کشور ما به موضوع استعدادیابی به صورت دقیقی پرداخته نمی شود و کودکان در یک سیستم آموزشی معیوب پرورش می یابند. در سیستم آموزشی ایران، نه تنها کودکان، بلکه والدین آن ها نیز از تعریف استعدادیابی درک درستی ندارند.

در این سیستم هیچ توجهی به استعداد ذاتی افراد نمی شود و هدف تنها حفظ کردن برخی از اصول در دروس می باشد. معمولا افراد بعد از گذراندن 12 سال دوران تحصیلی هیچ مهارتی را فرا نمی گیرند.

در این شرایط نقش والدین در توجه به کشف استعداد فرزند خود بسیار بیشتر می باشد. یعنی باید توجه داشته باشید که در صورت توجه نکردن به استعداد کودک خود سیستم آموزشی هیچ نقشی در استعدادیابی نخواهد داشت. ضرورت استعدادیابی بسیار زیاد است. حتما باید بعد از سه سالگی توجه کافی و لازم به این موضوع انجام شود.

اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید و سعی کنید با کمک متخصصان استعداد ذاتی کودک خود را مشخص نمایید. هدایت کودک به سمت مسیر رشد و پیشرفت بر عهده پدر و مادر است.

در صورت نبود بستر مناسب قطعا موفقیتی نیز وجود نخواهد داشت. Talent Acquisition چیست؟ این عبارت به معنی جذب استعداد در حیطه های مختلف می باشد.

 شناخت مراحل رشد کودک چه اهمیتی در کشف استعداد دارد؟

انسان در سنین کودکی ظرفیت پذیرش و یادگیری مهارت بیشتری را نسبت به بزرگسالی دارد. اگر دقت کرده باشید در سنین کودکی و نوجوانی مطالب و مهارت ها را بهتر می آموزیم. بهترین مرحله برای استعدادیابی و روبرو شدن با موضوع توانایی های فرد، سنین 3 الی 6 سال می باشد.

نمودار کشف توامندی ها
نمودار استعداد

در این مرحله کودک هنوز خواندن و نوشتن یاد نگرفته است و استعداد های ذاتی او بهتر مشخص می شود. توجه داشته باشید که طبق مفهوم و تعریف استعدادیابی اگر استعدادیابی قبل از 3 سالگی انجام نگیرد، بهتر است؛ زیرا رشد مغزی به اندازه ی کافی انجام نشده است. حتما باید تحقیق در مورد استعدادیابی انجام شود.

متاسفانه قبلا این تفکر وجود داشت که استعداد و خلاقیت در کودکان رابطه مستقیمی با آی کیو یا همان ضریب هوشی دارد.

ضریب هوشی توانمندی ذهن در انجام برخی از معادلات ذهنی است. توجه داشته باشید که انسان دارای چندین نوع هوش می باشد. با ادامه مقاله تعریف استعدادیابی همراه باشید.

 ضریب هوشی و استعدادیابی بهم ارتباط دارند؟

برخی به غلط این تصور را دارند که کودکی هوش و استعداد زیادی دارد که می تواند در سریع ترین زمان ممکن مسائل ریاضی را حل نماید یا به راحتی قادر به حفظ کردن مسائل تئوری است. توجه داشته باشید که ضریب هوشی تنها یکی از انواع استعداد و هوش های انسان می باشد.

بسیاری از افراد موفق در دنیا ضریب هوشی بالایی ندارند. این افراد دارای هوش اجتماعی بالایی هستند.

یعنی توانایی هایی به غیر از حل ریاضی و حفظیات دارند. کشف و تشخیص استعداد موجود در فرد را استعدادیابی می نامند. تست های هوش معتبر زیادی وجود دارد که با انجام آن ها می توانید تا حدودی ضریب هوشی خود را مورد بررسی قرار دهید.

هوش اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و استعدادیابی کودکان دارد. به طور مثال در حال حاضر هزاران نفر طنز پرداز در دنیا وجود دارد که هیچ کدام آی کیو بالایی ندارند اما به موفقیت ها و درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا نموده اند.

بهتر است با مطالعه و ارتقا دادن دانش خود در زمینه استعدادیابی مراحل رشد کودک خود را بشناسید و بر اساس آن اقدام به کشف انواع استعداد او کنید.

انواع تست های استعدادیابی

تست های زیادی برای تحلیل شخصیت افراد و کمک به فرایند استعدادیابی آن ها طراحی شده است. در ادامه به چند نمونه از معروف ترین انواع تست های استعدادیابی و هوش اشاره می کنیم:

نمونه ای از تست های معروف استعدادیابی و

نمونه ای از تست های هوش هستند.

استعدادیابی ژنتیکی مای اسمارت ژن
علاوه بر شناخت قابلیت ها و استعدادها، پشتکار و مهیا نمودن شرایط و محیط برای استعدادیابی از اهمیت زیادی برخوردار است

آیا انیشتین موفقیتش را مدیون استعدادش بود ؟

برای درک بهتر تعریف استعدادیابی یک مثال بارز داریم. انیشتین یکی از مثال ها و مواردی است که احتمالا همه ی ما داستان زندگی او را می دانیم. انیشتین در دوران تحصیل خود فرد موفقی نبود و  سیستم آموزشی او را رد کرد. مادر او یک نوازنده پیانو بود و خود انیشتین نیز علاقه ی زیادی به موسیقی و پیانو داشت.

درست است که انیشتین در دوره تحصیل خود فرد موفقی نبود؛ اما او در همان دوران نسبت به خود، هوش و توانایی هایش کمی شناخت پیدا کرد. علاوه بر پشتکاری که انیشتین از خود نشان داد، مادر او نیز شرایط و محیط مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادها و توانایی پسرش فراهم کرد.

در نهایت، پشتکار و تلاش، او را به یک نابغه در رشته ی ریاضی و فیزیک تبدیل کرد. پس باید این نکته را از یاد نبریم که علاوه بر شناخت قابلیت ها و استعدادها، پشتکار و مهیا نمودن شرایط و محیط برای استعدادیابی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر اساس یافته های علمی در هشتاد درصد موارد روش ژنتیکی می تواند افراد را به جواب درستی درباره ی استعدادها برساند و نقش وراثت در ژنتیک را به خوبی نمایش دهد. البته روش اوکانر نیز یکی از روش های قابل قبول در دنیا است. در صورتی که قصد دارید از یک روش قطعی استفاده نمایید توصیه می شود حتما تست های مربوط به ژنتیک را انجام دهید.

تاثیر عوامل مختلف در تعریف استعدادیابی چیست؟

عوامل مختلفی مانند سن مورفولوژیکی، سن بیولوژیکی، سن ورزشی و رشد روانی تاثیر زیادی در استعدادیابی دارند که به صورت جداگانه در پیرامون هر یک صحبت خواهیم کرد.

تعریف استعدادیابی و درک توانایی ها
شما می دونید در چه زمینه ای استعداد داری؟

سن بیولوژیکی و کشف استعدادها

روش های استعدادیابی کودکان نتایج مختلفی به ارمغان می آورد. هر انسان دارای دو سن تقویمی و بیولوژیکی می باشد. سن تقویمی همان سنی است که بر اساس تقویم و شناسنامه مشخص می گردد. به طور مثال اگر 30 سال از تاریخ تولد شما گذشته باشد، سن تقویمی شما سی می باشد. حال سن بیولوژیکی چیست؟

فردی چهل ساله را در نظر بگیرید که روحیه و سرزندگی یک فرد بیست ساله را دارد؛ یا برعکس؛ جوانی بیست ساله که روحیه یک فرد سی ساله را دارد. در این شرایط می گوییم سن بیولوژیکی فرد جوان تر و یا پیرتر است.

مقدار چربی، چین و چروک و بسیاری از عوامل دیگر سن بیولوژیکی شما را مشخص می نماید. هر چه روند پیر شدن سلول ها با سرعت پیش رود، سن بیولوژیکی بیشتر خواهد بود.

استعدادیابی و تاثیر سن ورزشی بر آن

این مورد به میزان رشد عضلات و استخوان ها در بدن مربوط می شود. اگر توجه کرده باشید. کودکان در سنین پایین تر انعطاف بدنی بهتری دارند و راحت تر می توانند حرکات ورزشی را انجام دهند.

در هنگام بررسی موضوع تعریف استعدادیابی باید به سن و استعداد ورزشی نیز توجه زیادی شود. به طور مثال استعدادیابی ورزشی کودکان باید از سن ده سالگی شروع به انجام ورزش فوتبال نمایند زیرا در این سن شرایط بدنی خوبی دارند.

کشف استعدادها و تاثیر آن بر  رشد روانی

رشد روانی نیز از جمله عوامل بسیار مهم در هنگام بررسی استعدادیابی می باشد. برخی از آموزش ها باید متناسب با رشد روانی کودک انجام شود.

به طور مثال آموزش الفبا برای کودکان زیر پنج سال ممنوع می باشد زیرا کودک هنوز از رشد روانی کافی برای این آموزش برخوردار نیست. در تعریف استعدادیابی  حتما باید به عوامل مختلف و موثر توجه داشته باشید.

جایگاه استعدادیابی در دنیا و کشورهای دیگر

تمامی کشورهای پیشرفته نسبت به موضوع استعدادیابی دقت و توجه بسیار زیادی را دارند. آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است. آمریکا، سنگاپور و سوییس از جمله کشورهایی هستند که در سیستم آموزشی خود به استعدادیابی کودکان اهمیت زیادی می دهند.

در واقع کودکان از ابتدای آموزش بر اساس استعداد خود مراحل آموزشی را می گذرانند. هر کشور برای پیشرفت نیازمند توجه به استعداد های افراد جامعه می باشد.

جمع بندی

تعریف استعدادیابی برای هر فرد یک امر ضروری و البته متفاوت است. بهتر است در سنین کودکی استعدادیابی به روش های درست انجام شود. استعدادیابی صحیح و کشف توانایی های افراد، در انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب کمک می کند.

در صورتی که فرزندی دارید حتما باید اطلاعات کافی و مفیدی درباره‌ی کشف توانایی ها و استعدادیابی به دست آورید.

استعدادیابی چیست؟ و چه نقشی در زندگی دارد؟ کشف استعدادهای ذاتی و نهفته، در موفقیت فردی و اجتماعی افراد اهمیت زیادی دارد. افرادی که با آگاهی نسبت به توانمندی ها و استعداد های خود اقدام به انتخاب شغل می نمایند در آینده درآمد خوبی را به دست می آورند.

یکی از روش های بسیار موثر برای استعدادیابی روش ژنتیکی می باشد. در این روش با بررسی ژن افراد به ویژگی های  رفتاری و استعداد آن ها پی می برند؛ تست استعدادیابی اوکانر از روش های دیگر می باشد. توصیه می شود انجام تست های استعدادیابی را قبل از 7 سالگی برای فرزند خود انجام دهید.

سوالات متداول

استعدادیابی چیست؟

استعدادهای ذاتی متناسب با شرایط و محیط زندگی هر یک کشف خواهند شد. کشف استعداد رابطه مستقیمی با علاقه فرد دارد. واقعیت این است که تفاوت زیادی در کیفیت زندگی افرادی که مسیر زندگی خود را طبق توانایی ها و استعدادهایشان تعیین کرده اند و افرادی که نسب به قابلیت های خود آگاه نیستند؛ وجود دارد. کشف استعدادهای ذاتی و نهفته، در موفقیت فردی و اجتماعی افراد اهمیت زیادی دارد. افرادی که با آگاهی نسبت به توانمندی ها و استعداد های خود اقدام به انتخاب شغل می نمایند در آینده درآمد خوبی را به دست می آورند.

بهترین سن استعدادیابی چه سنی است؟

استعداد یابی مشخص کردن استعداد های ذاتی هر فرد می باشد. بهترین سن برای مشخص کردن استعداد 3 الی 6 سالگی می باشد. البته در هر سنی می توان استعداد ورزشی افراد را مشخص نمود اما توصیه می شود قبل از ورود به دبستان تست استعدادیابی انجام گردد.

چطور می توان استعدادها را کشف کرد؟

با مراجعه به یک روانشناس می توانید با استفاده از انواع تست های استعدادیابی این کار را انجام دهید. البته انجام تست ژنتیک نیز برای مشخص شدن استعدادها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استعدادیابی کودکان به چه صورت است؟

هر فرد در هنگام تولد دارای استعدادهای ذاتی می باشد. با انجام تست برای کودکان 3 تا 6 ساله به راحتی می توان استعدادیابی را انجام داد. توصیه می شود این کار توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام گردد.

استعدادیابی ژنتیکی چگونه است؟

با استفاده از علم ژنتیک و بررسی ژنوم سلول امکان دسترسی به ویژگی های جسمی و روانی فرد و مشخص نمودن استعدادهای نهفته وجود ندارد.

چطور میتونم آزمایش استعدادیابی یا تست استعدادیابی انجام بدم؟

به طور کلی؛ تعداد زیادی تست های استعدادیابی روانشناسی وجود دارد که شما با پاسخ دادن به سوالات آن ها، تا حدودی نسبت به توانایی ها و علاقه های خود شناخت پیدا می کنید؛ اما برای پاسخ دقیق و کشف استعداد خود یا کودکتان، می توانید تست استعدادیابی ژنتیکی یا تست استعدادیابی کودکان را انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای انجام تست استعدادیابی ژنتیکی با مشاوران مای اسمارت ژن تماس حاصل فرمایید.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

11 دیدگاه

  1. اون چیزی که باعث پیشرفت در دانش و مهارت های یه جامعه میشه استعداد های توانای مردم اون جامعه ست . پس هرچقدر که استعداد یابی ها اصولی و دقیق صورت بگیره اون جامعه هم پیشرفت میکنه. تاکید بسیاری از مقالات معتبر مثل مقالات فوربز و دانشگاه کسب و کار هم همیشه روی موضوع استعداد یابی بوده ممنون از محتوای عالی تون

    1. سلام دوست عزیز؛ ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید؛ مجموعه مای اسمارت ژن هم تلاش می کند که عموم مردم را از اهمیت استعدادیابی و شناخت توامندی ها آگاه کند. امیدواریم که از تست های ژنتیکی مای اسمارت ژن استفاده کنید و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

  2. خیلی مطالب چالبی گفتید. ماهارو استعدادیابی نکردن وگرنه نتیجه بهتری میداشتیم. امیدوارم مادر پدرای جدید بچه هاشون رو استعدادیابی کنن.

    1. سلام دوست عزیز، همینطور هست که میفرمایید. استعدادیابی، در انتخاب مسیر درست زندگی کمک شایانی می کند.

      1. سلام ،من خارج از ایرانم میتونم .بچم ۸ماهه هست میخوام استعداد یابی بشه .ایا امکانش هست در مرکز شما ؟

        1. سلام ممنون از توجه شما
          اطلاعات تماس تون رو در فرم مشاوره رایگان انتهای مقاله وارد کنید؛ همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

      2. سلام ،من خارج از ایرانم میتونم .بچم ۸ماهه هست میخوام استعداد یابی بشه .ایا امکانش هست در مرکز شما ؟

    1. سلام دوست عزیز، بله، تست استعدادیابی ژنتیکی مای اسارت ژن از زمان تولد انجام می شود. با این حال بهتر است این تست بعد از دو ماهگی انجام شود.

    1. سلام دوست عزیز، کافیه اطلاعات تماستون رو در فرم مشاوره رایگان انتهای مقاله وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید