زمان مطالعه: 10 دقیقه

انواع اسلایم + 9 روش ساخت اسلایم در خانه

روش ساخت انواع اسلایم در خانه

فهرست ها

در حال حاضر یکی از سرگرمی های ترند انواع اسلایم است،  اما اسلایم چیست؟ اسلایم چیزی شبیه خمیر بازی اما نرمتر، منعطف تر و در انواع رنگ ها و اشکال است. در این مقاله شما را با ساخت اسلایم های متفاوت آشنا می کنیم وراحت ترین روش های ساخت  اسلایم در خانه را نیز به شما آموزش می دهیم.

همچنین دو مقاله در رابطه با ایده بازی با خمیر بازی و فواید خمیر بازی برای کودکان در مجله مای اسمارت ژن منتشر شده است. در این مقاله عکس انواع اسلایم را آورده ایم که با مطالعه آن با بسیاری از مدل های اسلایم آشنا می شوید.

انواع اسلایم

اسلایم چیست؟ ساخت اسلایم در خانه

اسلایم، نه جامد است و نه مایع ! انواع اسلایم ویژگی های خود را دارد، اسلایم ماده ای بسیار نرم، لطیف و کش‌دار است که بازی با آن بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است. اسلایم رنگی را بفشارید، بکشید، بغلتانید و تا ساعت‌ها مشغول باشید و لذت ببرید.

  • انواع سلایم ضد استرس داریم ، با دور کردن ذهن از فکرهای ناخوشایند و اعصاب خورد کن، لحظاتی شما را از دغدغه هایتان دور می کند و باعث آرامش تان می شود.
  • پیشنهاد می‌شود کسانی که مشکلات خواب دارند؛ بازی با اسلایمی که حاوی روغن معطری مثل لوندر (اسطوخودوس) است را در کنار سایر روش‌های علمی و پزشکی امتحان کنند.
  • بازی با اسلایم این موقعیت را به افراد و مخصوصاً کودکان می‌دهد که مهارت‌های حرکتی خود را ارتقا و هماهنگی چشم و دست را افزایش دهند.
  •  اسلایم یا خمیر جادویی فقط برای بازی نیست! شما می توانید صفحه‌ کلید کامپیوتر یا داشبورد ماشین را تمیز کنید.
  • اسلایم با تمام سادگی و قیمت ارزانش توانسته بدون تبلیغات عجیب‌ و غریب، افراد را به سمت خود بکشاند.

با انواع اسلایم آشنا شوید ( 11 نوع اسلایم) 

حالا می دانیم اسلایم چیست و از چه موادی تشکیل شده است. باید بدانید هر روز اسلایم‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند و برای هر سلیقه‌ای  انواع اسلایم در بسته بندی های متفاوت و یا به صورت  فله‌ ای قابل تهیه  است.

اسلایم خامه‌ای

 اسلایم خامه ای یکی از زیباترین انواع اسلایم است؛ زیرا مانند خامه بسیار لطیف و جذاب است. پیشنهاد می‌شود رنگ صورتی اسلایم خامه ای را تهیه کنید

انواع اسلایم آدامسی

اسلایم آدامسی بافتی کشسان و انعطاف بالایی دارد و یکی از محبوب ترین مدل های اسلایم موجود در بازار است.

آیا می دانید نقاشی هایی که کودکان می کشند، گاهی نشانه هایی از احساسات درونی آن ها را در خود دارد؟ کودکان معمولا با نقاشی کردن، خوشی، غم و خشم خود را آزاد می کنند. برای یادگیری تفسیر نقاشی کودکانه کافی است کلیک کنید.

واتر اسلایم

واتر اسلایم

این مدل اسلایم کمی خیس و ژله‌ای به نظر می‌رسد و از بقیه اسلایم‌ها شل تر و آبکی تر است. احساس حرکت آب و صدایی که با حبس هوا در اسلایم آبکی ایجاد می‌شود که آن را خاص و جالب کرده است.

اسلایم شفاف

بازی با اسلایم بدون رنگ و شفاف به مراتب از انواع دیگر آن جذاب تر است.  چرا که می توانید طبق سلیقه خود رنگ، اکلیل، دانه های برفی و غیره را به اسلایم شفاف اضافه کرده و یک اسلایم اختصاصی و جذاب برای خود درست کنید.


به کودکت یاد بده از توانایی هاش درست استفاده کنه!
با آزمایش استعدادیابی ژنتیکی، ویژگی های ذاتی فرزندت رو بشناس و برای تقویت نقاط قوت و ضعفش راهکار دریافت کن! اینطوری آینده اش روشنه!

اسلایم پفکی

همان‌طور که از اسم این اسلایم بازی معلوم است حالت پف‌ دار و حباب‌ داری دارد. انواع اسلایم پفکی بسیار متنوع است و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

اسلایم کرانچ

اسلایم کرانچ هم مانند اسلایم ساده است؛ با این تفاوت که  یک لایه بسیار نازک و نسبتاً سخت در اطراف آن وجود دارد و شکلی منسجم به اسلایم کرانچ می دهد. با فشردن اسلایم کرانچ صدای شبیه چیپس ترد به گوش می‌رسد.


هر کودکی سزاوار درخشیدن است!

به بازی های دوران کودکی ساده نگاه نکنید! گاهی کودکان در بین بازی ها علایق خود را پیدا و درباره توانایی های خود خیال پردازی می کنند.
حالا تصور کنید توانایی های ذاتی فرزندتان را با یک بررسی دقیق بفهمید؛ آینده و مسیری که در زندگی قرار است طی کند، چقدر متفاوت خواهد بود؟!

پرورش استعدادهای بالقوه فرزند شما با درک استعدادهای ژنتیکی آنها شروع می شود. با جست و جو در ساختار ژنتیکی آنها، می توان کودکان را به سمت فعالیت هایی هدایت کرد که با نقاط قوت منحصر به فردشان همسو باشد. استعداد ژنتیکی چه خلاقیت باشد، چه میل به حل مسئله یا یک موهبت طبیعی در ورزش، می تواند مسیر توانایی های خارق العاده افراد را روشن کند.

پتانسیل فرزندتان را با آزمایش ژنتیک استعدادیابی TalentX آزاد کنید و هدیه ای به عنوان راهنمای مسیر و خودشناسی به آن ها بدهید؛ چرا که هر کودکی سزاوار درخشیدن است! برای آشنایی بیشتر درباره آزمایش استعدادیابی و مشاوره رایگان، فرم انتهای مقاله را تکمیل کنید.


انواع اسلایم پفکی

ساخت اسلایم کرانچ در خانه

اسلایم معمولی را به دلخواه شکل دهید؛ سپس تمام قسمت های آن را برق ناخن بزنید. کمی منتظر بمانید تا برق ناخن خشک شود؛ حالا به آرامی اسلایم را فشار دهید و از صدای ترد و گوش نواز آن لذت ببرید.

فیجت اسلایم

فیجت‌ها شکل اسفنجی و نرم دارند و در دست جا می‌شوند و غالباً برای رفع استرس به کار می‌روند. این فیجت‌ها از ترکیب سایر مواد با اسلایم تشکیل شده‌اند. در مقاله آشنایی با انواع فیجت، تمام فیجت های موجود در بازار را معرفی کرده ایم؛ پیش از خرید فیجت، حتما آن را مطالعه کنید.

اسلایم کهکشانی

از اسلایم‌ های جدید محسوب می‌شود و تنها تفاوت آن در مخلوط چند رنگ زیبای متالیک منحصر به‌ فرد و اکلیل، با هم است.

اسلایم شب‌ تاب

بازی با اسلایم شب تاب برای کودکان و حتی بزرگسالان جذابیت بیشتری دارد؛ چرا که با خاموش شدن چراغ‌ها رنگ فلورسنت اسلایم مشخص می‌شود و در تاریکی از خود نور می‌تاباند.

انواع اسلایم جدید

اسلایم شکلاتی

در هنگام بازی با اسلایم رنگ و بوی خوشایند شکلات نوتلا را حس خواهد کرد.

اسلایم دانه برفی

یک اسلایم شفاف بی‌رنگ را تصور کنید که با دانه‌های پلاستیکی شبیه برف یا دانه‌های یونولیت تزئین شده است. با فشردن این اسلایم دانه‌های یونولیت به هم برخورد کرده و صدای جالبی را تولید خواهند کرد.

آموزش ساخت  انواع اسلایم (خمیر جادویی) در خانه

پک ساخت اسلایم را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و با مواد شیمیایی شروع به ساخت اسلایم خانگی کنید؛ البته درست‌ کردن اسلایم با موادی نظیر نشاسته ذرت، شامپو، خمیردندان، چسب چوب و غیره هم امکان‌پذیر است. در روش ساخت اسلایم خانگی، شما می‌توانید با رنگ‌هایی دلخواه اسلایم طلایی، مشکی، نقره‌ای و انواع رنگ‌های خاص دیگر را نیز داشته باشید. در ادامه چند راه درست کردن اسلایم در خانه را معرفی می کنیم.

آموزش ساخت اسلایم در خانه با خمیردندان و مایع شوینده

شاید باورتان نشود با چه مواد عجیب‌ و غریبی می‌شود ژل اسلایم را درست کرد. همان‌طور که متعجب و کنجکاو شده‌اید می‌توانید خمیردندان، چسب چوب، مایع لباسشویی و آب را با هم مخلوط کنید تا مقداری اسلایم بازی داشته باشید.

خمیر جادویی شکلاتی و دونه برفی

ساخت اسلایم با چسب چوب و جوش شیرین

اگر خواستید یک اسلایم خامه‌ ای داشته باشید؛ ساخت اسلایم با چسب چوب و جوش شیرین را امتحان کنید. می‌توانید چسب چوب به مقدار دلخواه را با آب مخلوط کنید و مقداری وازلین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از این مراحل به مقدار موردنیاز آرد، خمیر ریش و جوش شیرین اضافه کنید. در انتها مایع ضدعفونی‌ کننده لنز چشم را با مواد مخلوط کنید. در این مرحله اسلایم را با دست ورز می‌دهیم و اگر به دست نچسبید آماده است.

روش دیگر برای ساخت اسلایم با چسب چوب و جوش شیرین این است که مقداری چسب چوب را با جوش شیرین کم‌کم مخلوط کنید و بعد از آن 2 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا اسلایم آماده شود.

طرز تهیه اسلایم با مایع ظرفشویی

برای تهیه اسلایم مقداری مایع ظرفشویی را با چند قاشق نمک یا شکر (باتوجه‌ به حجم مایع ظرفشویی) مخلوط کنید. این مواد را در یک ظرف دربسته به مدت 72 ساعت در یخچال قرار دهید.

درست‌ کردن اسلایم با شامپو

از سری مواد عجیب ساخت اسلایم نوبت به شامپو می‌رسد. شامپو غلیظ ترجیحاً سفیدرنگ را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید. اگر بعد از هم زدن مواد به غلظت مناسب نرسید؛ مجدداً باید جوش شیرین اضافه کنید. همین مراحل را ادامه می‌دهید تا مواد به دست نچسبد و بعد برای 72 ساعت در یخچال بگذارید. بعد از بیرون آوردن از یخچال هم باید با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی از بین برود.

آموزش اسلایم با شامپو یک روش دیگر نیز دارد که از مخلوط آن با خمیردندان شکل می‌گیرد و بعد از آن به مواد نمک و آرد ذرت بزنید تا یک اسلایم، خوب داشته باشید.

ساخت اسلایم با نشاسته ذرت

برای آموزش درست‌ کردن اسلایم با نشاسته، کافی است فقط یک فنجان آب را با 1.5 تا 2 فنجان نشاسته ذرت و رنگ‌های خوراکی مجاز مخلوط کنید. با این ماده حتی می‌توانید آزمایشات فیزیک بامزه‌ای هم ترتیب دهید؛ زیرا این اسلایم خانگی در هنگامی که فشاری به آن وارد نمی شود؛ حالت مایع دارد و هنگامی که نیرویی بر آن وارد می‌شود حالت جامد میگیرد. این روند به نحوی مفهوم سیال غیر نیوتونی را به کودکان آموزش می دهد. ساعت‌ها با ساخت اسلایم سریع و آسان شاد خواهید بود.

آموزش ساخت اسلایم کرانچ

اسلایم کرانچ را به دو روش می توان ساخت؛ یکی اسلایم کرانچ با آرد ، مدل دوم اسلایم کرانچ با خمیر کلی ( فوم کره ای) است. برای ساخت اسلایم کرانچ با خمیر کلی، خمیر به هر شکلی میخواهید در بیاورید، شکل قلب، دایره و… سپس از یک چوب خلال به عنوان نگهدارنده آن استفاده کنید؛ حالا با لاک، آن را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. بعد از این مرحله بگذارید 24 ساعت بماند تا کاملا خشک شود.

ایده بازی با اسلایم جادویی (خمیر جادویی)

باتوجه‌ به اینکه اسلایم نه کاملاً جامد و نه مایع است، پس حسابی خلاقیت فرد را قلقلک خواهد داد. با همین خمیر اسلایم هزاران بازی جدید متولد خواهد شد؛ پس فکرها را به کار بگیرید و بازی شخصی خود را بیافرینید. با تهیه پک ساخت اسلایم یک کلاس شیمی مهیج برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد کنید تا با طرز تهیه اسلایم و واکنش ماده ها آشنا شوند.

اسلایم را به هر شکلی که می خواهید در آورید

به دو گروه تقسیم شوید و به هر گروه یک تکه اسلایم بدهید. هر گروهی که اسلایم‌ هایشان بعد از کشیدن (یا پهن کردن) سالم ماند را برنده اعلام کنید. با اسلایم‌های که توسط دو نفر کشیده شده به بادکنک یا توپ خیلی سبک ضربه بزنید. مانند بدمینتون هر گروهی که توپ را در زمین حریف خواباند؛ برنده خواهد شد.

 اشکال مختلف بسازید

اشکال مختلف بسازید و از دیگران بخواهید که اسم آن را حدس بزنند. می‌توان تا ساعت‌ها بزرگتر‌ها و کوچکترها را با این روش سرگرم کرد یا این‌ که از بچه‌ها بخواهید اشیاء خانه را با اسلایم شبیه‌ سازی کنند یا با آن، چیزهایی شبیه خوراکی مثل بستنی، پیتزا، دونات و غیره درست کنند.

ساخت اسلایم در خانه

انواع اسلایم خاص خودتان را بسازید

یک ژل اسلایم شفاف یا ساده تهیه کنید و با مواد تزئینی موجود در خانه مثل اکلیل، مروارید و … آن را بیاراید و ساعاتی با ساخت اسلایم مشغول باشید تا اسلایم منحصر به‌ فرد خود را داشته باشید.

با تهیه اسلایم سفید و چند رنگ مجاز خوراکی و پودری بچه‌ها را ترغیب به بازی کنید. فواید این کار، آشنایی هر چه بیشتر کودکان با رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها و مهارت حرکت دست ها خواهد بود. اسلایم را با مقداری براده آهن مخلوط کنید. این ماده جذاب در مواجه با آهن‌ ربا موقعیت‌های جالبی را ایجاد خواهد کرد.

یکی دیگر از کارهایی که به نظر عجیب می‌رسد اما انجام آن خالی‌ از لطف نیست استفاده از کفگیر آبکش دار و فرو کردن در اسلایم ژله‌ای است. بدین ترتیب حباب‌های ریزی بوجود می آید که با فشار دادن آن ها، صدای بامزه‌ای به گوش می رسد. همچنین با کشیدن کفگیر به سمت بالا، رشته‌های زیبایی از اسلایم ایجاد خواهد شد.

اگر کودکان دبستانی و نو آموز به یادگیری ریاضی یا نوشتن علاقه‌ای نداشتند هم می‌شود با اسلایم زیاد سفید و با وسایل خلاقانه‌ای مثل رنگ‌های خوراکی و اشیا دم‌دستی بر روی این تخته حروف و اعداد را نوشت و لذت برد.

آیا اسلایم برای کودک ضرر دارد؟ | ضررهای اسلایم

در هنگام تهیه اسلایم یا ساخت اسلایم حتماً به مواد به‌کار رفته در آن دقت کنید زیرا نباید از موادی مثل پودر بوراکس به مقدار زیاد در ساخت اسلایم استفاده شود. اگر اسلایم غیراستاندارد باشد ممکن است در بازی با اسلایم دچار مشکلاتی از قبیل موارد زیر شوید:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • لرزش دست
  • آسیب به ریه
  • آسیب به چشم
  • حساسیت پوستی

همیشه باید دقت کنید که اسلایم را از کجا و با چه مواد اولیه می‌خرید. توصیه می‌شود در هنگام بازی با اسلایم چشمان و صورت خود را لمس نکنید.

6 توصیه برای نگهداری انواع اسلایم

  1. آن را داخل ظرف دربسته یا کیسه فریزر در یخچال بگذارید.
  2. اسلایم را به‌دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر اسلایم نرم شد از قطره سفت کننده همراه آن یا از نصف لیوان آب گرم و یک قاشق‌ چای‌خوری جوش شیرین استفاده کنید.
  3. با دستان تمیز و مرطوب به اسلایم برای بازی دست بزنید.
  4. از برخورد اسلایم روی مبلمان، فرش و موکت خودداری کنید.
  5. اگر اسلایم خشک شد می‌توانید آن را گرم کنید.
  6. معمولاً اسلایم برای بازی حدود 3 یا 4 ماه ماندگاری دارند.

نکاتی برای خرید اسلایم

بازی با اسلایم برای گروه‌های سنی بالاتر از 4 سال مناسب است. بوی خوش و رنگ‌های شاد و جذاب اسلایم بسیار اهمیت دارد. اگر اسلایم خیلی شل یا سفت بود و به دست می‌چسبید از نوع کم‌ کیفیت آن است. اسلایم باید در ظرف پلمب شود تا از ورود آلودگی و هوا به ظرف جلوگیری شود. حتماً هنگام خرید به مقدار بوراکس در اسلایم دقت کنید.

اگر وقت و حوصلۀ کافی داشتید ژل اسلایم را در خانه بسازید. در غیر اینصورت توجه کنید که آن را از جای معتبری تهیه کنید. همه خطراتی که خرید اسلایم بازی غیراستاندارد دارد با تهیه از مکان امن و قابل‌ اعتماد رفع خواهد شد.

اسلایم چیست؟

ماده ای بسیار نرم، لطیف و کش‌دار است که بازی با آن بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است. از اسلایم برای بازی، کاهش استرس و تمیز کردن برخی سطوح استفاده می شود.

چطور در خانه اسلایم درست کنم؟

مای اسمارت ژن، در مقاله اسلایم چیست؟ به معرفی 9 روش ساده برای ساخت اسلایم در خانه پرداخته است. با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید اسلایم بسازید.

اسلایم برای چه سنی مناسب است؟

هتر است کودکان 4 سال به بالا با اسلایم بازی کنند. پیش از اینکه اسلایم را به فرزند خود بدهید حتما توصیه های لازم را به او بکنید. دست خود را به چشم، صورت و دهان نزنند، از خوردن اسلایم خودداری کنند و همچنین اسلایم را روی فرش یا موکت نگذارند.

چند نوع اسلایم داریم؟

اسلایم مدل های زیادی دارد. اسلایم پفکی، اسلایم آدامسی، اسلایم خامه ای، اسلایم ابری، اسلایم شفاف، کرانچ و اسلایم آبکی از انواع آن است.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

9 دیدگاه

  1. سلام ،!خیلی ممنونم.من که دیگه اصلا حوصله نداشتم و احساس میکنم خراب کاری میشه و کثیف کاری.من خودمو راحت کردم رفتم یه Water Slime یک کیلویی سفارش دادم خیلی هم باحاله.پیشنهاد میکنم برید بخرید؛ البته اورجینال باید باشن.

  2. من میخوام برای خواهر کوچیکم درست کنم.
    امورش کرانچ با آرد رو حتما تو خونه رو هم بذارید

  3. ممنون
    ساخت اسلایم کرانچی ساده در خانه رو هم آموزش میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید