زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازی‌های موبایلی برای کودکان

بازی‌های موبایلی مناسب کودکان

در این روزهایی که بر رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن تاکید می‌شود، باید بچه‌ها را سرگرم کرد. انجام بازی‌ در خانه و خواندن کتاب‌های مناسب کودکان یکی از گزینه‌های همیشگی است، اما در سال‌های اخیر بازی‌های موبایلی هم یک گزینه غیرقابل حذف به‌نظر می‌رسد.

اگر دنبال سرگرم کردن فرزندتان با بازی‌های جذاب و در عین حال آموزنده هستید، در این مقاله به معرفی 10 بازی موبایلی مناسب کودکان پرداخته‌ایم، در این بین چند بازی ایرانی جذاب هم معرفی شده‌اند.

بازی‌های با گوشی LEGO برای کودکان

بازی موبایلی کودکانه

مجموعه بازی‌های LEGO دارای تنوع بالا و عناوین مختلفی هستند. از جمله بازی‌های داستانی، بازی‌های جنگ ستارگان ، ساخت‌و ساز، ماشین سواری و … . در اکثر بازی‌های ماجراجویی با طراحی‌های مختلف هستند، اما تقریباً هر بازی به راحتی قابل یادگیری و لذت بردن است. از قوه تخیل و تصویرسازی خود در کنار مهارت‌های ساختمان سازی استفاده کنید. در بعضی از ورژن‌های این بازی می‌توانید ماشین‌های سنگین بسازید و بار را به مقصدش برسانید تا سکه  و امتیاز بیشتری جمع کنید.

اکثر بازی‌های این اپلیکیشن موبایلی کاملاً رایگان هستند.

اسلایم چیست| معرفی 11 نوع اسلایم و 8 راه ساخت اسلایم خانگی

 بازی‌های موبایلی  PBS برای کودکان

بازی موبایلی کودکان

استودیوی توسعه PBS برای کودکان است. آن‌ها انواع برنامه های کودکان و بازی‌های بچه گانه را در اختیار دارند که همه چیز را از تلویزیون‌های دوستانه برای کودکان گرفته تا اپلیکیشن‌های مختلف که به تدریج آموزش می دهند را پوشش می دهد. مجموعه آن‌ها نسبتاً بزرگ است.

بسیاری از بازی‌ها شامل شخصیت‌هایی محبوب از برنامه های مختلف است که PBS ارائه می دهد. همچنین یک بازی جامع به نام PBS Kids Games وجود دارد که به نوعی بسیاری از این عناصر را در بازی خود ترکیب می‌کند. تقریباً همه اپ‌های بازی آن‌ها کاملاً رایگان است.

بازی موبایلی کودکانه Pet Bing

بازی موبایلی

پت بینگ یک بازی رایگان بچه‎‌ها از Duck Duck Moose است. این ترکیبی از شبیه ساز حیوان خانگی، یک نوع بازی شبیه لوتو و یک بازی ریاضی است. بچه‌های شما معماهای ریاضی ساده‌ای دریافت می‌کنند و پس از حل معماها با حیوانات کوچک جذاب به آن‌ها پاداش می دهند. بخش ریاضی حساب پایه را پوشش می دهد و اعداد می توانند به طرز شگفت آوری زیاد شوند. توسعه دهندگان این بازی موبایلی برای کودکان می گویند که این بازی برای سنین 5 تا 10 بهترین است.

بازی موبایلی توکا بوکا

بازی موبایلی

Toca Boca دارای از محبوب ترین بازی های موبایلی است. نکته مهم آن‌ها این است که شما را در سناریوهایی قرار می‌دهند که فرزندان شما می‌توانند کارهای مختلف را انجام دهند. آن‌ها بازی‌هایی با محوریت آشپزی، تعطیلات، مدرسه رفتن، رفتن به شهر بزرگ و حتی مو آرایی دارند. اکثر بازی‌ها دارای نسخه های رایگان و پولی هستند، بنابراین شما می توانید انتخاب کنید که کدام مورد نیاز را انتخاب کنیدو این بازی‌های موبایلی برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. همچنین تعداد زیادی بازی برای انتخاب وجود دارد. شما باید بتوانید چیزی را پیدا کنید که فرزندان شما دوست دارند.

بازی‎‌کودکانه اندروید Bubadu

بازی موبایلی کودکانه

Bubadu یک استودیو توسعه دهنده است که تعداد زیادی بازی برای کودکان منتشر کرده است. همه آن‌ها شگفت انگیز نیستند، اما تعداد زیادی از آن‌ها ارزش بررسی را دارند. بازی‌ها همیشه ارزش آموزشی ندارند اما انجام آن‌ها سرگرم کننده است. اپلیکیشن‌های این استودیو شامل بازی‌های موبایلی مناسب دختران و پسران است.

از جمله بازی‌های مهارتی درباره پزشک بودن، رفتن به سوپر مارکت، دندانپزشک بودن و مواردی مانند تهیه کیک و ساخت وسایل است. هر بازی دارای جزئیات  مخصوص به خود است، اما یادگیری آن‌ها هرگز دشوار نیست و ایده‌های ارائه شده باید برای اکثر مردم بسیار ساده باشد. می توانید اکثر بازی‌ها را به صورت رایگان بارگیری کنید.

بازی با گوشی Math Land برای کودک

بازی موبایلی کودکانه

بازی کودکانه اندروید Math Land همانطور که از اسمش پیداست درباره ریاضیات است. هدف این بازی موبایلی آموزش چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم به کودکان است. داستان بازیدر مورد دزدیده شدن تعدادی الماس توسط دزدان دریایی است که شخصیت اصلی بازی به نامRay برای بازگرداندن الماس‌ها باید تعدادی معمای مختلف را حل کند.

معماها به‌صورت اعداد و ریاضی است که بازیکن با جمع و تقسیم باید پازل‌ها را حل کند. کودکان با انجام اعمال ریاضی باید به Ray کمک کنند تا بتواند الماس‌ها را از دزدان دریایی پس بگیرد. ماجراجویی در دنیای ریاضی بسیار مهیج و جذاب است که می‌تواند کودکان را ساعت‌ها سرگرم خود کند.

بازی کودکانه اندروید My chu2

بازی کودکانه اندروید

بازی‌های مربوط به نگه‌داری و بزرگ کردن موجودات و حیوانات یکی از انواع بازی‌های موبایلی مورد علاقه کودکان است. بازی‌های مختلف در این دسته قرار دارند یکی از محبوب‌ترین آن‌ها اپلیکشین بازی My Chu 2 است، اثر نگه‌داری یک موجود تخیلی به نام Chu است که کودکان به‌صورت مجازی از او نگه‌داری می‌کنند. بازیکن می‌تواند به Chu غذا بدهد، او را به حمام ببرد، صحبت کند و بازی کند.

تعدادی مینی گیم در بازی تعبیه شده است که بازیکن، باید بازی‌ها را با استفاده از کاراکتر چو  انجام بدهد و امتیازاتی دریافت کند. درکنار این کارهای جذاب، کودکان می‌توانند چالش‌های ساده‌ای را با Chu تجربه کنند و در باغ کاکتوس‌هایی را پرورش بدهند. این بازی علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی دارد و حس مسئولیت‌پذیری را به آن‌ها بیاموزد.

بازی کودکانه اندروید الفبارون

بازی موبایلی ایرانی

بازی موبایل الفبارون، یک بازی موبایلی فارسی برای آموزش الفبای این فهرست است. کودک شما با انجام این بازی و حل جورچین‌های آن با الفبای فارسی آشنا می‌شود. در این بازی علاوه بر یادگیری نوشتاری فارسی کودک با صدای آن‌ها را یاد می‌گیرد.

آموزش با تکمیل کردن جورچین‌ها و به وجود آوردن کلمه‌های مختلف انجام  می‌شود. توسعه دهندگان این بازی آن را مطابق با ترتیب آموزش الفبای فارسی در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش است، طراحی کرده‌اند. این مزایا موجب شده است کودک به‌صورت اصولی با الفبای فارسی در فضایی سرگرم کننده و جذاب آشنا شود.

 بازی کودکانه اندروید قارقاری نامه را باز نکن

بازی موبایلی ایرانی

قارقاری نامه را باز نکن اپلیکیشن ایرانی ایرانی است که توسط استودیو یوزپا توسعه داده شده است. این بازی در مورد کلاغی نامه‌رسان به نام قارقاری است. در این بازی کودک جای قارقاری قرار می‌گیرد و با چالش‌ها و بازی‌های ساده و کوتاهی که انجام می‌دهد و بازی با حل این‌ها جلو می‌رود.

یکی از جنبه‌های داستان بازی به‌صورت مصور روایت می‌شود و بازیکن با قارقاری همراه می‌شود.  فضای جنگلی و کارتونی موجب شده است کودکان علاقه‌مند به تجربه این بازی شوند و به قارقاری برای رساندن نامه‌ها کمک‌ کنند.

بازی موبایلی مدرسه شادی

بازی کودکانه اندروید

بازی ایرانی مدرسه شادی یکی دیگر از انواع بازی کودکانه اندروید است که علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی هم دارد. این بازی موبایلی دارای قسمت هایی است که کمک می‌کند مفاهیم پایه‌ای به کودکان آموزش داده شود. مدرسه شادی سه مدل آموزش ریاضی، فارسی و علوم دارد، که فرآیند یادگیری با مینی بازی‌های سرگرم کننده انجام می‌‍شود.

کودکان با در این اپلیکشین موبایلی با الفبای فارسی، منظومه شمسی، شغل‌ها و کسب درآمد آشنا خواهند شد. این آموزش‌ها در محیطی شاد و رنگارنگ اتفاق می‌افتد که برای کودک خسته کننده نیست. این بازی هم مطابق با کتاب‌های درسی دوران دبستان طراحی شده است و در آن آموزش کودکان به‌صورت اصولی انجام می‌شود.

مشاوره ژنتیک رایگان


شما پر از پتانسیل ها و توانایی‌های کشف
نشده هستید!

تست استعدادیابی (TalentX) را انجام دهید تا گزارش جامعی از ویژگی‌های ژنتیکی خود دریافت کنید. تیم روانشناس ما شما را از طریق تحلیل و بررسی نتایج ژنتیک تان راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی و یک برنامه شخصی برای رشد و موفقیت خود تهیه کنید.

خدمات ارزیابی ژنتیکی شامل چند نوع آزمایش ژنتیک است که با تجزیه و تحلیل DNA افراد، اطلاعات و سرنخ‌هایی کارآمد برای پیشگیری از بیماری‌ها، کشف توانمندی و پتانسیل افراد، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و همچنین شناخت اصل و نسب و اجداد را ممکن می‌سازد. این آزمایش‌ها از طریق بررسی نمونه بزاق و با فناوری توالی‌یابی DNA انجام می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید...

ارسال دیدگاه برای این مطلب

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید