زمان مطالعه: 10 دقیقه

لیست کامل انواع استعدادهای انسان!

انواع استعدادهای انسان

انواع استعداد با توجه به توانایی فرد برای انجام کارهای مختلف، در دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. به این معنا که استعدادهای مختلف را می‌توان در زمینه‌های متنوعی از جمله استعدادهای هنری، علمی، ورزشی و اجتماعی دسته‌بندی کرد. حالا که شناسایی و شکوفایی استعدادها می‌تواند به انسان کمک کند تا در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت بیشتری دست یابد، در این مقاله به بررسی انواع استعداد انسان و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

لیست انواع استعدادهای انسان

 استعداد انواع مختلفی دارد که شاید از مهم‌ترین آن‌ها بتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعداد هنری و خلاقانه (موسیقی، ادبیات، طراحی، بازیگری و غیره)
  • استعداد علمی
  • استعداد ورزشی (استعداد جسمی و حرکتی)
  • استعداد اجتماعی و هیجانی
  • استعداد تجسم فضایی
  • استعدادهای عملیاتی و کاربردی تحصیلی (استعداد تحصیلی و شغلی)
  • استعداد فردی
  • استعدادهای شناختی

در ادامه به تفصیل، به معرفی تمام استعدادهای انسان می‌پردازیم. 

هر انسان چند استعداد دارد؟

استعدادهای انسان قابل شمارش نیستند! هیچ انسانی را نمیتوان محدود به چند استعداد کرد؛ چرا که در کنار توانایی های ذاتی، پشتکار و تلاش در یادگیری هر مهارت می تواند بشر را توقف ناپذیر کند. اگر بخواهیم کمی جزئی تر به لیست انواع استعدادهای انسان نگاه کنیم:

لیست استعداد و توانمندی های انسان
استعدادهای هوشیاستعدادهای ریاضی و منطقی
استعدادهای کلامی و زبانی
استعدادهای فضایی و تصویری
استعدادهای موسیقی و صوتی
استعدادهای ذهنی و انتقادی
استعدادهای شناختیهوش عمومی
تفکر خلاق و نوآوری
توانایی حل مسئله
قدرت استدلال و منطق
حافظه و یادگیری
توجه و تمرکز
استعدادهای هیجانی و اجتماعیدرک هیجانات
همدلی و هموچینی
مدیریت روابط بین فردی
رهبری و نفوذ اجتماعی
قدرت ارتباطی
توانایی تاثیرگذاری بر دیگران
تجزیه و تحلیل داده‌ها
درک و تفسیر اطلاعات
توانایی شناختی در ریاضیات
توانایی شناختی در زبان‌ها
استعدادهای عملیاتی و کاربردیاستعداد در محاسبات ریاضی و آمار
استعداد در برنامه نویسی و فناوری اطلاعات
استعداد در مدیریت و سازماندهی
استعداد در نوآوری و کارآفرینی
استعداد در حرفه‌های تخصصی (پزشکی، مهندسی، قضایی، و…)
استعداد در اقتصاد و بازرگانی
استعاد در تجارت و بازاریابی
استعداد در روان‌شناسی و مشاوره
استعداد در علوم اجتماعی و انسانی
استعداد در علوم طبیعی و زیستی
استعداد در فیزیک و شیمی
استعداد در محاسبات ریاضی و آمار
استعداد در برنامه نویسی و فناوری اطلاعات
استعداد در مدیریت و سازماندهی
استعداد در نوآوری و کارآفرینی
استعداد در حرفه های تخصصی (پزشکی، مهندسی، قضایی و…)
استعدادهای رانندگی
استعدادهای کشاورزی و باغبانی
استعدادهای آشپزی و پخت و پز
استعدادهای فنی و تکنیکال
انواع استعدادهای هنری و خلاقانهاستعداد در هنرهای بصری (نقاشی، طراحی، مجسمه سازی)
استعداد موسیقایی (آواز، نواختن آلات موسیقی)
استعداد در نوشتار و ادبیات
استعداد در طراحی و معماری
استعداد در نمایش و بازیگری
استعداد در فیلم‌سازی و تئاتر
استعداد در رقص و تکنیک‌های بدنی
استعداد در موسیقی مجلسی و ارکستر
استعداد در هنرهای تزیینی (گلدوزی، بافت، حکاکی، و…)
استعداد در هنرهای نمایشی (شرقیات، آکروباتیک، و…)
استعداد در نمایش و بازیگری
استعدادهای جسمی و حرکتیاستعداد ورزشی (قدرت، سرعت، دقت، انعطاف پذیری)
هماهنگی چشم و دست
استعداد در شنا و ورزش‌های آبی
استعداد در غواصی و کشتی‌های زیردریایی
استعداد در پارکور 
استعداد در ورزش‌های رزمی (کاراته، تائکوندو، و…)
استعداد در ورزش‌های تیمی (فوتبال، والیبال، بسکتبال، و…)
استعداد در ورزش‌های انفرادی ( تنیس، شطرنج، و…)
استعداد ورزشی (قدرت، سرعت، دقت، انعطاف پذیری)
استعداد در رقص و تکنیک های بدنی
در این جدول استعداد‌های انسان از چند منظر دسته‌بندی شده‌اند.

انواع استعدادهای هنری

استعداد هنری به توانایی افراد در خلق آثار هنری در زمینه‌های مختلف مانند نقاشی، موسیقی، نمایش، نویسندگی، بافندگی، خوشنویسی، خیاطی، بازیگری، طراحی گرافیکی، سفالگری، آهنگسازی و داستان‌سرایی اشاره دارد. افراد دارای استعداد هنری از افکار و باورهایی قوی برخوردارند و می‌توانند احساسات و افکار خود را از طریق هنر بیان کنند.

 

ویژگی‌های بارز افراد دارای این نوع استعداد:

  • تخیل قوی
  • توانایی درک هنر و تفسیر آن
  • حس زیبایی‌شناسی

نمونه‌هایی از انواع استعداد هنری

  1. بازیگری: بازیگری یکی از انواع استعداد هنری است. بازیگران توانایی تصور و اجرای یک شخصیت را در طول یک اجرا یا به طور کلی در طول یک نمایش، فیلم یا تلویزیون دارند.
  2. طنزپردازی: کمدین‌ها باید بتوانند نسبت بالایی از افراد حاضر در یک اتاق را با اجرا یا سخنرانی طنزپردازانه خود بخندانند. وقتی از خنده دار بودن یا نبودن یک موضوع درک خوبی داشته باشید در سرگرم کردن مردم بسیار بهتر خواهید بود!
  3. طراحی گرافیک: طراحان گرافیک هنرمندانی هستند که از فناوری دیجیتال برای خلق آثار هنری و اغلب در مواد تبلیغاتی یا حتی نمایش‌های تلویزیونی و ویدیویی استفاده می‌کنند.
  4. نقاشی: این استعداد شامل ترسیم هنرهای زیبا، نقاشی با قلم، تصویرسازی، هنر مدرن و غیره است. 

استعداد علمی

استعداد علمی یکی دیگر از شکل‌های استعداد است. افراد با این توانمندی، غالبا آگاهی و توانایی قوی در درک علوم مختلف از جمله توانایی ریاضیات و درک علوم شیمی، زیست و غیره را دارند.

این افراد معمولا ذهنی منطقی و تحلیلی دارند و قادر به حل مسائل پیچیده از جمله معادلات ریاضی پیچیده هستند. برای مطالعه موارد بیشتر درباره توانایی و هوش ریاضی و ویژگی افراد دارای این صفت، اینجا کلیک کنید.

ویژگی‌های اصلی افراد مستعد علمی:

  • توانایی درک سریع مفاهیم علمی و ریاضی
  • علاقه به تحقیق و کشف مجهولات
  • توانایی تجزیه و تحلیل و تفکر واضح

نمونه‌هایی از انواع استعداد علمی

  1. مدیریت پروژه: مدیران پروژه با استفاده از استعداد علمی خود، پروژه‌های تحقیقاتی مختلف را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند. آن‌ها همچنین قادرند زمان خود را طوری تقسیم کنند که بتوانند چندین آزمایش را به طور همزمان مدیریت کنند. 
  2. مدیریت داده: یکی از انواع استعداد علمی، مدیریت داده است. این مهارت شامل جمع‌آوری، سازماندهی و حفظ داده‌های یک سازمان است.

استعداد ورزشی

استعداد ورزشی به توانایی بدنی و تحرک فرد برای انجام ورزش‌های مختلف اشاره دارد. این افراد از هماهنگی بدنی، استقامت و قدرت بدنی عالی برخوردارند. شنا، اسب سواری، ماهیگیری، تیراندازی، دو، بوکس، کشتی و شمشیر بازی از جمله انواع استعداد ورزشی هستند که در مقاله بهترین ورزش برای کودک من چیست؟ بیشتر درباره آن مطالعه نمایید.

ویژگی‌های افراد دارای استعداد ورزشی:

  • توانایی‌های فیزیکی قوی‌
  • قدرت تعادل خوب بدن
  • استقامت و اشتیاق برای انجام کارهای سخت

نمونه‌هایی از انواع استعداد ورزشی

  1. تعادل: برای اینکه بتوانید در ورزش‌هایی مثل ژیمناستیک یا حتی اسنوبورد شرکت کنید به تعادل بالایی نیاز دارید. بنابراین تعادل یکی از انواع استعداد اصلی در مهارت‌های ورزشی است!
  2. هماهنگی: هماهنگی یکی از انواع استعداد ورزشی است که به توانایی فرد در کنترل حرکات فیزیکی اشاره دارد. فردی که هماهنگی دست و چشم خوبی دارد، احتمالاً در ورزش هندبال خوب است، در حالی که فردی با هماهنگی خوب حرکات پا، فوتبالیست خوبی خواهد شد.
  3. ترکیب و ساختار عضلانی: در بدن ما ژن‌هایی وجود دارند که نوع و ترکیب فیبرهای عضلانی بدن را تعیین می‌کنند. این فیبرها نقش مهمی در تعیین قدرت، سرعت و استقامت ورزشی دارند.
  4. ظرفیت هوازی و استقامت قلبی-عروقی: ظرفیت مصرف اکسیژن و کارایی سیستم قلبی-عروقی بدن ما تحت تاثیر ژن‌های ما است. این ژن‌ها می‌توانند بر توانایی ما در انواع استعداد ورزشی- استقامتی مانند دویدن طولانی‌مدت تاثیر بگذارند.

موارد دیگری از جمله توانایی بازیابی و ریکاوری و همچنین سوخت و ساز و انرژی بدن نیز از جمله انواع استعداد ورزشی هستند که وابسته به ژنتیک فرد محسوب می‌شوند و برای سنجش این نوع استعدادها غالبا از آزمایش های ژنتیکی نیز می‌توان استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه: برای آشنایی با بهترین روش های استعدادیابی در سال ۱۴۰۳ کلیک کنید.

استعداد اجتماعی

مهارت تعملات اجتماعی یکی دیگر از موارد مهم لیست انواع استعدادهای انسان است. افراد دارای استعداد اجتماعی، قدرت بالایی در برقراری ارتباط و کنار آمدن با دیگران دارند. این افراد معمولا در زندگی خود از انرژی و مهارت‌های ارتباطی زیادی برخوردارند و به راحتی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و بر دیگران تاثیر بگذارند.

ویژگی‌های بارز این افراد:

  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • توانایی همدلی و درک دیگران
  • توانایی رهبری و مدیریت تیمی

 نمونه‌هایی از انواع استعداد اجتماعی

  1. ارتباط موثر: توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، یکی از انواع استعداد اجتماعی است. افرادی که مهارت‌ ارتباطی قوی دارند، ایده‌ها و افکار خود را به طور موثر با دیگران به اشتراک می‌گذارند. افراد دارای این استعداد همچنین رهبران خوبی هستند زیرا می‌توانند پروژه‌ها و اهداف را با روشی ساده به دیگران توضیح دهند و پیش ببرند.
  2. حل تعارض: در هر گروهی ممکن است اختلاف نظر و نارضایتی ایجاد شود. حل تعارض، توانایی رسیدن به قلب یک مشکل و یافتن راه حل است. استعداد حل تعارض در هر شغلی مهم است. به ویژه ممکن است برای شغلی مثل منابع انسانی حیاتی‌تر باشد، مثل جایی که فرد اغلب موظف است درگیری‌های بین کارمندان را حل کند یا برای مثال، در بخشی مثل خدمات مشتری که نیاز است اختلاف نظر مشتری در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده حل شود.
هر انسان چند استعداد دارد؟

استعداد تجسم فضایی

استعداد تجسم فضایی به توانایی تفکر سه بعدی با تجسم ذهنی دو یا سه تصویر اشاره دارد. از این استعداد می‌توان در زندگی روزمره نیز استفاده کرد. برای مثال، حتما تا به حال از نقشه برای پیمایش مسیری خاص استفاده کرده‌اید، یا بازی با لگو را تجربه کرده‌اید.

برای مثال، طراحان گرافیک ممکن است همان مهارت‌ تجسم فضایی که مهندسان برای برنامه‌ریزی پروژه‌ها استفاده می‌کنند را به کار می‌گیرند. 

ویژگی‌های اصلی افراد دارای این استعداد: 

  • درک ساختار و فضاها
  • قدرت استدلال فضایی
  • درک اشیا سه بعدی

 نمونه‌هایی از انواع استعداد تجسم فضایی

  1. تصویرسازی: تصویرسازی که یکی از انواع استعداد تجسم فضایی است به فرد برای مثال به یک طراح کمک می‌کند تا حین تماشای یک لباس، تصویر نهایی طراحی تا دوخت آن را تجسم کند.
  2. تجسم 3 بعدی: استعداد تفکر و تجسم سه بعدی به افراد کمک می‌کند تا در مورد فضا و روابط اشیاء فیزیکی عمیق‌تر فکر کنند. داشتن این استعداد همچنین منجر به پیشرفت‌هایی مانند کشف مارپیچ دوگانه DNA شد.

استعداد تحصیلی از لیست انواع استعدادهای انسان

استعداد تحصیلی به هر مهارت، توانایی یا راهبردی گفته می‌شود که افراد برای دستیابی به اهداف مختلف یادگیری از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از این مهارت‌ها بر توانایی پردازش و درک اطلاعات، مانند خواندن، نوشتن، یا تفکر انتقادی تمرکز دارند.

فیزیک، املای کلمات، تندخوانی، به خاطر سپردن مطالب، یادگیری زبان خارجی، منطق و ریاضیات از جمله انواع استعداد تحصیلی هستند که در آزمایش ژنتیک استعدادیابی مای اسمارت ژن بررسی می‌شوند؛ برای دریافت مشاوره ژنتیک رایگان، کلیک کنید.

 نمونه‌هایی از انواع استعداد تحصیلی

  1. مهارت خواندن: استعداد و توانایی خواندن به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات ایمیل‌ها، کتاب‌ها و مقالات را به طور موثرتری درک کنید. برای مثال، چه در حال مطالعه برای یک آزمون بزرگ باشید و چه برای حسابرسی یک شرکت آماده می‌شوید، مهارت خواندن مهم است زیرا به شما کمک می‌کند موضوعات مختلف را بهتر درک کنید. اگر دوست دارید درباره استعداد خواندن از جمله روان‌خوانی بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.
  1. مهارت تحقیق یا ریسرچ: اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد شغل خود به دست آورید، مهارت مهمی است که می‌تواند در طول زندگی حرفه‌ای به شما کمک کند. این استعداد شامل دانستن بهترین روش‌ها و تکنیک‌های جستجو برای یافتن اطلاعات و منابع است.

استعداد شغلی

انتخاب یک شغل و حرفه بر اساس استعداد شغلی باعث می‌شود فرد مشاغلی را انتخاب کند که بتواند در مدیریت یا اجرای آن‌ها از نقاط قوت ژنتیکی خود استفاده کند. همچنین در استعداد شغلی عوامل دیگری شامل ویژگی‌هایی مانند علایق، ارزش‌ها و شخصیت فرد در نظر گرفته می‌شود.

شناخت این استعداد به شما یک راه واقعی و عملی برای تمرکز بر جستجوی شغل مناسب‌تان ارائه می‌دهد و چه چیزی بهتر از این، وقتی می‌دانیم خودآگاهی اساس انتخاب بهترین شغل است.

اما آیا راهی برای سنجش این نوع استعدادها وجود دارد؟ آزمایش ژنتیک استعدادیابی TalentX که با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات ژنتیکی فرد انجام می‌شود قادر است صفات و ویژگی‌های شخصیتی، هیجانی و شناختی فرد را مورد بررسی قرار دهد. برای آشنایی بیشتر، آزمایش استعدادیابی ژنتیکی چیست؟ را مطالعه و یا برای دریافت مشاوره ژنتیک رایگان کلیک کنید.

استعدادها و توانمندی هایی که در استعدادیابی ژنتیکی TalentX بررسی میشوند. برای دریافت مشاوره رایگان فرم را پر کنید.

نمونه‌هایی از انواع استعداد شغلی

  1. لیدرشیپ یا رهبر: اگر مدیر ماهری هستید، می‌توانید با این استعداد خود به افراد انگیزه دهید، استعدادهای دیگران را بشناسید و به آن‌ها در رسیدن به اهداف‌شان کمک کنید. همچنین ممکن است لازم باشد مسئولیت را محول کنید و اطمینان حاصل کنید که تیم به طور مؤثر و کارآمد مدیریت می‌شود.
  2. سخنران: فردی كه استعداد سخنوری دارد می‌تواند در مقابل جمعيت بالایی از افراد بايستد و برای آن‌ها درباره موضوعات مختلف سخن بگوید. افراد دارای استعداد سخنوری می‌دانند چگونه سرعت و حجم صدای خود را کنترل کنند تا مردم را درگیر بحث‌های خود نگه دارند. یک سخنران خوب، موضوع را به بخش‌های قابل فهم و ساده‌تر تجزیه می‌کند، آن را به آرامی و واضح توضیح می‌دهد و نکات مهمی را که مخاطب می‌تواند درک کند را از قلم نمی‌اندازد.
  3. وظیفه‌شناسی: وظیفه شناس بودن یکی از مهارت‌های اصلی و ضروری برای موفقیت در هر کار و حرفه است. پرسنل وظیفه شناس، مسئولیت تمام کارهای خود را بی هیچ توجیه و بهانه‌ای بر عهده می‌گیرند و همیشه در تلاش برای انجام کارها با بهترین کیفیت ممکن هستند. وظیفه‌شناسی یکی از 23 صفت مورد بررسی در آزمایش ژنتیکی TalentX است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آزمایش کافی است فرم مشاوره ژنتیک رایگان را تکمیل نمایید.

استعداد فردی

منظور از استعدادهای فردی یا شخصی انواع استعداد عمومی است که هر فرد می‌تواند در روتین زندگی خود و به صورت روزمره از آن‌ها بهره ببرد. این استعدادها ممکن است در بیشتر افراد نهادینه باشد و در برخی به این دلیل که هرگز سراغ‌شان نرفته‌اند، کشف نشده باشد.

نمونه‌هایی از انواع استعداد فردی

  1. ارتباط موثر – به نظر می‌رسد برخی افراد به طور طبیعی در برقراری ارتباط خوب هستند، در حالی که برخی دیگر در برقراری ارتباط با دیگران سخت‌گیر و حساس‌تر عمل می‌کنند.
  2. مدیریت پول – کسی که استعداد مدیریت پول را دارد، خوب خرج می‌کند، اما خوب هم سرمایه‌گذاری و پس‌انداز می‌کند. برای مثال، یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای می‌داند که پول خود را کجا بگذارد تا ثروت خود را افزایش دهد.
  3. خودبازتابی – فرد دارای استعداد خودبازتابی، با مهارت‌هایی همچون تفکر خوب و نتیجه‌بخش، در زندگی‌اش زمانی را صرف بررسی نقاط قوت و ضعف خود می‌کند. پس از تکمیل یک کار، به گذشته نگاه می‌کند نه به این دلیل که حسرت بخورد بلکه به این فکر می‌کند که چگونه می‌تواند از تجربیات خود بیاموزد، تا مثل همیشه بتواند پیشرفت کند.

انواع استعداد از نظر کلیفتون

کلیفتون که پدر روانشناسی نقاط قوت نیز نامیده شده است، انواع استعدادهای انسان را در 4 موضوع آزمون (تفکر استراتژیک، اجرایی، تاثیرگذاری و ساخت روابط) و 34 شاخه از جمله (ثبات، اعتقاد، رقابت، مثبت‌گرایی و آینده‌نگری) بررسی کرده است. در مقاله تست کلیفتون، بیشتر درباره این موضوع صحبت کردیم.

انواع استعداد غیر اخلاقی؛ استعدادهایی که نباید از جنبه منفی‌ آن‌ها استفاده کرد:

در میان انواع استعداد هنری، علمی، تحصیلی و موارد این چنینی دیگر، برخی استعدادها هستند که دانستن آن‌ها و به کارگیری‌شان گرچه ممکن است با درآمدزایی همراه باشد اما غیر اخلاقی و غیر اصولی است.

تقلب، جعل، دروغ‌گویی، جاسوسی، قمار و هک کامپیوتر از جمله استعدادهای غیراخلاقی هستند که با تربیت درست خانواده از جمله به‌کارگیری شیوه‌های صحیح فرزندپروری از جمله آموزش مطالب مفید برای مثال خواندن کتاب‌های مناسب برای کودکان، می‌توان از شیوع آن‌ها پیشگیری نمود. برای مطالعه موارد بیشتر درباره نحوه صحیح فرزندپروری اینجا کلیک کنید.

اهمیت شناخت استعدادها

اهمیت شناخت انواع استعداد

شناخت انواع استعداد انسانی و توانایی‌های یک فرد، نقش مهمی در انتخاب مسیر زندگی و شغلی دارد. برخی از مزایای شناسایی و پرورش استعدادها عبارتند از:

  1.  بازیابی رضایت و شادی: انجام فعالیت‌های متناسب با توانایی‌های فرد باعث افزایش رضایت و شادی در او می‌شود.
  2. اعتماد به نفس: انرژی و اشتیاق ما در انجام کارهایی که مهارت بیشتری در آن‌ها داریم بیشتر است و این انرژی، افزایش اعتماد به نفس و تجربه یک احساس خوب نسبت به خودمان را به دنبال دارد. برای راه های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.
  3. بهبود عملکرد: نتایج کارها وقتی در آن‌ها مهارت و به انجام آن‌ها علاقه دارید، بیشتر است. استفاده از استعدادها و مهارت‌های‌مان در زندگی یا محل کار باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری می‌شود.
  4. قدرت حل مساله: خلاقیت و به دنبال آن توانایی حل مساله در افرادی که توانایی‌های خود را می‌شناسند و از آن برای حل مشکلات و ارائه راه حل‌های جدید استفاده می‌کنند بیشتر است.

در مقاله استعدادیابی چیست؟ بیشتر درباره اهمیت این موضوع صبحت کردیم؛ برای مطالعه کلیک کنید.

 آیا استعدادها قابل کشف هستند؟

به نظر شما آیا کشف استعداد انسان شدنی است؟ اگر می‌توان استعدادهای انسانی را کشف کرد و راهی برای شناخت آن‌ها پیدا کرد پس چرا زودتر به سراغ کشف آن‌ها نمی‌رویم؟

شاید بهتر است یک روش تازه را جایگزین انجام تست‌های روانشناسی کنیم یا در کنار انجام این تست‌ها، آن را هم امتحان کنیم. برای مثال تجربه یک آزمایش ژنتیکی. تست ژنتیکی استعدادیابی TalentX با بررسی بیش از 20 ویژگی شخصیتی فرد، قادر است او را به شناخت بهتر و دقیق‌تری از خود برساند. برای دریافت مشاوره رایگان ژنتیک، کلیک کنید.

جمع‌بندی

انواع استعداد در صورتی که به موقع شناسایی شوند به افراد کمک می‌کنند تا مسیر شغلی و تحصیلی مناسب را برای خود انتخاب کنند و از استعدادهای خود نهایت استفاده را ببرند. به طور کلی هر چیزی که به نظر برسد شما در آن مهارت دارید استعداد شماست. با شکوفا کردن استعدادها و پرورش مهارت‌های مرتبط، افراد می‌توانند در زندگی خود به دستاوردهای بیشتری دست یابند و به موفقیت بیشتری برسند.

مشاوره ژنتیک رایگان
شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید