زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین زمان مصرف ویتامین ب 1 300 و خواص b1 برای بدن

انواع قرص ویتامین ب

بهترین زمان مصرف ویتامین ب 1 300 و ویتامین ب 1 100 به صورت روزانه و همراه با غذا است اما حساسیت و تأکید زیادی روی آن وجود ندارد؛ شما می‌توانید همراه یا بدون غذا این قرص را مصرف کنید. (در صورت تجویز پزشک، شرایط ممکن است فرق کند)

ویتامین b1 یا Thiamine،  در سوخت و ساز بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، زیرا بر عملکرد درست سلول‌های بدن، بازسازی سلولی و رشد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. ب ۱ به صورت طبیعی در بدن ساخته نمی‌شود و برای تأمین آن باید از منابع غذایی مختلفی استفاده کرد.

اگر شما هم به دنبال جوابی برای بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ب ۱ به اینجا رسیده‌اید، همراه ما باشید تا درباره شرایط مصرف این قرص، فواید، عوارض و منابع تأمین آن (اعم از قرص‌های مکمل b۱) نکات کلیدی بیشتری صحبت کنیم.

ویتامین های گروه ب
ویتامین b1 یا تیامین

انواع قرص ویتامین b1

اولین ویتامینی که از گروه ب کمپلکس کشف شد ویتامین ب 1 بود. قرص Vitamin B1 در دو گروه تولید می‌شود، این دو گروه عبارتند از:

  • ویتامین b1 100: تیاماکس
  • ویتامین b 1 300: تیامین هیدروکلراید

این قرص‌ها بعد از مصرف، از طریق روده به سرعت جذب می‌شوند زیرا محلول در آب هستند. قرص ویتامین ب ۱، 300  و 100 میلی گرمی در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

ویتامین ب 1 300 چیست؟

ویتامین ب ۱ ۳۰۰ یک مکمل غذایی از ویتامین‌های گروه ب است و معمولا برای:

گزارش جامع تست تغذیه ژنتیک NutritionX، به شما و یا متخصص تغذیه تان کمک میکند تا با به توجه نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، یک برنامه غذایی و رژیم منحصر به فرد داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و آشنایی بیشتر با آزمایش ژنتیک تغذیه اطلاعات خود را ثبت کنید.

  • افرادی که در رژیم غذایی خود از غلات کامل، گوشت، ماهی، مرغ و غیره استفاده نمی‌کنند؛
  • افرادی که به دلیل بیماری‌هایی مثل سلیاک، بری بری، کرون و یا کولیت و اختلال مغزی در جذب ویتامینb1 دچار اختلال شده‌اند؛
  • ورزشکار‌هایی که به دلیل متابولیسم زیاد نیاز به تیامین بیشتری دارند؛
  • و افراد مسنی که با بالا رفتن سنشان، روند جذب ویتامین b۱ در بدن آن‌ها کند شده است؛

تجویز می‌شود.

گاهی ابتلا به هر یک از اختلالات تغذیه ای در روند جذب ویتامینها خلل ایجاد میکند؛ برای آشنایی بیشتر با انواع اختلالات تغذیه ای کلیک کنید.

از طرف دیگر برخی از افراد برای تقویت حافظه، تمرکز، افزایش سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن به سراغ قرص‌های ویتأمین ب از جمله ویتأمین ب ۱ ۳۰۰ و ویتأمین ب ۱ ۱۰۰ ‌می‌روند.

بهترین زمان مصرف ویتامین ب 1 300 همراه با غذا و یک لیوان کامل، آب است.

فراموش نکنید که بدن هر فرد بسته به ژنتیک منحصر به فرد خود؛ مقدار مشخص و متفاوتی از سایرین، نیاز به مواد معدنی دارد. با انجام آزمایش ژنتیک تغذیه می‌توانید بر اساس نیاز‌های بدن‌تان، برنامه غذایی خود را بهینه‌سازی کنید و تمام مواد ضروری مورد نیاز آن را تأمین کنید. برای دریافت مشاوره رایگان ژنتیک آزمایش تغذیه اطلاعات تماس خود را در فرم انتهای مقاله تکمیل نمایید.

ویتامین ب 1 100 با ویتامین b1 300 چه فرقی دارند؟

مهم‌ترین تفاوت تیامین هیدروکلراید (Vitamin B1 300 – Thiamine و تیاماکس (Vitamin B1 100 – Thiamax) Hydrochloride) در دز مصرفی آن‌ها است؛ طبیعتا ویتامین ب 1 300 از مقدار Vitamin B بیشتری برخوردار است.

مقدار مصرف و زمان مصرف این قرص‌ها برحسب نیاز بدن شخص و به دستور پزشک مشخص می‌شود. در ادامه توصیه‌هایی برای مصرف این مکمل‌ها مطرح شده است.

بایدها و نبایدها در زمان مصرف ویتامین ب ۱ ۳۰۰ و ب ۱ ۱۰۰

قرص ویتامین ب 1 در برخی موارد منع مصرف دارد، از جمله:

  • همراه با غذا‌های دریایی خام یا نپخته مصرف نشود.
  • ویتامین ب 1 را نباید با غذا‌های کافئین دار مصرف کرد.
  • قرص ویتامین ب 1 را مادران شیرده و زنان باردار باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنند.
  • به افرادی که دارو‌های ادرار‌آور استفاده می‌کنند، مصرف قرص‌های ویتامین b1 توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که دچار بیماری‌های کبدی هستند باید زیر نظر پزشک متخصص قرص ویتامین b1 مصرف کنند.

به غیر از ویتامین b1، با دیگر ویتامین های ضروری بدن آشنا شوید!


رژیم اصولی با تست ژنتیک تغذیه!

 

بدن شما چقدر به ویتامین b نیاز دارد؟ NutritionX با مشخص کردن مقدار نیازهای ضروری بدن به مواد معدنی و غیره، امکان پیروی از یک برنامه غذایی سالم و منحصر به فرد را به شما می دهد؛ هم به وزن ایده آل برسید هم سلامتی خود را حفظ کنید.

 


زمان مصرف قرص ویتامین ب 1 300 و ب 1 100

همانطور که پیش‌تر گفتیم؛ بهترین زمان مصرف ویتامین ب ۱ ۳۰۰ و ب ۱۰۰ همراه وعده غذایی است اما حساستی زیادی روی آن وجود ندارد. نکته ای که به آن اشاره نکرده بودیم این است که در بعضی شرایط، زمان مصرف قرص ویتامین ب 1 به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر هدف از مصرف قرص ویتامین  b1، لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن است، مصرف آن بعد از وعده غذایی توصیه می‌شود؛ در شرایط دیگر پزشک با توجه به نیاز بدن فرد، مقدار و زمان مصرف را مشخص می‌کند.

ویتامین b1 یا تیامین و عملکرد مهم آن

ویتامین ب 1، یکی از هشت ترکیب مهم از انواع ویتامین های گروه B است. هر فرد به صورت روزانه باید
ویتامین‌های گروه B را مصرف کند. به دلیل اینکه بدن برای تبدیل کربوهیدرات‎ ها (نشاسته، قند، شکر و…) به انرژی، به آن ها نیاز دارند.

بدن به صورت طبیعی نمی تواند این ویتامین را تولید کند؛ بنابراین برای تامین آن باید از منابع غذایی مختلفی استفاده کرد. این ویتامین در سوخت و ساز بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، زیرا بر عملکرد درست سلول‌های بدن، بازسازی سلولی و رشد آن‌ها تأثیر می‌گذارد.


7 خواص مهم ویتامین B1

  • سوخت و ساز: تبدیل کردن کالری دریافتی به انرژی
  • قلب و عروق: بهبود جریان خون رسانی در رگ ‎ها و قلب
  • ضعف و اسپاسم: پیشگیری از درد و اسپاسم عضلات و ماهیچه ‎ها
  • سلامت چشم: مفید برای درمان آب مروارید (نقش دارد)، مانع تاری دید
  • سلامت روده: جذب ویتامین ویتامین ب 1 توسط دستگاه گوارش و روده‎
  • سیستم عصبی: موثر در سلامت، رشد و انتقال پیام ‎های عصبی، ضد التهاب عصب
  • تقویت حافظه

برای زندگی سالم

بسیاری از ما مدت زمان زیادی از زندگی خود را صرف رسیدن به وزن‌ ایده‌آل و BMI مناسب با قد و وزنمان می‌کنیم؛ گاهی موفق می‌شویم و دوباره شکست می‌خوریم. گا‌هاً اصلاً موفق نمی‌شیم! رژیم‌های غذایی مرسوم، حکم آزمون و خطا را برای ما دارند؛ هربار یکی را انتخاب می‌کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. اما بهتر است ما هم همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی پیش برویم!

باید بدانید که میزان نیاز بدن شما به مواد معدنی و سایر خوراکی‌ها چقدر است. مقدار نیاز بدن هر فرد به کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و غیره متفاوت است. این مقادیر تنها از یک راه مشخص خواهد شد؛ آزمایش ژنتیک تغذیه!

امروزه با انجام آزمایش ژنتیک، بر اساس مشخصات ژنتیکی منحصر به فرد و نیاز‌های بدن، یک برنامه شخصی‌سازی شده تهیه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که اگر برنامه غذایی و رژیم افراد بر اساس ساختار ژنتیکی و نیاز‌های بدن باشد، مطمئناً نتایج مؤثرتر و پایدارتری حاصل خواهد شد که حفظ آن نیز آسان‌تر خواهد بود.  برای آشنایی بیشتر با آزمایش ژنتیکی تغذیه می‌توانید فرم مشاوره ژنتیک رایگان در انتهای مقاله را تکمیل نمایید.



مهم ترین علائم کمبود ویتامین b1 در بدن

کمبود ویتامین b۱ منجر به علائم زیر می‌‎شود:

  • بی اشتهایی: کاهش وزن را به دنبال دارد.
  • انرژی کم و خستگی: به تدریج یا یکباره بروز می‌کند.
  • ضعف: در ماهیچه‎‌ها بروز پیدا می‌کند (در طولانی مدت)
  • تاری دید: از فواید ویتأمین ب ۱ حفظ سلامت چشم‌ها است.
  • مور مور شدن دست و پا: یک علامت مهم در خواب و بیداری است.
  • ناراحتی‎‌های روحی: در نتیجه پایین آمدن آستانه تحریک‌پذیری به وجود می‌آید.
  • واکنش‎‌های غیرارادی: کم شدن رفلکس‌های طبیعی بدن را موجب می‌شود (موجب عدم تعادل در راه رفتن).

مهم ترین علائم کمبود ویتامین آ را بشناسید! | علائم کمبود ویتامین دی که باید جدی بگیرید!

میزان مصرف ویتامین b1

مقدار روزانه این Vitamin B1 در افراد، به سن و شرایط بدنی آن‌هاا بستگی دارد:

این جدول صرفا جنبه اطلاعات عمومی دارد و اولویت با نظر تخصصی پزشک مربوطه است!

چقدر ویتامین ب1 مصرف کنیم؟
مقدار مورد نیاز ویتامین ب ۱ در سنین مختلف
از تولد تا 6 ماهگی2 میلی گرم
7 ماهگی تا 12 ماه3 میلی گرم
1 تا 3 سالگی0.5 میلی گرم
4 تا 8 سالگی6 میلی گرم
9 تا 13 سالگی9 میلی گرم

از این سن به بعد میزان مصرف روزانه این ویتامین در آقایان بیشتر می‎‌شود. در آقایان بالای 14 سال، مصرف روزانه 1.2 میلی‎گرم ویتامین ب 1 در روز کافیست. در خانم‌های بالای 14 سال، روزانه 1 میلی‎گرم از ویتامین ب ۱ کافی است.

نکته مهم این است که خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی به صورت روزانه باید میزان بیشتری از ویتأمین‌ها را مصرف کنند. در نتیجه ویتامین ب 1 نیز شامل این قانون می‌شود. میزان مصرف روزانه این ویتامین، برای مادران باردار و شیرده 4.1 میلی‎گرم است.

عوارض مصرف بی رویه ویتامین ب ۱

مصرف برخی دارو‌ها عوارض جانبی مختلفی را برای فرد ایجاد می‌کند. علائم زیر از عوارض قرص ویتامین ب 1 300 هستند که باید به آن‌ها در زمان مصرف توجه کرد:

  • حالت تهوع
  • حساسیت یا آلرژی
  • کبود یا آبی رنگ شدن لب‌ها
  • بی ‎قراری
  • گرما یا تعریق زیاد بدن
  • خونی یا تیره رنگ شدن مدفوع
  • سرفه‌های همراه با خون
  • احساس سفتی گلو
  • احساس تنگی نفس و درد قفسه سینه

یک باور اشتباه درباره مصرف ویتامین‎‌ها از جمله ویتامین ب ۱ وجود دارد. برخی افراد معتقدند مصرف ویتامین ‎‌ها هیچ گونه عوارضی برای بدن (حتی با دوز بسیار بالا) ندارند. دلیل آن‌ها این است که ویتامین‌ها در آب محلول هستند، پس مازاد آن از بدن (از طریق ادرار) دفع می‌شود.

درست است که ویتامین b1 اضافی از بدن به همراه ادرار دفع می‌‎شود اما مصرف دوز بالای آن باعث عوارض جانبی می‌‎شود. این عوارض در هر قسمت از بدن ممکن است به وجود بیاید. بر روی پوست موجب خارش یا کهیر می‌‎شود، همچنین باعث حس گرمای زیاد یا تعریق خواهد شد.

مصرف بالای آن باعث حالت تهوع، استفراغ و اسهال در دستگاه گوارش خواهد شد. باعث ایجاد آلرژی در گلو، احساس گرفتگی و خارش نیز می‌شود.

همچنین برای قلب و عروق عوارض جدی در پی خواهد داشت. یکی از عوارض مصرف زیاد ویتامین ب ۱ بیماری قندخون است. یکی از علائم مصرف دوز بالا، تغییر رنگ ادرار ( به رنگ زرد روشن) است

منابع غذایی و دارویی ویتامین b1

ویتامین b1 در چه غذاهایی است؟

مواد غذایی حاوی ویتامین b1 عبارتند از:

  • گروه غلات: برنج سفید، برنج قهوه‌ای، ذرت، گندم، جو پرک
  • در گروه آجیل و دانه‌ها: تخمه آفتابگردان، بادام، گردو
  • در گروه گوشت: گوشت قرمز، جگر، ماهی
  • غلات کاملی مانند آرد سبوس‎دار را فراموش نکنید.
  • همچنین حبوباتی مانند لوبیای سیاه و سبزیجاتی مانند سیب زمینی نیز دارای ویتامین b1 هستند.

توصیه می‌‎کنیم بهترین مواد غذایی را به روش صحیح استفاده کنید تا از تمام ویتامین b1 موجود در آن‌ها بهره‌مند شود، مانند برنج کته ‎ای.

همانطور که ذکر شد ویتأمین ب ۱ در بسیاری از گروه ‎‌های غذایی در دسترس وجود دارد. اگر برخی گروه‌های غذایی کمتر در دسترس شما قرار دارد توسط گروه ‎‌های دیگر کمبود ویتامین b۱ را جبران کنید. این موضوع مختص به ویتأمین b۱ نیست. تمام ویتامین‌های گروه ب را در بر می‌‎ گیرد.

کوتاهی در مصرف روزانه، بدن را در بلندمدت دچار کمبود ویتامین b1 کرده و باید با قرص ویتامین ب ۱ آن را جبران کرد. در هنگام مصرف مواد غذایی ویتأمین دار، باید چند نکته را رعایت کنید. برخی ویتأمین‎‌های گروه ب و ویتامین ب ۱ محلول در آب هستند.

در زمان پختن برخی مواد غذایی، درصد زیادی از ویتامین b1 وارد آب می‌‎شود، مانند برنج، ماکارونی و حبوبات. در نتیجه باید روش صحیح پخت را انتخاب کنید، مانند روش بخارپز یا استفاده از آب آن‌ها. غذا‌هایی مانند سیر و پیاز باعث جذب و رساندن خواص ویتامین ب ۱ به بدن می‌‎شوند. در مقابل مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس بدن را با کمبود ویتأمین ب ۱ مواجه می‌‎ کنند.

جمع بندی

زمان مصرف ویتامین ب 1 300 از دغدغه اصلی شما عزیزان بود که در ابتدای مقاله به آن پاسخ دادیم و در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع پرداختیم. به طور کلی بهتر است زمان مصرف ویتامین ب1 300 و ب 1 100 همراه با غذا و یک لیوان پر آب باشد.

همچنین از باید‌ها و نباید‌های مصرف ویتامین b1 300 و b1 100 نکات مهمی را مطرح کردیم که اگر جای انداخته‌اید بهتر است مجدداً آن را مطالعه کنید. در آخر از نقش مهم ویتامین b1 در عملکرد و سیستم ایمنی بدن غافل نشوید و از منابع غذایی‌ای که بالاتر اشاره کردیم؛ برای فرار از عوارض کمبود ویتامین ب ۱ در برنامه غذایی خود بگنجانید.

فراموش نکنید که بدن هر فرد بسته به ژنتیک منحصر به فرد خود؛ مقدار مشخص و متفاوتی از سایرین، نیاز به مواد معدنی دارد. با انجام آزمایش ژنتیک تغذیه می‌توانید بر اساس نیاز‌های بدن‌تان، برنامه غذایی خود را بهینه‌سازی کنید و تمام مواد ضروری مورد نیاز آن را تأمین کنید. برای دریافت مشاوره رایگان ژنتیک آزمایش تغذیه اطلاعات تماس خود را در فرم انتهای مقاله تکمیل نمایید.


مشاوره رایگان آزمایش ژنتیک تغذیه
NutritionX

گزارش جامع تست تغذیه ژنتیک، به شما و یا متخصص تغذیه تان کمک می کند که با توجه نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، یک برنامه غذایی و رژیم منحصر به فرد را برایتان تدوین کند. با توجه به این که برنامه غذایی شما بر اساس نیازهای بدنتان چیده شده؛ بسیار نتیجه بخش و کارآمدتر از سایر رژیم های همگانی عمل خواهد کرد.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش های ژنتیک مای اسمارت ژن، اطلاعات تماس خود را در فرم مشاوره رایگان وارد نمایید.

مشاوره رایگان آزمایش ژنتیک تغذیه

NutritionX

گزارش جامع تست تغذیه ژنتیک، به شما و یا متخصص تغذیه تان کمک می کند که با توجه نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، یک برنامه غذایی و رژیم منحصر به فرد را برایتان تدوین کند. با توجه به این که برنامه غذایی شما بر اساس نیازهای بدنتان چیده شده؛ بسیار نتیجه بخش و کارآمدتر از سایر رژیم های همگانی عمل خواهد کرد.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش های ژنتیک مای اسمارت ژن، اطلاعات تماس خود را در فرم مشاوره رایگان وارد نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

13 دیدگاه

  1. سلام من اعصابم خیلی ضعیفه وبیشتراوقات عصبانی هستم.تپش قلب هم جدیدا دارم.ممکنه کمبود ویتامین ب باشه؟چه توصیه ای دارید؟

    1. درود بر شما آزاده ی عزیز
      ضعف اعصاب و تپش قلب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از ان ها کمبود ویتامین ب است. ویتامین‌های B، به ویژه B6 و B12، برای سیستم عصبی و قلب اهمیت دارند.

      توصیه می‌کنیم حتماً برای بررسی دقیق‌تر و بررسی منشا اصلی علائمی که دارید به پزشک مراجعه کنید؛ همچنین

      1. غذاهای غنی از ویتامین B مانند گوشت، ماهی و سبزیجات مصرف کنید.
      2. مکمل‌های ویتامین B را تحت نظر پزشک مصرف کنید.
      3. فعالیت‌های آرامش‌بخش مثل یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید.

      علاوه بر آن، برای دانستن نیازهای دقیق تغذیه‌ای خود و بهینه‌سازی رژیم غذایی‌تان، پیشنهاد می‌کنیم ازمایش ژنتیک تغذیه انجام دهید. این آزمایش می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره نیازهای خاص بدنتان به شما ارائه دهد. برای دریافت مشاوره ژنتیک رایگان اطلاعات تماس خود را در فرم انتهای مقاله ثبت نمایید.

  2. سلام، ببخشید دکتر گرامی برای من ویتامین ب ۱_ ۳۰۰ تجویز کردند که هر روز بخورم…خواستم سوال بپرسم اگه هر روز نخورم و یک روز در میان بخورم مشکل پیش میاد؟ در این صورت آیا دارو اثر میکنه؟

    1. درود بر شما سارای عزیز
      تجویز پزشک شما بر اساس معاینه و بررسی هایی که انجام داده صورت گرفته است؛ ممکن است با کم و زیاد کردن دوز دریافتی، نیاز بدنتان به درستی تامین نشود. قبل از ایجاد هرگونه تغییر حتما با پزشک تان مشورت کنید.

  3. ممنون
    اما هزار بار تكرار شده بود … بهتر بود به جاي تكرار در مورد ويتامين ب 2 صحبت مي كرديد

    1. سلام آیدای عزیز
      ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
      در این محتوا به طور اختصاصی راجع به ویتامین ب 1 صحبت کردیم
      حتما در مقاله های جدید مای اسمارت ژن درباره ویتامین ب 2 صحبت خواهیم کرد.

  4. با سلام
    واقعا مطالب خوبی بود
    اطلاعات خوبی کسب کردم سپاسگزارم موفق باشید

  5. سلام اکثر اوقات اعصبانی هستم و اعصابم بهم ریخته ست یکی از اشنایان گفت ممکن این اعصبانیت به خاطر کمبود ویتامینb1باشه البته قصد دارم b1 مصرف کنم ولی از اونجایی که سیگار زیاد می کشم معمولا هر قرصی حال بد می کنه از طرفی اضافه وزن زیاد دارم

    1. سلام میلاد عزیز
      ویتامین ب به خصوص ویتامین های b6, b9, b12 روی خلق و خو و تنظیم عملکرد مغز نقش مهمی دارند بنابراین افرادی که با کمبود ویتامین ب مواجه هستند به احتمال زیاد علائمی مثل اضطراب و افسردگی رو تجربه می کنند. همچنین مصرف سیگار به خودی خود باعث افزایش سطح عصبانیت می شود. توجه داشته باشید که مصرف ویتامین هم باید به اندازه باشد و مصرف خودسرانه آن به هیج وجه توصیه نمی شود. از ان جا که مصرف قرص ها باعث ناراحتی شما می شود پیشنهاد می کنیم حتما با مشورت و تشخیص پزشک روند درمان را شروع کنید.

  6. سلام تکثر اوقات اعصبانی هستم و اعصابم بهم ریخته ست یمی از اشنایانفت ممکن این اعصبانیت به خاطر کمبود ویتامینb1باشه البته قصد دارم b1 مصرف کنم ولی از اونجایی که سیگار زیاد می کشم معمولا هر قرصی حال بد می کنه از طرفی اضافه وزن زیاد دارم

    1. درود بر شما فریدون عزیز،
      خوشحالیم که براتون مفید بوده؛ ممنون از این که نظرتون رو با ما درمیون گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید