زمان مطالعه: 13 دقیقه

بهترین لیست غذای دیابتی ها

لیست غذای دیابتی ها

این روزها افراد بسیاری به بیماری دیابت مبتلا هستند. ابتلا به این بیماری نیازمند توجه به نکاتی در رژیم غذایی افراد است؛ اما همه به درستی نمی‌دانند که لیست غذای دیابتی ها شامل چه مواردی می‌شود. به همین دلیل برخی باورهای غلط در روند زندگی مبتلایان به دیابت، اختلال ایجاد کرده است. در ادامه لیست غذاهای مفید برای دیابتی ها را معرفی کرده و با انواع رژیم غذایی دیابت بیشتر آشنا می شویم.

آیا رژیم غذایی برای افراد دیابتی ضرورت دارد؟

افرادی که به دیابت مبتلا شده ‌اند می‌دانند که همیشه پزشکان به افراد دیابتی یک سری توصیه در خصوص تغذیه می‌کنند. این توصیه‌ها باعث کنترل قند خون و وزن آن‌ها می‌شوند. در ضمن کمک می‌کنند که وزنشان کنترل شود و افزایش پیدا نکند. همچنین با برخی بیماری‌های پر خطر مواجه نشوند. زیرا افراد دیابتی ممکن است به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و چربی مبتلا شوند.

تست قند خون
آیا رژیم غذایی برای افراد دیابتی ضرورت دارد؟

به همین دلیل است که لیست غذای دیابتی ها بسیار مهم است.

در صورتی که افراد دیابتی چربی و کالری بیش از حد مجاز دریافت کنند، قند خونشان به سرعت افزایش پیدا می‌کند و همین امر ممکن است باعث شود تا هایپرگلایسمی یا افزایش قند خون رخ دهد.

در صورتی که این اتفاق کنترل نشود به مرور زمان به بسیاری از ارگان‌های بدن مانند قلب، عروق و کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند.

این در حالی است که با استفاده از لیست غذای دیابتی ها و توجه به رژیم غذایی دیابتی ها می‌توان قند خون را در محدوده مناسب نگه داشت. این کار باعث می‌شود تا افراد با مشکلات ناشی از قند خون بالا مواجه نشوند.

تفاوت رژیم غذایی برای انواع دیابت

هر دو نوع دیابت به دلیل اختلال در انسولین به وجود می‌آید. اما این دو نوع تفاوت اساسی و عمده‌ ای با یکدیگر دارند.

در دیابت نوع یک بدن اصلاً نمی‌تواند انسولین تولید کند اما در دیابت نوع دو بدن انسولین تولید می‌کند اما به دلایل متفاوت در برابر آن مقاومت وجود دارد و این هورمون نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را در بدن داشته باشد.

باید بدانید که تغییر سبک زندگی و استفاده از رژیم غذایی دیابتی ها می‌توان دیابت نوع دو را کنترل و حتی در برخی موارد درمان کرد. پس باید بگوییم تفاوت عمده و اساسی میان رژیم غذایی دو نوع دیابت وجود ندارد، اما افرادی که به دیابت نوع دوم مبتلا هستند با استفاده از مواد موجود در لیست غذای دیابتی ها می‌توانند زندگی سالم تری داشته باشند.

دیابتی ها چه غذاهایی بخورند؟

در لیست غذای دیابتی ها باید موارد خوراکی مفید برای دیابت وجود داشته باشد. غذای بیماران دیابتی نیاز به توجه بسیار بیشتری نسبت به افراد غیر دیابتی دارد و همین امر باعث شده تا اهمیت این موضوع بیشتر شود. در لیست غذای دیابتی ها موارد زیر وجود دارد.


رژیم اصولی با تست ژنتیک تغذیه!

NutritionX با مشخص کردن مقدار نیازهای ضروری بدن به مواد معدنی و غیره، امکان پیروی از یک برنامه غذایی سالم و منحصر به فرد را به شما می دهد؛ هم به وزن ایده آل برسید هم سلامتی خود را حفظ کنید.


 

diabetes diet

1- کربوهیدرات‌های سالم موجود در لیست غذای دیابتی ها

همان‌طور که گفتیم مصرف کربوهیدرات برای دیابتی‌ها بسیار مهم است و این نوع غذاها را باید در لیست غذای مناسب برای دیابتی ها قرار داد. این کربوهیدرات باید از موادی باشد که چربی، شکر و نمک کمی داشته باشند. از مهم ‌ترین منابع تأمین کربوهیدرات که در رژیم غذای بیماران دیابتی باید وجود داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • غلات
  • حبوبات مانند لوبیا و نخودفرنگی
  • مواد لبنی کم چرب مانند شیر و پنیر

2- مصرف فیبر

فیبر بخشی از گیاهان است که بدن نمی‌تواند آن‌ها را هضم کند. اما وجود فیبر در مواد غذایی مصرفی باعث می‌شود تا هضم غذا و کنترل قند خون به شیوه بهتری انجام شود. به همین دلیل یکی از مواد خوراکی مفید برای دیابت خوراکی‌های سرشار از فیبر هستند. فیبر در مواد غذایی زیر به میزان مناسبی وجود دارد و آن‌ها را می‌توان به عنوان غذای مناسب برای دیابتی ها معرفی کرد.

  • سبزیجات
  • میوه‌ها
  • غلات
  • حبوبات
  • آجیل

باید بدانید که میوه‌ها و سبزیجات را باید یکی از مواد خوراکی مفید برای دیابت دانست. علاوه بر این که در این مواد غذایی میزان مناسبی فیبر وجود دارد، غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها نیز هستند و همین امر می‌تواند باعث شود تا رژیم غذایی دیابتی ‌ها سالم‌تر و بهتر باشد.

3- مواد غذایی پروتئینی

گوشت و ماهی از جمله مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند اما خوردن بیش از حد گوشت قرمز برای دیابتی‌ها مضر است. به همین دلیل بهتر است در رژیم غذایی دیابت به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده شود. در رژیم غذایی بیماران انسولینی بهتر است حداقل هفته ‌ای دو بار ماهی وجود داشته باشد.

برخی ماهی‌ها مانند ماهی تن و ساردین سرشار از امگا 3 هستند و می‌توانند در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نقش داشته باشند. به همین دلیل ماهی را باید در لیست غذای دیابتی ها قرار داد. البته فراموش نکنید که ماهی سرخ شده را نمی‌توان یک غذای مناسب برای دیابتی ها دانست.

چربی خوب برای دیابت
چربی اشباع برای دیابت

4- چربی‌های غیر اشباع یا خوب

در رژیم غذایی برای قند خون بالا، مصرف غذاهایی که در آن‌ها چربی‌های غیر اشباع یا خوب وجود دارد، توصیه شده است. این نوع از چربی‌ها باعث می‌شوند تا سطح کلسترول خون پایین بیاید و احتمال بروز برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش یابد.

البته به دلیل وجود کالری نباید در خوردن این مواد غذایی زیاده روی کرد که عواقبی مانند چاقی و اضافه وزن به همراه خواهند داشت. از مهم‌ ترین موادی که در آن‌ها میزان مناسبی چربی غیر اشباع وجود دارد و باید آن‌ها را در لیست غذای دیابتی ها قرار داد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آووکادو
  • آجیل
  • روغن کانولا
  • روغن زیتون
  • بادام زمینی

5- لبنیات کم چرب

انواع فراورده‌های لبنی به دلیل این که سرشار از کلسیم هستند به سلامت استخوان و دندان‌ها کمک می‌کنند. به همین دلیل باید آن‌ها در لیست غذای مناسب برای دیابتی ها قرار داد. البته باید توجه کنید که لبنیات پر چرب در لیست غذای دیابتی ها جایی ندارند و نه تنها مفید نیستند بلکه می‌توانند باعث بروز برخی مشکلات برای آن‌ها شوند.

کلسیم ماده ای مهم برای سلامت بدن است؛ اما به همین راحتی ها جذب بدن نمی شود! در مقاله جدید مای اسمارت ژن به معرفی روش های جذب کلسیم پرداختیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه نمایید.

6- بهترین نان برای دیابت

یکی دیگر از مواردی که در لیست غذای دیابتی ها وجود دارد، نان است. اما باید بدانید که تمام نان‌ها برای افراد دیابتی مفید و مناسب نیستند. نان‌هایی که بیشترین میزان سبوس را دارند، به میزان کمتری نسبت به سایر نان‌ها قند خون را بالا می‌برند.

به همین دلیل باید بگوییم که بهترین نان برای دیابتی‌ها نانی است که در آن بیشترین میزان سبوس وجود دارد. باید بگوییم که در لیست غذای دیابتی ها، انواع نان سبوس دار مانند نان تست حاوی سبوس وجود دارد.

7- عسل و دیابت

آزمایش‌های متفاوتی که در خصوص مواد خوراکی مفید برای دیابت انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف عسل طبیعی برای مبتلایان به این بیماری مفید است. این آزمایش‌ها ثابت کرده ‌اند که در عسل یک مانده اکسید کننده وجود دارد که باعث می‌شود فرایند جذب قند در خون آسان‌ تر شود و درصد قند خون بالا نخواهد رفت؛ اما نکته‌حائز اهمیت در این بین، عدم مصرف زیاد عسل است.

در هر صورت افراد مبتلا به دیابت باید حتی از مواد غذایی مفید به میزان مناسب و اصولی‌ای مصرف کنند. پس می‌توان عسل را در لیست غذای دیابتی ها قرار داد اما باید میزان مناسب و نه چندان زیادی از آن مصرف شود.

8- میوه های مفید برای دیابت

بسیاری از میوه‌ها شیرین هستند و به همین دلیل تعداد زیادی از افراد فکر می‌کنند که خوردن تمام میوه‌ها برای افراد دیابتی نامناسب است. اما باید بگوییم که برخی میوه‌ها وجود دارند که بخشی از لیست غذای دیابتی ها را تشکیل می‌دهند.

این میوه‌ها علاوه بر این که باعث افزایش زیاد قند خون نمی‌شوند، می‌توانند با رساندن بسیاری از مواد مورد نیاز بدن، باعث افزایش سلامتی افراد دیابتی شوند. در غذای بیماران دیابتی می‌تواند میزان مناسبی از میوه‌های زیر وجود داشته باشد.

  • سیب
  • آلو سیاه
  • گریپ فروت
  • گواوا
  • آووکادو
  • توت فرنگی
  • پرتقال
  • کیوی
دمنوش برای دیابت
بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت

9- بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت

دمنوش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در لیست غذای دیابتی ها استفاده کرد. هر کدام از این دمنوش‌ها خواص مخصوص به خود را دارند که باعث می‌شود از آن‌ها به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای دیابتی‌ها نام برد. دمنوش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را باید در میان مواد خوراکی مفید برای دیابت قرار داد.

دمنوش بابونه برای دیابت

در دمنوش بابونه ماده ‌ای وجود دارد که به کنترل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود تا با دیابتی‌ها با افزایش سطح قند خون کمتر مواجه شوند. همچنین تأثیر مناسب دمنوش بابونه روی پوست باعث می‌شود تا مبتلایان به دیابت از هر دو تأثیر مناسب آن بهره‌‌مند شوند.

دمنوش دارچین برای دیابتی ها

دارچین یکی دیگر از گیاهان مناسب برای دیابتی‌هاست که باید از آن در رژیم غذایی برای قند خون بالا استفاده کرد. دارچین و دمنوش آن علاوه بر این که در کاهش قند خون تأثیر دارد باعث می‌شود تا بدن بهتر بتواند از انسولین استفاده کند.

دمنوش چای ترش 

دمنوش چای ترش یکی دیگر از دمنوش‌هایی است که می‌توان آن را در رژیم غذایی بیماران انسولینی قرار داد. البته توجه داشته باشید که در خوردن این دمنوش نباید زیاده روی کرد چون ممکن است باعث افت فشار شود.

دمنوش تخم گشنیز

شاید همه افراد با گشنیز آشنایی داشته باشند اما از خواص دارویی آن بی اطلاع باشند. گشنیز و تخم گشنیز از مواد غذایی با خاصیت بالاست که می‌تواند در کاهش سطح قند خون، افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده و افزایش حساسیت بدن به آن تأثیر داشته باشد. به همین دلیل بهتر است دمنوش گشنیز را در رژیم غذایی دیابتی ها قرار داد.

دمنوش تخم ریحان

ریحان یکی دیگر از گیاهان مفید برای دیابتی‌هاست. دمنوش تخم ریحان نیز تأثیر مناسبی روی کنترل قند خون دارد. به همین دلیل افراد دیابتی می‌توانند برای تنوع در رژیم غذایی دیابت خود از این دمنوش نیز استفاده کنند و آن را در لیست غذای دیابتی ها قرار دهند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

رژیم بدون قند
بایدها و نبایدهای تغذیه دیابتی ها

10- سبزی های مناسب برای دیابت

برخی سبزی‌ها علاوه بر این که در آن‌ها فیبر وجود دارد، می‌توانند در کنترل سطح قند خون نیز تأثیر داشته باشند. در بخش قبل به تعدادی از سبزی‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای تهیه دمنوش استفاده کرد اشاره کردیم. اما برخی دیگر از سبزی‌ها نیز وجود دارد که باید آن‌ها را در رژیم غذایی دیابت قرار داد. در لیست غذای دیابتی ها سبزی‌های زیر وجود دارد.

زیره سیاه برای دیابت

زیره سیاه یکی از انواع سبزیجات مفید برای دیابتی‌هاست. این ادویه که از خانواده جعفری است باعث می‌شود تا قند و کلسترول خون پایین بیاید. به همین دلیل دیابتی‌ها می‌توانند برای طعم بهتر بسیاری از مواد غذایی موجود در لیست غذای دیابتی ها از زیر سیاه به عنوان ادویه استفاده کنند.

شوید

شوید یکی دیگر از سبزیجات مفید برای بیماران دیابتی است. در این سبزی بیش از 70 ماده شیمیایی متفاوت وجود دارد که برخی از آن‌ها برای دیابتی‌ها مفید است. به همین دلیل می‌توان شوید را در رژیم غذایی دیابت قرار داد.

رازیانه

گیاه و دانه رازیانه یکی دیگر از انواع سبزی مناسب و مفید برای مبتلایان به بیماری دیابت است. آنتول یکی از مواد موجود در رازیانه است که جلوی التهاب و سرطان را می‌گیرد. همچنین از این گیاه برای جلوگیری از سرفه نیز استفاده می‌شود. اما کمک به کنترل سطح قند خون یکی دیگر از خواص رازیانه است که باعث می‌شود این ماده را در لیست غذای دیابتی ها قرار دهیم.

سیر برای دیابتی ها

سیر خواص بسیاری دارد. به سلامت قلب کمک می‌کند و از بدن در برابر بسیاری از سرطان‌ها محافظت می‌کند. از دیگر خواص سیر می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. اما دلیل آن که این ماده را در لیست غذای دیابتی ها قرار دادیم، کاهش سطح قند و چربی خون است. سیر خام و تازه بیشترین خاصیت را دارد و خوردن آن را به دیابتی‌ها توصیه می‌کنیم اما استفاده از پودر سیر نیز برای این افراد سودمند است.

ترخون

یکی دیگر از سبزی‌هایی که باید آن را در لیست غذای دیابتی ها قرار داد، ترخون است. این سبزی با کاهش مقاومت بدن به انسولین باعث افزایش تأثیر این هورمون می‌شود. همچنین می‌تواند سبب شود تا پرخوری در افراد دیابتی کاهش یابد. به همین دلیل بهتر است در رژیم غذایی دیابتی ها وجود داشته باشد.

آویشن در لیست غذای دیابتی 

در گیاه آویشن 75 فیتوکمیکال فعال وجود دارد که می‌توانند علیه بیماری دیابت کار کنند. همچنین از آویشن می‌توان به عنوان یک ادویه استفاده کرد تا غذاهای موجود در لیست غذای دیابتی ها عطر و طعم بهتری داشته باشد.

آجیل در رژیم غذایی دیابت
رژیم غذایی دیابت

11- آجیل در رژیم غذایی دیابت

آجیل‌ها از آن دسته مواد غذایی هستند که در آن‌ها میزان مناسب و زیای چربی‌های مفید و اشباع نشده وجود دارد. چربی‌های خوب یا اشباع نشده می‌تواند تأثیر مناسبی در کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد. اما این تنها فایده و خاصیت آجیل‌ها نیست.

آجیل‌ها حاوی بسیاری از مواد معدنی و پروتئین‌ها هستند که برای حفظ سلامت بدن ضروری است. به همین دلیل باید در رژیم غذایی دیابتی ها میزان مناسبی آجیل وجود داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که آجیل‌های بو داده شده یا نمکی را نمی‌توان در لیست غذای دیابتی ها قرار داد. زیرا این مواد نه تنها برای دیابتی‌ها مفید نیستند بلکه می‌توانند باعث بروز مشکلات و عوارضی برای آن‌ها شوند. آجیل‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توان در لیست غذای دیابتی ها قرار داد.

بادام در رژیم غذای دیابت

یکی از آجیل‌های خوشمزه و پرخاصیت بادام است. استفاده از بادام می‌تواند باعث شود تا میزان کلسترول بد خون کاهش پیدا کند. باید بدانید که کلسترول بد نقش بسیار مهمی در افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عرقی دارد و همان‌طور که گفتیم، افراد مبتلا به دیابت، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند. به همین دلیل بادام یکی از آجیل‌هایی است که باید در رژیم غذایی دیابتی ها وجود داشته باشد.

گردو

گردو هم مانند بادام می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند و احتمال بروز گرفتگی رگ و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. به همین دلیل گردو را هم می‌توان در لیست غذای دیابتی ها قرار داد.

بادام زمینی

استفاده از میزان کم و مناسبی بادام زمینی در طول روز می‌تواند باعث شود تا سطح قند خون افراد دیابتی بهتر کنترل شود. اما این تنها فایده خوردن بادام زمینی نیست. بادام زمینی باعث می‌شود تا اشتهای افراد کاهش پیدا کند و به همین دلیل دیابتی‌ها با مشکلاتی مانند اضافه وزن مواجه نشوند. پس یکی دیگر از آجیل‌هایی که در لیست غذای دیابتی ها وجود دارد، بادام زمینی است.

فندق در لیست غذای دیابتی ها

هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل از تأثیر مناسب فندق برای بیماران دیابتی صحبت کرد. اما تحقیقات نشان می‌دهند که فندق می‌تواند در کنترل میزان قند ناشتای افراد دیابتی تأثیر داشته باشد. اسید اولئیک موجود در فندق باعث می‌شود تا قند خون ناشتای افراد کاهش پیدا کند و همچنین حساسیت سلول‌های بدن به انسولین افزایش پیدا کند.

این دو عامل می‌تواند باعث کاهش برخی از مشکلات دیابتی‌ها شود. پس می‌توان فندق را هم در لیست غذای دیابتی ها قرار داد اما مانند هر ماده غذایی دیگری نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

تخمه آفتاب گردان

تخمه آفتاب گردان یکی دیگر از آجیل‌های مناسب برای قرار گرفتن در رژیم غذایی دیابتی هاست. این آجیل حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های لازم برای بدن است. اما توجه داشته باشید که تخمه بو داده شده و شور برای دیابتی‌ها مفید نیست و نباید آن‌ها را در لیست غذای دیابتی ها قرار داد. دیابتی‌ها می‌توانند تخمه آفتاب گردان را در کنار غذا یا به عنوان میان عده مصرف کنند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

پسته

بررسی‌ها و تحقیقات متفاوتی روی تأثیر مناسب پسته برای بیماران دیابتی انجام شده است. علاوه بر این که مصرف پسته می‌تواند باعث کنترل بهتر سطح قند خون شود، می‌تواند ریسک بروز دیابت را نیز کاهش دهد.

از دیگر خواص پسته کاهش سطح کلسترول بد یا مضر خون است و همین امر باعث می‌شود تا احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در دیابتی‌ها کاهش پیدا کند. پس پسته را نیز باید در لیست غذای دیابتی ها قرار داد.

رژیم بشقاب سه بخشی
رژیم بشقاب سه بخشی

رژیم غذایی مناسب افراد دیابتی

رژیم‌ دیابت در انواع متفاوت و مختلفی برای افراد دیابتی وجود دارد. در تمام این رژیم‌ها از لیست غذای دیابتی ها استفاده شده اما هر کدام به نکته ‌ای متفاوت توجه بیشتری داشته‌اند. در ادامه برخی از این رژیم‌ها را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

شیوه بشقاب سه بخشی

یکی از انواع رژیم دیابت، روش بشقاب سه بخشی است. این رژیم دیابت توسط انجمن دیابت آمریکا پیشنهاد شده که در این روش به نکات زیر اشاره شده است.

  • نیمی از بشقاب باید از سبزیجات بدون نشاسته مانند اسفناج، هویج و گوجه پر شود.
  • یک چهارم از بشقاب باید حاوی پروتئین‌های کم چربی مانند ماهی یا گوشت مرغ باشد که در لیست غذای دیابتی ها وجود دارد.
  • یک چهارم دیگر بشقاب را باید با غلات کامل و مناسب برای رژیم دیابت باید پر کرد.
  • می‌توان اندکی چربی‌های مفید مانند آجیل، روغن آووکادو یا زیتون به آن اضافه کرد.
  • یک میان وعده حاوی میوه یا لبنیات یا نوشیدنی‌های بدون قند داشته باشید.

روش محاسبه کربوهیدرات

این رژیم دیابت برای افرادی که انسولین مصرف می‌کنند، بسیار مفید است. در این شیوه شما از غذاهای موجود در لیست غذای دیابتی ها استفاده می‌کنید با این تفاوت که باید میزان کربوهیدرات دریافتی را محاسبه کنید. همین امر باعث می‌شود تا بتوانید میزان انسولین مصرفی افراد دیابتی نیز تنظیم و کنترل شود.

نکاتی برای پخت بهتر غذای بیماران دیابتی

برای این که غذای بیماران دیابتی را بتوان بهتر طبخ کرد، می‌توان از چند شیوه ساده ولی مؤثر استفاده کرد. استفاده از این نکات در کنار توجه به لیست غذای دیابتی ها باعث می‌شود تا آن‌ها از سلامتی بیشتری برخوردار باشند. این نکات که در رژیم دیابت باید به آن‌ها توجه شود، عبارتند از:

  • جایگزین کردن روغن مایع یا روغن‌های مناسب به جای روغن جامد
  • حذف لبنیات پرچرب و جایگزینی آن‌ها با لبنیات کم چرب
  • کاهش روغن مصرفی
  • کاهش میزان نمک موجود در غذا
  • دقت در انتخاب کربوهیدرات‌ها با توجه به لیست غذای دیابتی ها
  • کاهش مصرف قند و شکر
  • استفاده از تمام گروه‌های غذایی مناسب در رژیم غذایی بیماران انسولینی
  • کمک گرفتن از یک متخصص برای تدوین رژیم غذایی بیماران انسولین
  • خواندن برچسب مواد غذایی برای دانستن بهتر اطلاعات در خصوص غذاهای مناسب برای قرار گرفتن در رژیم غذایی برای قند خون بالا

بهترین زمان تغذیه برای بیماران دیابتی

همان‌طور که گفتیم صبحانه یکی از مهم ‌ترین وعده‌های غذایی برای افراد دیابتی است. توجه به این وعده غذایی بسیار مهم است و باعث عدم بروز بسیاری از مشکلات برای بیماران دیابتی خواهد شد.

در صبحانه باید از مواد مغذی و مناسب موجود در لیست غذای دیابتی ها استفاده کرد تا بتوانند روز بهتری را شروع کنند و با مشکلات کمتری مواجه شوند.

جمع بندی

  • توجه به غذای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است. این افراد با توجه به این که به یک بیماری مبتلا هستند نمی‌توانند همه مواد غذایی را در حجمی که دوست دارند مصرف کنند.
  • همین امر باعث شده تا لازم باشد رژیم غذایی آن‌ها با توجه به لیست غذای دیابتی ها تعیین شود.
  • مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های مفید برای این افراد بسیار مفید است، همان‌طور که خوردن قندهای مصنوعی، الکل و چربی‌های اشباع شده برای این افراد ضرر بسیار زیادی دارد.
  • پس اگر به دیابت مبتلا هستید و یا در اطرافیان شما کسی به این بیماری مبتلا است، حتماً به لیست غذای دیابتی ها توجه بسیاری داشته باشید تا میزان سلامت این بیماران افزایش یابد و با بسیاری از مشکلات مواجه نشوند.

مشاوره رایگان آزمایش ژنتیک تغذیه

NutritionX

گزارش جامع تست تغذیه ژنتیک، به شما و یا متخصص تغذیه تان کمک می کند که با توجه نوع و میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن شما، یک برنامه غذایی و رژیم منحصر به فرد را برایتان تدوین کند. با توجه به این که برنامه غذایی شما بر اساس نیازهای بدنتان چیده شده؛ بسیار نتیجه بخش و کارآمدتر از سایر رژیم های همگانی عمل خواهد کرد.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش های ژنتیک مای اسمارت ژن، اطلاعات تماس خود را در فرم مشاوره رایگان وارد نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید